< Tilbake til oversikten

Rekruttering til Sykkellaget BMI 40+

raskall sa for siden:

Hei

Jeg har gått ned 48.5 kilo siden november 2009. Jeg gir 30% av æren for det til det karbohydratreduserte kostholdet jeg stort sett har holdt og 70% til den enorme treningsmengden jeg har lagt ned.

Jeg har hovedsaklig trent på sykkel og 26. juni gjennomførte jeg sykkelrittet "Den lille styrkeprøven" fra Lillehammer til Oslo. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å melde meg på Sarperittet som går av stabelen 1. august.

Jeg er komplett sykkelidiot. Tidligere har jeg nøyd meg med å sluke alt på TV men nå sykler jeg altså selv også.

Dette har endt opp med at jeg har startet prosessen med å dra i gang et sykkellag for mennesker som er eller har vært sykelig overvektige, altså med en BMI på 40 eller over. Det ser ikke ut til at den grensa er absolutt. Det er flere i grenseland som har sagt de har lyst til å være med med men ikke tatt beslutningen ennå.

Så jeg søker altså nå etter deltagere til dette laget. Foreløpig er vi tre stk. To fra Fredrikstad og en fra Arendal. Det er en fordel om det blir flere deltagere innenfor en radius hvor man har noen andre på laget å trene sammen med.

Høres dette fristende ut? Da er prosessen enkel:

1. Registrer deg gratis på [url]www.endomondo.com[/url].
  2. Søk frem meg "Rolf-Arne Schulze" og legg meg til som venn.
  3. Søk frem laget "BMI 40+" og søk om medlemskap.

Voila, du er medlem.

Målsetning nr. 1 for laget er å sykle den nye distansen "Dombås-Oslo" i Styrkeprøven 2011. Det skjer i slutten av juni.

Neste store mål vil så være Den store styrkeprøven helt fra Trondheim i 2012.

Jeg har fått et semi-positivt svar fra Fredrikstad sykkelklubb angående å få knyttet laget til dem. Så det er en fordel om hovedvekten av medlemmene er i eller i nærheten av Fredrikstad men det er plass til medlemmer fra hele landet.

Blir det mange som melder seg inn på laget vil vi etter hvert få opprettet en egen hjemmeside, starte å finne sponsorer og få etablert et støtteapparat rundt laget. Støtteapparatet er slikt som treningsinstruktører, fysioterapeuter, leger, følgebiler til ritt, osv osv osv. Det vil selvsagt være basert på frivillig og hobby-basert innsats, så ingen i støtteapparatet kan regne med å tjene noe annet enn heder og ære på dette. Det kan vel neppe rytterne heller, men man vet aldri hvilke gulrøtter sponsorer kan gi.

Jeg er veldig interessert i å få dette prosjektet på beina. Jeg vil vise verden at vi tjukkaser kan få til alt. I tillegg kan dette være det som gir inspirasjon til noen som sitter for godt fast i sofaen og potetgullposen. Vi har ett år på å trene til første mål. Det er lang tid. Man kan bygge mye kondis på et år. Bare man vil.

Så kom igjen, bli med. Vi skal ha det så utrolig gøy!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.