< Tilbake til oversikten

Hvorfor veiedag?

Tor Nado sa for siden:

Ser at det snakkes om veiedag i flere tråder.
Er det noe galt i å veie seg hver dag ?
Hva er filosofien bak å ha bestemte dager ?

Carisma sa for siden:

Endel av oss syns det er enklere å følge nedgangen når man veier seg en bestemt dag.
Det vil alltid være variasjoner opp og ned, og det kan stresse endel når vekta går opp

Fedonisten sa for siden:

Er nok ikke så mye hvilken dag man veier seg folk er opptatt av, men mer det at mange veier seg en dag i uka - for mange syns det er altfor stressende å se avvikene fra dag til dag hvis det er daglige veiinger. Selv om vi VET at det som varierer fra dag til dag mest handler om vann og tarm-innhold - så blir mange frustrerte likevel.

For kvinner - i forhold til menssyklus osv. - så ville det kanskje vært mest ideellt å veie seg bare en gang i måneden? Og styre unna pre-tiden og midt-i-tiden osv - men så tålmodige er nok ikke så mange av oss :lol:

Iset sa for siden:

Jeg skjoenner ikke vitsen med aa veie seg hver dag, vekten vil jo som de over her sier, variere hver dag pga. tarminnhold, salt i maten, syklus osv. Man kan selvsagt veie seg hver dag om man vil, men for meg er det poenglost. Jeg veide meg hver 7. 14. dag da jeg gikk ned i vekt, da fikk jeg alltid vektnedgang og det var motiverende.
Noen blir fullstendig stressa av aa veie seg hver dag, de blir hysteriske om de har gaatt opp 100 gram fra dagen foer, da boer de absolutt veie seg sjeldnere. For andre er det problemfritt, men jeg ser ikke vitsen.

Tastaturet mitt er helt merkelig, saa jeg mangler plutselig de tre siste bokstavene i alfabetet.

Gracella sa for siden:

Sjekk om tastaturet ditt har skiftet fra NOrsk til ENgelsk... (kontrollpanel-tastatur)

Tor Nado sa for siden:

Takk for svar.
Joda, jeg kjøper den, og må vel inrømme at det har hendt med meg også.

:p

Iset sa for siden:

Det hadde det, men stod oppført på norsk på innstillinger og det nyttet ikke å verken skifte, restarte pcen eller noe som helst. Pcen er helt rar. Nå har mannen fikset det, etter mye banning og stress, hehe.

Photobscura sa for siden:

Jeg veier meg hver dag, men så fortviler jeg ikke over normalvariasjonene heller, faktisk har jeg lært ganske mye om kroppen min og hvordan den reagerer på ting ved å gjøre det sånn, men jeg er helt enig i at dersom man tilter over å ha gått opp hundre gram eller to i løpet av natta, så bør man la vær.
Jeg for min del ble superstressa over å veie meg én dag i uka, og alt sto og hang på den dagen, og jeg kunne gå hulmaga til langt på dag sånn i tilfelle jeg kunne tømme meg litt ekstra bare for å få en sårt ønsket nedgang. Men så sto jeg stille en stund også, så det hadde nok en del å si. Men vi er uansett skrudd forskjellig sammen, og essensen er vel at man må finne en måte som ikke stresser en.
I tillegg skriver jeg vekta hver dag inn i en graf over fjorten dager, og regner ut et gjennomsnitt, sånn ser jeg i et større bilde at det faktisk skjer noe :D.

EmilyB sa for siden:

Signerer på den. Jeg kan f.eks lettere anslå når jeg får EL etc på den måten, fordi jeg øker en kilo i vekt dagen før.

jae-ols sa for siden:

Jeg veier meg en gang i måneden. Det synes jeg er riktig.

Kanutten sa for siden:

Jeg veier meg mange ganger om dagen, men det er mest for å følge med "vannbestanden" i kroppen. Regner med all denne veiinga er snart unødvendig da jeg er blitt flinkere til å kjenne når kroppen begynner lagre for mye vann.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.