Jeg går foreløpig på ketolyse, men vi har en slags plan om å få et til barn. Har to fra før, men foreløpig har det ikke skjedd enda etter 7 mnd, men det kommer vel..
Det jeg lurer på er, når det endelig skjer, vil jeg jo selvfølgelig avslutte selve ketolysekuren, men ønsker å følge en generell lavkarbo - moderat. Leve sunt, ta vare på kroppen, ikke gå opp mer enn nødvendig. Jeg føler meg litt forvirret med tanke på alt fettet, skal jeg fortsette å spise like mye fett? Hvilke matvarer skal jeg velge? Fremdeles kremfløte, sæterrømme og fete oster eller?
Jeg kommer til å spise både frukt og grønt tenker jeg, samt litt fedon brød, knekkebrød osv, og mulig litt grov pasta. Ellers kjøtt og fisk.
Noen som har noen gode råd?
Jeg ville i hvert fall ikke spist noen lettprodukter, så ikke gå over til det. Nå er det svært forskjellig hva de enkelte leger/personer bak de ulike diettene sier. Ketolyselegen sier vel at man skal spise mindre fett jo mer karbo man spiser, mens andre igjen sier det ikke spiller noen rolle så lenge du holder deg unna for MYE karber osv.
Jeg ville heller spist mye fett og lite karbo enn omvendt, i hvert fall, gravid eller ei. Unngå for mye frukt, men spis så mye grønnsaker du vil. Og kun helfete produkter, ikke light av noe slag. Mye vann og spis gjerne feks. bær og nøtter. Jeg hadde ikke tenkt så mye på det utover dette, men kost meg i svangerskapet og tenkt at den maten du spiser faktisk er sunn og bra for fosteret. Lykke til. :klem:
Mange mener at du ikke trenger å redusere noe særlig på fettet før du spiser mer enn ca 70 gram karbo om dagen (Lutz, bedre uten brød).
Ellers er det bare å lese en gang til det Iset skrev :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.