< Tilbake til oversikten

Kan jeg spise en bit komle?

Dolly sa for siden:

Huff svigers har invitert oss på komle og salt kjøtt i morgen.. føler meg så frekk hvis jeg ikke spiser av komla.. kan jeg ta en liten bit?? eller bør vi holde oss hjemme.. Husker ikke hvor mye et er i komle og finner ingen info om det.. tenker hvis det er det eneste jeg spiser av karber i løpet av dagen...

Begynnte på ketolyse i dag liksom så vil ikke ødelegge og skeie ut med en gang

Lava sa for siden:

Egentlig bør du si nei takk, men siden du nettopp har startet så er det vel greit nok,
så fortsetter du bare etterpå. Benytt anledningen til å fortelle hva du kan spise,
så er de og du forberedt neste gang :ja:

Dolly sa for siden:

Ja tenkte det, jeg og kjæresten har vert sammen i 5 mnd og alle snakker om de berømte komlene hennes.. så sier kjæresten min for noen uker siden at jeg hadde sååå lyst å smake så nå lager de det bare for meg føler jeg..

Lava sa for siden:

:lol: ikke det beste å starte med å takk nei til berømte komler da nei.
men, ikke se på det som negativt, smak og fortell de er verdens beste, men at
du ikke kan spise slikt lenger siden du ..

• ikke tåler hvetemel
  • ikke tåler potet
  • evt forteller hvorfor du er på denne "kuren"

velg det som føles best for deg, sannheten er ofte det beste.
God middag! :D

Labomba sa for siden:

Det kommer en dag i morra ja, men det vil jo sikkert være en dag eller to du kjenner den middagen, sånn er ihvertfall jeg. Lykke til, håper det smaker :)

Iset sa for siden:

Aaaah komler, min absolutte livrett. :sikle: Jeg gir aldri opp komlene mine! Men det er jo ikke så ofte man spiser slikt, som regel. Kos deg!

Ferskenbeinet sa for siden:

Komler er fanatastisk! Det er en ting jeg absolutt skeier ut med om sjansen er der. Går ikke an å lage lavkarbo komler uansett hvordan en vrir og vender på det, irriterende!

Tok utgangspunkt i en vanlig oppskrift (uten dott), da fikk jeg disse verdiene pr 100g (som er ca en komle).

kalorier 112
Protein 2,5
Karbohydrater 23
Fett 0

Litt kokes vel gjerne bort i vannet også...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.