< Tilbake til oversikten

ut av ketose

lizzie sa for siden:

Hallo

Har et spørsmål jeg håper noen her kan hjelpe meg og svare på.
Har fullført introen med godt resultat og er hittil fornøyd men...
Jeg har litt problemer med og komme meg opp på 25 karber om dagen, mye fordi jeg er relativt kresen desverre og har litt problemer med salat og en del av de tilatte grønnsakene.
Så for meg går det mest i blomkål og broccoli, selv om jeg skal prøve og smake på enn del mer en jeg har gjort hittils.

Jeg trener ganske mye og det jeg lurer på er som følger:
Dersom jeg trener en time og deretter fks spiser en liten bit Bocca mørk sjokolade, vil jeg da gå ut av ketose og den timen jeg trente ikke ha noen effekt fordi kroppen ikke brenner ketoner når man ikke er i ketose.
Har man da ødelagt hele kuren og må gå på introen igjen?
Det er kun et eksempel med sjokoladen det kan like gjerne være et glass apelsinjuice eller en brødskive om dere skjønner hva jeg mener?
er bare veldig nyskjerrig på hvordan det isåfall virker på kroppen og kuren, dersom man bryter reglene for inføring av matvarer/ annet i fase 2.
er litt lei av blomkål:)

Ble kanskje litt rotete dette men jeg håper dere skjønner hva jeg lurer på!!!

Lizzie

mofe sa for siden:

Så vidt jeg har skjønt er dette veldig forskjellig fra person til person. Da jeg var på induksjon, kunne jeg ta en bit sjokolade (EN bit) - og kroppen merket det ikke. Men jeg er heldig og hopper lett i ketose, andre gjør ikke.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.