< Tilbake til oversikten

Grønnsaker

FlinkeLene sa for siden:

Jeg lurer litt på no.. jeg skal lage en salat av vannholdige grønnsaker.. Jeg skjønner jo jeg også at dette er salat, agurk, tomat og slikt... :rolleyes: men hva annet? Kan noen hjelpe meg med svar? søkt google på både norsk og engelsk... men finner liksom ikke noe..
Mæææget takknemli for svar :-)

nellie sa for siden:

Vann er det vel i alle grønnsaker. Presiser:p

FlinkeLene sa for siden:

Jeg lurer litt på om vi snakker om de over bakken egentlig.. gikk opp et lite lys for meg nå :-) Ikke grove grønnsaker, sies det, og da snakker man kålrot, broccoli, blokål, typiske varme grønnsaker.. men de vokser jo over bakken noen av de og.. hmmm.... finner vel ut av det.. :)

Gracella sa for siden:

:confused::confused::confused:

I hvilken forbindelse er dette??

FlinkeLene sa for siden:

Varme grønnsaker.. da tenker jeg i hovedsak på grønnsaker som skal kokes, stekes o.l. Og de har jeg ganske god dreis på, men jeg skal lage en salat med vannholdige grønnsaker, og de eneste jeg kommer på er div grønn salat, tomat og agurk... men det er så lite spennende.. :-) Skal være sammen med proteinholdig kost da.

Gracella sa for siden:

Minimais, champinjong, paprika, squash, løk (alle typer), stangselleri, chilli, bønnespirer, vannkastanjer, bambusskudd, artisjokk, tørkede tomater, avokado, bønner, kikerter (nøtter??)... Dessuten trengter ikke brokkoli og blomkål å kokes før de spises, de er da like gode råe i en salat.

I en salat kan du godt bruke brokkolistilken. Skrell den med en ostehøvel, deretter kan du enten skjære skiver av stilken med ostehøvelen eller bare kutte den i små terninger.
Det samme gjelder for bladene på stangsellerien, de kan også fint brukes i en salat.

FlinkeLene sa for siden:

Tusen takk :-)
Nå ble jeg rent sulten gitt... Godt det er frokosttid ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.