har kjøpt Atkins slankejournal og der skal jeg føre opp hva jeg spiser hver dag og hvor mange karbohydrater det er per måltid og total per dag.
Så har jeg karbo-teller boka, og nå har jeg tittet i den.
Finner jo ut at der er karbohydrater i veldig mye av det vi kan spise, også egg...
Blir litt i tvil om hvordan jeg skal regne ut alt dette, det er jo karboer i kremfløte også f.eks. og når jeg tar 1 ss...ja, jeg må vel regne ut der også da ?
Hvordan har dere gjordt det - har dere regnet ut på absolutt alt, selv 1 ss ???
Ja, det skal du gjøre! :ja: Trodde selv det ikke var slik, men Nille har lært meg at alt skal telles. Fort gjort å få i seg for mye karbo om man ikke gjør det - eksempelvis spiste jeg ti oliven en kveld og hadde dermed fått i meg 5 karber bare der... Det er mye når man bare skal ha 20, og mesteparten skal komme fra grønnsakene. Det er ikke sikkert at det blir så mye rom til fløte og rømme da... :rulleøyne
Under induksjone og i begynnelen på vedvarende er det nødvendig å telle alt. Like godt å gjøre det først som sist, - enn plutselig oppdage at du ikke går ned....og så ser du at du ikke har telt med DET, for det var så lite - eller DET for det var så lite.... en masse ting du ikke teller med "fordi det er jo så lite" - og da har du det Atkins kaller fenomenet "skjulte karber". Du har spist 10-15 karber mer enn du trodde, - bare med "småting". 1 ss kremfløte har under 0.5 karber, - så OK, har du bare en så er det vel ikke all verden, men har du en her og en der....... 4 ss er 2 karber.
Siden du allikegel skriver ned, så kan du jo regne 1 ss som 0.5 karb, - bare sånn i begynnelsen -til til blir vant til hvordan ting funker ?? :snill:
Creme fraische og rømme har begge 1 karb pr 4 ss, så det er ikke så mye å henge seg opp i ! Men du skal vite at karbene ER der !
Jeg må ærlig innrømme at jeg har vært dårlig på å regne ut alt, men har nå gått ned for det :-)
Men kunne kanskje gått ned mer hvis jeg hadde telt:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.