< Tilbake til oversikten

Juliskravletråd for 30+

vaskeklut sa for siden:

Juliiiiiiiiiiiiii! :D

Hvordan går det med dere? Jeg har slitt litt med maten og nedgang, men jeg håper og tror jeg begynner å komme inn i sporet igjen nå :) Forsøker å ikke fokusere på vekta, men det er litt vanskelig. Satser på at det ordner seg snart!

Fumle sa for siden:

Jeg lever på en rosa sky om dagen :D Har bare 20 kilo igjen og har endelig fått fjernet den overflødige huden jeg hadde på armene!!!! Tar ikke livet av humøret med godvær og norske jordbær med krem heller ;)

Flashman sa for siden:

Nettopp startet på lavkarbo. Må ned 30+, og det ser ut til at lavkarbo er veien. Har bare holdt på noen dager, men allerede nå kjenner jeg at magen er bedre. Mindre oppblåst er jeg også. Hvis velvære er en bivirkning av lavkarbo, blir jeg ikke akkurat lei meg.:D

Zillah sa for siden:

• 1,8 kg sida sist mandag. Har justert tickeren min opp igjen :nedfor:
    Har kjent meg litt i "ulage" i fleire dagar, eigentleg, heilt sidan fredag - droppa trening da pga "syndfloden". Har sjukt barn heime, så får ikkje gått på trening i dag heller.
    Bleh.
    :mad:

surikatt sa for siden:

Jeg startet med Lav karbo om fredagen og har allerede gått med 2,5 kg :) utrolig fornøyd :)
Prøvde Grerhe Rodhe i 6 uke og gikk tilsammen ned 500 gram!!

Kikkin sa for siden:

Her går det nedover.... Tilsammen 8kg minus nå! :)

camryn sa for siden:

Har nettopp bestilt time i slutten av juli på lindbergklinikken, skal ta litt meir blodprøver og slikt. Håper det får litt fart på sakene!

buzy bee sa for siden:

Enda 1,4 kg ned, så nå er det 3,4 kg på 3 uker! Er kjempefornøyd, og enda vet jeg at jeg kunne vært flinkere...:)
Jeg sliter litt (eller egentlig mye) med variasjon. Skulle ønske noen kunne kommet hjem til meg og laget mat..;)

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer! Ja, Roede kan ta seg en hvetebolle. :D Du må bare huske at det meste av det du har gått ned siden fredag sannsynligvis er vann :) Sånn at du ikke blir skuffa dersom du ikke går ned 2,5 kg i uka framover ;)

Vi EEER sååååå flinke hele gjengen, synes jeg!

surikatt sa for siden:

Er fult klar over dette med vann, men med Grethe Rodhe skjedde ikke det engang!

vaskeklut sa for siden:

Det er fordi lavkarbo er så mye bedre :D

christine76 sa for siden:

I dag har jeg gått ned akkurat 30 kg!

LenaBeatrice sa for siden:

Heisan :-)

Ville bare slenge inn en liten sommerhilsen her i tråden jeg.
Har jo ikke 30+ lengre nå, men var + 60 for noen år siden, så jeg kvalifiserer vel på et vis likevel.
Er ikke kvitt alle 60 kiloene enda, men jobber med saken selv om det går sakte.
Det er sommer, det er jordbærtid....så får det heller gå sakte!
Det som nesten er det beste av alt, det er at det føles som en lek å klare å holde vekta nede med lavkarbo.
Man hører jo alltid at det å slanke seg går greit, men å holde vekta er noe helt annet.
Ja...det kan jeg vel skrive under på, det ER noe helt annet å holde vekta.....særlig på lavkarbo. Synes jeg da :)

Ha en flott sommer alle!!

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer så mye!! :heia: Skikkelig godt jobba :)

Popp sa for siden:

Har glemt at vi har startet opp i ny mnd skravletråd, så her kommer jeg sent men godt.

Gratulerer, Christine 76 - Så fantastisk flott nedgang :heia: :heia:
Dreamy: flott blogg du har laget. Og gratulerer med en flott jobb du har gjort med de ca 60kg dine. Godt å høre at lavkarbo er lett å følge også etter slankekuren er ferdig.

Noen som forresten har opplevd mye håravfall i løpet av dietten? Jeg har gått Grete Roede før, men aldri opplevd noe til håravfall (bortsett fra etter fødselene) men de siste uken har vært helt forferdelig. Bare jeg drar hånden gjennom håret medfølger det en ca 10 hårstrå hver eneste gang. Håper dette er normalt og at jeg får tilbake igjen dette håret. Men noen andre som har opplevd dette og kan berolige meg?

Jeg mister også veldig mye hår. Skjønner ikke helt hvorfor, for jeg har tatt blodprøver på alt mulig hos legen, og de var fine alle sammen, så jeg skal ikke mangle noe. Regner med at det vil stabilisere seg når jeg ikke går ned i vekt lenger. Håper i alle fall det.

vaskeklut sa for siden:

Sukk, jeg fikk lyst til å grine nå. Tok et bilde av meg selv nå for å se om det var no forskjell fra da jeg var på mitt største, og helt ærlig så ser jeg egentlig fint lite forskjell jeg altså :_oppgitt:

:klem:Det kan veldig godt være at andre kan se det selv om du ikke kan se det selv. Jeg fikk høre at det var veldig tydelig at jeg hadde gått ned masse, men jeg tror jeg måtte så mye som noen og tyve kilo ned før jeg virkelig så og følte det selv.

Har kjøpt meg ny BH i dag. I størrelse 70H! Kan virkelig ikke huske sist jeg brukte så små BHer. Og utrolig deilig å ha en som passer så ikke alt henger og slenger slik som det har gjort en stund.

Fikk også kommentar fra en venninne i går om at jeg går med alt for store klær, så gleder meg veldig til jeg får shoppet litt mer nytt. Men jeg kjenner at jeg har litt problemer med å gi opp klær som fremdeles er fullt brukbar..

sistegang sa for siden:

Artig å se hvor flinke dere er. Har ikke veid meg siden 22. juni, og er spent. Jeg kommer hjem mandag eller tirsdag skal da rett på vekta, for å se hva jeg veier. Har jeg ikke gått ned har jeg bestemt meg for å spise en pose med smågodt, for så gyve på og være nøye med å veie all mat. Har disse ukene ikke veid bare spist riktig, tror jeg.

vaskeklut sa for siden:

Christine76: gratulerer!! Ingenting er som en god BH som passer :D (jeg har jobba i undertøysbutikk, så jeg vet hvor viktig det er og hva det kan gjøre med en person) Skal vedde på at du ser skikkelig mye bedre ut i holdningen og ;)

Jeg har også lagt merke til at jeg går i litt for store klær (wuhu!), men pga økonomien får det bare være. Det irriterer meg fortsatt at jeg ikke går ned i vekt, selv om jeg er blitt litt mindre. Her om dagen så det ut som at jeg var på tur OPP igjen :eek: Såh. Nå har jeg starta eliminasjonsmetoden. Kitt og Photo har åpna gluggene mine litt, ved å forklare hvordan ting med allergier og matvarer kan virke inn på kroppen. Så jeg har starta med å fjerne det jeg tror er den største fienden, nemlig meieriprodukter. Så får jeg ta vekk nøtter og tomat osv etterhvert og se hva som slår ut :) Forresten, de klærne som er for store kan du jo enkelt sy inn om du har symaskin? Et innsnitt her og der f.eks. Om ikke kan du jo forsøke å selge de (om de er i OK stand)? Eller gi de til UFF eller Fretex?

Regnes soyaprodukter som meieriprodukter? Jeg som alltid har drukket kaffen min sort som asfalt er blitt avhengig av fløte i kaffen etter jeg begynte med lavkarbo, nemlig :o Så jeg har kjøpt meg en kartong soyamelk. Innser jo at den ikke har like mye fett som fløte, men den har desto færre karber! :D Fettmengden er jo bare å øke med kokosfett. Nå håper jeg det går litt fortere med meg også! Jeg vil nemlig henge med dere andre som går ned så mye :rolleyes: Føler meg litt ensom her på "toppen" :p

Sistegang: hva om du dropper den smågodtposen og lager noe skikkelig godt av lavkarbo istedet? f.eks gerds ostekake? Så slipper du å få et evt sukkersug og dårlig påvirkning på kroppen din. Og så lenge du tror du har spist ok, så har du nok holdt deg ganske stabilt! Jeg har og trua på at det er sunt å ikke veie seg for mye. Jeg blir iallefall fort stressa om jeg skal veie meg titt og ofte.

Så spennende da sistegang. Satser på at du har gått jevnt og trutt nedover.

Jeg har begynt å tenke litt på ferien nå. Går jo på pulver nå, og skal begynne å spise igjen fra torsdag av. Så har jeg bare helgen før jeg drar til Danmark. Der vil jeg jo ikke ha så mye muligheter til å veie og regne på ting, og ikke vil jeg ha godt innarbeidete rutiner heller. Men satser på å bare prøve å være flink og så se hvordan det går. Skal ikke "unne" meg noen utskeielser, men satser jo ikke på å være i ketose heller, så det gir litt spillerom. Men er spent på hvordan vekten kommer til å gå i løpet av ferien ja.

Jeg har tenkt å forsøke å sy inn enkelte klesplagg ja, selv om noen av dem begynner å bli så store at hele plagget måtte sys på nytt om det skulle hjelpe. En del har blitt gitt til Fretex. Kunne jo solgt, men tror ikke at jeg gidder. Kunne gitt noen til svigermor om jeg hadde funnet en måte å gjøre det uten å fornærme henne på.

Men nå skal jeg snart til Danmark på familieferie og satser på at det blir tid til litt shopping i alle fall. I slutten av august skal vi uten ungene til Berlin og jeg satser på å få shoppet en god del. I november skal jeg til London og da skal jeg være ferdigshoppet og skal kjøpe massevis av undertøy og klær. Så innen jul har jeg nok en ny og passelig garderobe. Det er en av grunnene til at jeg ikke har kjøpt noe særlig til nå, at jeg skal ha råd til å shoppe på ferie :D

Carisma sa for siden:

Si at du har noen poser med klær du skal kvitte deg med, men at du sliter med å kaste ting. Hun kan derfor kikke gjennom om hun vil ha noe, hvis ikke kan hun sende det på dynga siden du ikke klarer. Få det til å skinne igjennom at hun er flinkere til å rydde bort gammelt skrot eller noe sånn :D

vaskeklut sa for siden:

Henger meg på den, si noe slik, det kan ikke slå feil å si at hun er flinkere til noe enn deg.. :D

Fumle sa for siden:

Jeg har vært skikkelig på ferie jeg de siste dagene for jeg har nesten spist det jeg har villet ha :P Men i dag er en ny dag og nå er det på'an igjen med den smale linje (har absolutt ingen planer om å veie meg på 14 dager da hehe...)

Christine76: Gratulerer så mye med ny bh da :D Men anbefaler å gjøre som Carisma sier, for det har jeg gjort og det funker :)

grotingeling sa for siden:

Hei og hopp folkens, da var jeg ferdig med ferien gitt!
Har stort sett vært flink pike og holdt meg til riktig mat, og dagens veiing var oppløftende -1,1 kg :D
Ikke vært spesielt påpasselig, bare holdt meg unna brød, ris, pasta, sukker/snop osv. Enkelt!!!
Shopping på ferie er myyyye kjekkere enn ellers, og hos Debenhams fant jeg en del topper samt undertøy som både passer og koster en brøkdel av det de gjør her hjemme.
Dessuten var utvalget helt fantastisk :heia:
Nå blir det å spare spare spare, for jeg har planer om en egen shoppingtur når jeg når hovedmålet mitt (en gang om ikke altfor lenge).

Debenhams har en del bra undertøy ja, husker det fra jeg bodde i Aberdeen og pleide å handle der.

Deilig med flott nedgang i ferien!

sistegang sa for siden:

Jeg har gått ned 4,2 kg i løpet av 3 uker ferie.:):) Før jeg dro måtte jeg ha noen singletter til å sole meg i. Tabbe - da jeg skulle bruke de i ferien var de alt for store. Kjøpte i "gammel vanlig" størrelse, hodet henger ikke helt med ennå. Skjønte først nå at kroppen er blitt mindre - 26 kg merkes.

camryn sa for siden:

For eit fantastisk resultat du har! Målløs!
På ca samme tid har eg gått ned ca 10+ :o, litt lågare startvekt men jaja. Alt er positivt, yess humørknappen er på!

vaskeklut sa for siden:

Hoho, jeg skjønner at det er surt ja! Men du kan jo selge de! Eller gi de til noen som passer i størrelsen :)

Jeg spiser mat i dag! Er ferdig på pulver for denne gang, og kanskje for godt.

Har hittil spist naturellskyr med valnøtter og holder på med Nannah-knekkebrød med makrell i tomat og agurk. Nam!

ketochic sa for siden:

då va eg og hengt meg på :) og håpe på mange goe råd :)starte på 90 kg målet er ned til 60 :)
koss får man en slik ticker til bloggen!!

MiniMe! sa for siden:

Hei alle sammen!
Jeg vil gjerne slenge meg med i gjengen- hvis det er plass til en til.
Er relativt ny på lavkarbo, men vil og må gå ned 30-40kg, helst på et år.
Har holdt på nå i ca 1mnd og gått ned 4,5 kg- og er selvsagt kjempeglad for det. Men i de siste 14 dagene har jeg ikke gått ned mer, og merker også at energien er veldig lav.
Er det noen som har noen tips eller råd for å få fart på vektnåla igjen? Trener dere generelt mye? Og er det slik at jo mere fett en spiser jo fortere går en ned med lavkarbo?
Setter stor pris på tilbakemeld! :)

vaskeklut sa for siden:

Alltid plass til en til :D
-4,5 kg på en mnd er ganske bra det :) spiser du nok? evt for mye karber? Drikker du nok vann? Kanskje er det en matvare eller to som er partystoppere?
det er vel ikke akkurat slik at man kan spise fire smørpakker om dagen og forvente at ni kilo blåses vekk :p men du må passe på å få i deg nok fett i forhold til den "veien" du går! Nå er ikke jeg superoppdatert på Atkins, kanskje noen andre i tråden her vet litt mer?

MiniMe! sa for siden:

Takk for tilbakemld Vaskeklut! :D
Det er egentlig det som er problemet, at jeg tror ikke at jeg spiser nok, eller nok fett. Det jeg i hovedsak spiser er kjøtt i form av kylling, storfe litt svin, og fisk. Egg, bacon, litt rømme og ost og litt grønnsaker som brokkoli, løk, sopp og paprika. Og drikker ca 2 liter vann. Spiser 2-3 ganger per dag.
Tror faktisk ikke jeg har klart å spise opp karbo-kvoten min på 20g karbo per dag enda.
Men kan det hende at jeg spiser for lite fett, og derfor ikke går ned?

lilstr sa for siden:

Hei Christine76, BH i str 70H, tror aldri jeg har brukt den størrelsen:s
flink har du vært gratulerer. hatten av for deg.og de 31,3 kg du har tatt av,
gleder meg til jeg kan nærme meg den størrelsen. (bruker nå 95C)
mitt første vektmål er 30 kg.

vaskeklut sa for siden:

Det er godt mulig! Spesielt om du spiser mye kylling og svin :) Det er ganske magert kjøtt begge deler. Stek i meierismør og putt gjerne på en klatt smør på kjøttet når du har lagt det på tallerkenen :) Det bruker jeg å gjøre, i alle fall. Men så følger jeg skaldeman og da :o

MiniMe! sa for siden:

Men det er jammen meg ikke mye forskjell på disse lavkarbo retningene, og siden jeg egentlig ikke har spist så mye som Atkins tillater kan jeg egentlig slå meg med på Skaldeman jeg også tror jeg. For det er vel fett, fett og mere fett som gjelder der også tenker jeg?

vaskeklut sa for siden:

Kort sagt - ja. :) Men det er tre forskjellige "måter" innenfor skaldeman da. Den jeg tror jeg går for heter 50+, og da skal man ha skikkelig lite karber og er en tøff retning. Jeg vil anbefale deg å lese bøker om de forskjellige :) Om du snuser på skaldeman er hans bok "GI-NULL!" og "spis deg ned i vekt" skikkelig bra :) Har du lest inne på trådene for de ulike lavkarboretningene her på forumet?

Hedda76 sa for siden:

Hei. Ny her og starter i dag! Nettopp spist to skiver med proteinbrød og tenker at dette må vel bra, kan ikke bli verre iallefall ;) Veier 113,8 kg, og skal ned nærmere 40 kg. Er 163 cm. Om jeg klare å komme ned til 75 kg, skal jeg være meget fornøyd.
Følger ketolyse opplegget, har ikke skaffet med boka enda, men lest endel på nettet.

Håper å hente og gi inspirasjon, tips og råd her inne :)

vaskeklut sa for siden:

Velkommen! :D Dette går så bra atte :D

MiniMe! sa for siden:

Jeg har ikke lest bøkene, Vaskeklut, men har lest en del inne på forumet her. Er det noen spesiell grunn til at du følger den strenge retningen? Synes du den gir raskere resultater? Har fortsatt ikke sett noen nedgang på vekta hittil uka her heller, det vil si at jeg ikke har gått ned på de siste nesten 3 ukene på lavcarbo. Er det flere som har opplevd dette?
Hvor ofte spiser du, og hvor mye trener du forresten? :)

vaskeklut sa for siden:

Jeg følger den fordi det er enklere for meg å "regne ut" hva jeg spiser bl.a Jeg har lett for å spise for mye av forskjellige ingredienser. Atkins, ketolyse osv blir altfor mye regning for min del, (Jeg har dyskalkuli) og Skaldemans prinsipper er ikke like vanskelige for min del :) Pluss at jeg er kresen på grønnsaker :o Jegh ar ikke drevet med Skaldeman så lenge, i tillegg til at jeg jobber mot å finne ut hvilke matvarer som er partystopperne mine (dvs hindrer at jeg går ned i vekt) Jeg spiser 2-4 ganger om dagen, alt ettersom når jeg er sulten. Man skal spise når man er sulten, og spise til man er mett ;) Trene? Nei, det har vi ikke sett :o burde absolutt bli flink til det.

camryn sa for siden:

Hei MiniMe! Det tok veldig lang tid før nedgangen starta for fullt for meg, det har sosa og gått saaaakte i fleire månader. Ikkje stress for mykje med vekta, det kan fort stå stille i fleire veker før det går nedover igjen. Kroppen trenger tid!
Brukar du målebånd? Kan godt vere du går innover sjølv om du ikkje går nedover. :)

Sesti sa for siden:

Slenger jeg på her jeg og, jeg liker å skravle :D
I dag har jeg vært hos legen. Ikke den superhyggelige legen jeg var hos sist, hun som mente at jeg gjorde det eneste rette ved å spise lavkarbo når jeg hadde PCOS, men en ikke spesielt hyggelig turnuskandidat som mente at lavkarbo var bare tull. Så jeg sa at jeg hadde prøvd å følge de rettningslinjene staten anbefaler (magert og magrere) og pekte på meg selv og sa at her var resultatet. I tillegg fikk jeg PCOS av det. Da lo han litt og sa at det var da ikke maten jeg hadde fått PCOS av. Men han kunne ikke si hva det var som sto bak PCOSen.
Dessuten mente han at blodtrykket mitt var for høyt, det har det jo aldri vært før.. Merkelig :/

Men uansett.. Vekta viser ned 200 gram i dag og, og det er trivelig :D
Gleder meg til ny veiedag på mandag, da får jeg brukt mitt kjære målebånd igjen!
Jeg selv ser forskjell allerede, selv om jeg bare er på dag 10 :D

Ellers er det bare regn, regn og atter regn...
Hva gjør dere i dag da folkens?

MiniMe! sa for siden:

Hei igjen alle sammen, og takk for tilbakemld! Godt å høre at det ikke er bare jeg som er "treg" til å gå ned i vekt. Skjønner at kroppen trenger tid på seg, men jeg trenger å se kiloene dale litt nedover for at ikke motivasjonen skal stikke av- hehe :P
Men jeg skal være tålmodig! Har slutta å telle karber, men spiser for det meste bare kjøtt og fett så det er nok maks 10g karber per dag tror jeg. Såpass må det nesten være for at jeg skal gå rundt! Men jeg spiser dessverre som regel bare 2 ganger per dag, føler egentlig at det er helt ok, men vet ikke om forbrenningen går ned av den grunn??? Legen sa for øvrig til meg at ingen som slanker seg bør spise etter kl 7 om kvelden- så det har jeg slutta med, og da blir det bare to måltider.
Ellers så er ikke jeg heller så flink til å trene, men prøver å gå litt turer og danse litt for meg selv! Skal måle meg på mandag og se, har bare målt meg en gang tidligere- så det blir spennende!
Men nå skal jeg lage meg middag- har kjøpt kyllinglever for første gang, skal steke det sammen med litt sopp og løk og litt rømme- håper det blir bra!
Ha en fin kveld alle sammen! :)

camryn sa for siden:

Det går mest i kjøtt(eller feit fisk), fett og grønnsaker her i huset og for tida. Har fått skikkelig dilla på kjøtkaker med masse krydder og ost i, eter saman med litt grønsaker og kanskje ein dæsj rømme. :)

Kjenner ikkje så godt til Atkins, men er ikkje 10 karber litt lite? Er du ferdig med induksjonen? Kanskje eg skal prøve å sette meg litt meir inn i det ein dag. :) Eg ligg nok mellom 15-25 karber for dagen, alt etter kor flink eg er med grønsakene.

To måltid på dagen er nok det om du føler at det er det! Eg et når eg er svolten og då et eg til eg er passe mett, om det er klokka tolv om dagen eller ni om kvelden det driter eg i. :p Eg havnar til vanleg på mellom to og tre måltider om dagen. :]

sistegang sa for siden:

Jeg svever fortsatt rundt på noen skyer. Spiser 2 ganger om dagen, mye egg, kjøtt og grønnsaker, med fløte og CF til. Drikker masse Funlight saft og pepsimax. Her på hytta er det ikke noe godt vann. Til nå har jeg gått ned hver uke siden 7 april og nå er det 28 kg tilsammen. Jeg har vært så dum at jeg ikke har brukt målband. Så alle nye som begynner - bruk det. Alt jeg har av tøy "slenger" rundt meg. Vil ikke kjøpe noe nytt i sommer for jeg er ikke halveis engang til målet. Men jeg må ut å kjøpe BH'er. Har ingen ide om hvilken størrelse jeg skal ha. Er det rart at jeg er fornøyd - bare synd at jeg ikke oppdaget dette for mange år / kg siden. Syns ikke at jeg lever på en kur - bare en ny måte å leve på.

Ja er det ikke delig :D - dette kan en virkelig leve med, og det har jeg tenkt å gjøre!
Har ikke den store nedgangen for tiden, men så har jeg ikke kjørt noen særlig streng linje heller.
Spiser lavkarbo helt klart, men har så langt i sommer inntatt litt flere karber pr dag enn ketolyse tilsier.
Startet imidlertid opp på onsdag med å telle helt nøyaktig samt veie maten, så nå satser jeg på at det blir litt mer aktivitet på vekten :rolleyes: (nedover altså....)
Har lagd en del måltider som nå står klare i kjøleskap og frys, og i tillegg har jeg hengt opp tre menyforslag basert på disse måltidene og det som ellers måtte finnes i skapene.
Så nå kan jeg kjapt se hva jeg har tilgjengelig (stryker ut når det er tomt), og også lett kombinere hovedrett og tilbehør.
Tar litt tid å gjøre klart dette, så det blir en vurdering i etterkant om jeg føler det er verdt arbeidet og noe jeg vil fortsette med framover.
Nå har jeg vel 12-13 ulike retter samt 8-10 tilbehørsvarianter stående klare, og nok antall måltider til 1 uke for meg og samboeren :p
Han er jo kjempefornøyd med å kunne hente ut "ferdigmat" fra kjøleskapet - ENKELT! var kommentaren

Popp sa for siden:

Hei alle sammen og velkommen til alle dere nye!
Snart er sørlandsferien over :æsj: Men jeg har storkost meg, det har gått veldig greit med lavkarbo, noen få utskeielser i form av ekstra nøtter eller en iskrem fra Hennin Olsen. Men på bryllupsdagen vår da ble det nok litt for mye: champagne, wienerstang, pizza fra Dolly Dimples etc. Jeg var mest bekymret for evt hodepine enn vektøkning, men heldigvis fikk jeg ikke hodepine. Og vekten må jeg ta når jeg kommer hjem, ikke noe vits å bekymre seg over det nå :D

Siste uken av ferien så SKAL jeg få trent. Det har jeg lovt meg selv.

MiniMe! sa for siden:

Hei igjen damer!
Jeg vil først igjen gratulere dere som har gått ned så mye- blir virkelig imponert av dere!
Personlig tenker jeg ikke på noe annet om dagen er denne forbanna vekta, og irriterer meg. Først og fremst irirterer det meg at jeg ikke har gått ned 1 gram på 3 uker, og for det andre tok jeg nye mål av meg selv i dag- og de er helt uforandret... :( Synes det var veldig skuffende å se! Men dette fikk meg imidlertid til å tenke på noe annet- vi som følger lavkarbo, hvordan vet vi egentlig hvis det er fett eller muskler vi mister og dermed går ned i vekt? Tenker at slik som jeg- som har gått ned ca 4kg, uten å ha krypmpet 1 cm, kanskje jeg bare har misstet mye muskelmasse?

vaskeklut sa for siden:

Jeg tror du stresser.. Jeg skjønner at det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når man ikke går ned eller sammen, tro meg - jeg vet alt om akkurat det. Dog, det sies at om man stresser med vektnedgangen så stopper den opp. Det har jeg lagt merke til at skjer hos meg. Stress og slike ting stopper alt her i gården. Det kan også være at kroppen din ikke har vent seg til lavkarbo.

Og som jeg har nevnt: det kan være du har en matvare eller flere som er en "partystopper"! Mine er aller mest sannsynlig fløte (og div meieriprodukter), tomat og nøtter. Luk ut en og en vare. Jeg har begynt å luke ut en og en i uka, og se om det hjelper på, noe jeg tror det gjør.

Sesti sa for siden:

Kjip den MiniMe, men vaskeklut har noen gode tips her da :)
Hvor lenge har du holdt på? Det er ganske vanlig at kroppen stopper opp litt nå og da og tenker over hva som skjer :)

For min egen del har jeg har enn utrolig nedgang denne uka, veier meg hver morgen (noen ganger med nattkjole, noen ganger uten, bare mandager alt er likt) og har gått ned 200 gram hver dag bortsett fra i dag som var en nedgang på 400 gram, noe som tilsier at BMIen min er under 40 :D Og det liker vi :D
Utrolig med så fin nedgang selv om Tante Rød er på besøk, det har vel aldri skjedd før... 3. uka er vel kjent for å være en "stoppe opp-uke", så nyter det mens jeg kan :)

Og i dag er det sånn passe fint vær her i Nord, etter uendelig mange dager med regn :D

Må bare innom her for å få ut litt gruff. For jeg synes ikke det er så lett å spise lavkarbo på ferien. Ikke det at jeg skeier ut, men vi bor med en annen familie og jeg føler at det blir litt vanskelig etter hvert å skulle være så annerledes i kosten til frokost og lunsj hver dag. I dag er jeg litt trøtt og sliten, og ble nesten på gråten av at de hadde kjøpt inn revet "ost" til taco med 8 karber. Jeg er uansett ikke i ketose og har bestemt meg for å spise det, men sånt er vanskelig altså. Eller kanskje jeg lar det være, vi får se.

Sesti sa for siden:

Skjønner hvordan du har det Christine76, det er ikke så lett for andre mennesker å sette seg inn i dette her. Ofte handler de i god tro om at de gjør alt det rette (som å kjøpe tacoskjell spesielt til meg, fordi jeg det var jo bare mel jeg ikke tålte), men det blir feil alikevel.. Og det er vanskelig å si noe på det, for de prøver jo bare å være hyggelig :)

Men du har hatt et ganske bra vekttap til nå. Hva med å holde deg til en mer generell lavkarbo resten av ferien, unngå de verste tingene og ta lite av de tingene (som f.eks den osten) som ikke er helt bra likevel? Jeg regner med dere ikke blir på ferie så veldig lenge, og det er jo hverdagen som teller i det lange løp. Kos deg på ferie og ikke la det tungsinn ta over og ødelegge for deg :)

Godklem

Jeg valgte å hoppe over osten. Selv om det er generell lavkarbo jeg holder meg til. Ble nok nok karber i tacosaus og tacokrydder til å holde for det måltidet. Sa ingenting om det heller da.

Nedgangen min har forresten skjedd med xtravaganza og ikke med lavkarbo. Men jeg er over på lavkarbo nå som jeg har begynt å spise igjen. Føler at jeg legger på meg masse nå i ferien, men håper at det bare er innbilning. Vet jo at jeg har gått opp litt vann i og med at jeg har gått ut av ketose. Får ikke veid meg, men har gått opp 2 cm rundt livet siden jeg sluttet på kuren. Får bare holde meg til den maten jeg mener er riktig og se det an etter ferien. Da begynner jeg å trene igjen også.

I dag kan jeg i alle fall spise tacorester til frokost, så jeg slipper å tenke så mye på frokostmat.

Catalina79 sa for siden:

Heisann. Slenger meg med her jeg å.. litt sent kanskje, juli er snart over.. Er ny på dette med å skrive innlegg, har bare brukt tiden til å surfe rundt og lese. Vil bare si at dere er flinke alle sammen. :)

Hei og velkommen Catalina :)
Det er aldri for sent å slenge seg med, og dessuten er det jo opptil flere dager igjen av juli :D

Catalina79 sa for siden:

Takker og bukker. :) Joa, det er vel en del dager igjen av juli. :)

oNora sa for siden:

Fremdeles noen dager igjen av juli, så her er jeg :)
Begynte mitt nye liv for to uker siden, og har vært ganske flink i matveien. Er litt på søken etter "min vei", men har stort sett holdt meg til 15 kh/dag.
I helga har vi hatt besøk og da har det blitt noen utskeielser i form av jordbær, en is og ekstra kh. Syns det er vanskelig å skulle spise "annerledes", selv om det sikkert er en vanesak.

Catalina79 sa for siden:

Velkommen oNora. :) Og lykke til.
Det er jo noe som heter gammel vane, vond og vende. Eller noe sånt.. Og det stemmer virkelig. Men hvis en ser på alt en KAN spise, istedenfor å henge seg opp i det en ikke kan, så går det lettere. Tror jeg. Det har iallefall fungert for meg disse 2, snart 3 ukene. :)

MiniMe! sa for siden:

Velkommen oNora og Catalina! :)
Har dere hatt en fin helg jenter?
Jeg tar til meg rådene jeg fikk ovenfor, og skal herved slutte å stresse vekta mi! ;)
Lurer faktisk på om jeg spiser alt for lite og derfor ikke går ned- men som sagt skal slutte å tenke så mye på det!

Men lurer likevel litt på dette med tap av muskelmasse. Er det noen som vet hvordan det stiller seg når det gjelder lavkarbo, i og med at man går ned så fort. Lurer litt på det i forhold til når vekttapet ikke vises på målebandet, men bare på vekta...

Så lenge du spiser nok proteiner hver dag, vil muskeltapet være minimalt (for de fleste umerkbart).
At vekta går ned mens målebåndet ikke viser noen endring, kan skyldes at du ikke måler på det stedet hvor vekttapet har vært.
Kroppen henter fett fra ulike steder i hele prosessen; skuldre, baksiden av ryggen, lår og legger, overarmer, hals - you name it :p
Så hvis du f.eks. måler byste, midje og mage, så kan du oppleve at disse målene ikke rikker seg selv om du har gått ned 2-3 kg.

MiniMe! sa for siden:

Ok, skjønner, men da må jeg nesten spørre deg- ca hvor mye er nok proteiner?

Tommelfingerregelen sier 1-2g pr kg du veier, så det vil jo variere etter hvert som vekten endrer seg.
Men det funker, for jeg ha hatt stabil muskelmasse nå i snart 15 mnd - og jeg har "mistet" 30kg under veis :D

MiniMe! sa for siden:

Oi! Det var et godt tips. jeg visste det ikke, takk for at du sa det, nå blir det litt lettere å vite hvor mye enn skal spise! Regner med at det i hovedsak dreier seg om kjøtt/fisk?

Jepp - kjøtt og fisk er gode kilder til protein, mens f.eks. ost kan være ok å bruke som supplement.
Husk bare at for noen så er ost en bremsekloss for vektreduksjon, så her må du nesten bare prøve deg fram.

Bruk matvaretabellen som ligger på framsiden til forumet, eller les nøye på produktene så finner du kjapt ut hvilke produkter som er rike på proteiner samt fordeling av fett og karbohydrater.

Catalina79 sa for siden:

Tusen takk MiniMe. :)

Mjaaa... helga har vært sånn passe egentlig. Formen har slettes ikke vært på topp. Vil bare sove, og når jeg våkner vil jeg sove mer. Håper det bare er for en periode. Ellers har det gått i stell og kos med lillegutt, og trilleturer sammen med hundene. Rolig helg med andre ord. Hmm, for å ikke glemme: intens surfing her inne på kveldene etter at lillegutt har lagt seg. :D

Hvordan har din helg vært?

mariana sa for siden:

da entrer jeg tråden jeg og...
begynte med lavkarbo i dag, og har spist oopies pizzasnurrer og mandler. da ble jeg så mett at jeg ikke har klart å spise i kveld.
merkes på blodsukkeret, har bare tatt en dose i dag istedefor to, og blodsukkeret er helt perfekt.

hvor mye jeg skal ned vet jeg ikke men vil tro mellom30 og 40 kg. er litt vanskelig å si siden jeg aldri har hatt en trivselsvekt.

Catalina79 sa for siden:

Velkommen hit Mariana, og lykke til. :)

Carisma sa for siden:

Jeg bruker kvelden til å av-ise frysern på kombiskapet mitt. Med hårføner... :D

Catalina79 sa for siden:

Åsså me hårføner da.. ? For et syn!! :D

Popp sa for siden:

Velkommen Mariana!

Carissma: hårføner? For et artig bilde jeg fikk i hodet mitt nå :lol:

Igår var vi på Elkjøp å SHOPPET! Det begynte å lukte brent av tv'en og siden det er ca 10-11 år gammel bestemte vi oss for å kjøpte ny. Dere skulle ha sett gubben ble glad. Han har ønsket seg flatskjerm i et år allerede, men "hva med den gamle tv'en vår", har jeg hele tiden sagt. ;) Og dermed ble det ny DVD spiller også, med blue-ray. Så igår ettermiddag satt jeg å installerte både TV og DVD. Og gubben løp ut for å leie en Blue-ray film. Det skal jeg si var en utrolig forskjell på bildekvalitet!!! :eek: Selv ungene reagerte på sin star wars film, "det var som å være på kino"

Lurer* sa for siden:

Heisann!

Lenge siden sist jeg var innom dere. Må vel innrømme at sommeren har vært alt annet enn lavkarbo, men nå er ferien over og vekta på vei ned igjen. Det er bare å brette opp ermene og begynne igjen.

Tenkte jeg skulle lese litt her inne og se om jeg kjenner igjen noen her, eller som det kun er ny "fjes" som henger her. Så må jeg vel oppdatere denne vekta under her litt....men men er ved friskt mot og skal klare dette i år også.

vaskeklut sa for siden:

Lurer* !! :D Velkommen tilbake, jeg har savna deg :D

tora trollmor sa for siden:

Hei, ny her med SKAL gå ned ca 32 kg før jeg gir meg:)
har vært en uke på lavkarbo å hurra -2kg:)
sola skinner å vi kan spise jordbær med fløte på:)

StineH sa for siden:

Jeg er også ny her og har MASSE å ta av. Det har gått virkelig fort i svingene nå den første uken, og har tatt av hele 6,7 kg.
Vet jo at det er bare vann, men det SKJER noe med kroppen min!
Jeg har som mål å komme meg ned under 70, da skal jeg være fornøyd. Vekta stopper i dag på 137,7. Dette er jeg lei av!

MEN blir rett og slett glad av å lese om alle dere flotte mennesker der ute som har klart å gå den lange veien, det gir håp! Jeg gleder meg til å gå ned i vekt med dere!

vaskeklut sa for siden:

Til alle dere nye:

Velkommen skal dere være! :D Vi er mange i samme båt her og vi skal klare kiloene sammen!

En fin greie vi har her er at hver måned starter vi (som oftest jeg :o ) en ny skravletråd, slik at det er lettere å ha oversikt over hva som blir sagt osv. så blir det ikke så mange sider å lese igjennom. Så pass på at dere blir med videre i de nye trådene!

Er det forresten noen som trenger en ny sports-bh?! jeg har en i str 90E, den er uten spiler, pent (og eh, lite) brukt. si i fra om noen skulle være interesserte på pm.(æææh, er det forresten lov dette? :o )

sistegang sa for siden:

Hei og velkommen alle nye. Mye bra informasjon og motivasjon på dette forumet.

(Det er helt sikkert greit å selge dine egne "brukte" ting - er sikkert bare forbudt å reklamere for annet enn privat. Desverre passer nok ikke den BH'en meg ennå.)

Hei og velkommen til dere nye :D

Siden det snakkes om trenings-BH'er :stuart:.....
er det noen som vet om det finnes trenings BH'er i størrelse 85J???
Skulle gjerne hatt en slik at jeg kan trene f.eks zumba, men så langt er det største jeg har funnet 90G som er for vid rundt og har for liten cup.

Anyone????

vaskeklut sa for siden:

hmm. hør med lalina i oslo? de er visstnok grådig gode på undertøy i alle størrelser :)

StineH sa for siden:

Tusen takk for hjertelig velkomst!

Jeg har veldig lite erfaring med sportbh'r da jeg egentlig foretrekker vanlige, føler alt blir så... hengete med en sportbh... :rodme:

Ellers er jeg imponert over dere som trener, jeg har virkelig ikke tolmodighet til det! Har aldri hatt det, kanskje en grunn til at jeg sitter her jeg gjør i dag?...

Hei, angående BH, Til dere som bor i og rundt trondheim, kan jeg anbefalle en butikk i trondheim sentrum, husker ikke hvor den ligger, men der finner man det meste av alt undertøy, MEN der koster det også mye for undertøyet. tror jeg selv betalte 1200kr for en bh sist. men utrolig god kvalitet. å den sitte som støpt.

Har spurt - men nei da, de kunne ikke hjelpe.
Men de har fantastiske BH'er til daglig bruk - må en tur over fjellet snart....

Hei - er det Zip du tenker på?
De ligger i Olav Tryggvasonsgate 34.
Har handlet mye der tidligere, og de har jo både klær og undertøy.
Litt dyrt ja, men god kvalitet på både klær og undertøy :p

Jeg tenker på She's undertøy. Veldig godt fornøyd jeg ja:)

Der har jeg aldri vært innom, men kanskje neste gang jeg er hjemme :rolleyes:
Ser de også ligger i Olav Tryggvasonsgate - nr 16 faktisk

vaskeklut sa for siden:

Om du føler ting "henger", så bruker du feil størrelse eller feil bh ;) en sports-bh skal stramme og støtte. Så om du opplever at det ikke er sånn, så har du feil noen plass :)

En annen butikk i Trondheim som er flinke med undertøy er Reimers. Og Change.

StineH sa for siden:

Deet kan meget godt hende! Men nå har jeg som mål å ikke kjøpe meg mer klær før de gamle ikke passer mer ^^
Skal bli deilig å ikke måtte lete etter de største størrelsene og fortsatt vite at det mest sansynligvis ikke passer...:(

1200 kr for en BH kunne jeg derimot ALDRI betalt, men det har sikkert noe med å gjøre at jeg er fattig student, og det er halve månedbudsjettet mitt. Redd for at samboeren hadde kastet meg ut da ja.. =P

ketochic sa for siden:

då va tredje uke over og er nå 5 kilo mindre:rolleyes:kjenne meg stolt :D

men begynne bli litt lei av samme mat og treng ett lyft hehe så ideer folkens :p

Ja det er dyrt. men endelig har jeg funnen en butikk som jeg liker og har min str i bh. Det er ikke ofte jeg finner.
Ellers så har jeg hatt ukas utskeielse, en lite stykke marsipankake på bursdagen jeg var på nå. å et glass rødvin:rolleyes: Ja det var godt med vin, men det var det egentlig ikke med kake;)

StineH sa for siden:

Så flink du har vært! :dulte:
Har desverre ingen gode tips til ting du kan spise da jeg er helt fersk, og ikke går på ketolyse, men på skaldeman! Men håper du ikke går helt lei og at du fortsetter ned!:D

StineH sa for siden:

Det er viktig å ha ting som passer ja! Jeg er så "heldig" at jeg har funnet meg en skikkelig billig BH på sparkjøp faktisk! Den koster 79 kr og sitter som ett skudd! Og de har som regel store str også! Men nå begynner de å bli for store! angst

Jeg er nok ikke kommet dit hen at jeg kan ha noen utskeielser, jeg fører skaldemans fakir diett med kun slankekjøttkaker, eneste utskeielsen er ost. Og det er utrolig deilig når man kommer dithen at man spiser ting man TRODDE skulle være kjempegodt, men som man oppdager at man virkelig klarer seg uten! Stolt av deg! :D

At klær begynner å bli store skal vi være stolte av:) Har ikke merket det enda jeg, men bursdag er bursdag, å i dag rakk ikke jeg å bake ei kake med nøtter eller lite sukker. det er heldig vis legne til neste bursdag:) Dette skal vi som er med her klare. stå på alle sammen, nedgang eller ikke - dette klarer vi.

StineH sa for siden:

Jeg gleder meg allerede til neste veiing, som er onsdag neste uke.. Lenge å vente og jeg er kjempespent på resultatet! Vanvittig farlig å bygge seg opp forventninger, men etter vanvittige - 6,7 i går er det lett å bli litt gira!
Om jeg har klart -3,3 til neste uke skal jeg hoppe i taket, da har det forsvunnet 10 kg fra min kropp på to uker, og fett eller vann - De skal IKKE tilbake igjen!

Popp sa for siden:

Gratulerer med vektnedgangen, ketochic :heia:

Jeg satt å tenkte her om dagen om det ikke var en byttetråd her for klær på dette forumet. Eller en salg/kjøps tråd. Jeg har nå flere klesplagg som er blitt for store. Det gjelder både bukser, bluser og jakker. Jeg kaster de ikke, men kanskje jeg kan gi de til Freselarmeen.

oNora sa for siden:

Jeg har siden jeg starta, for snart tre uker siden, gått ned 4,5 kg. :)
Er ikke direkte matlei, men sliter med å komme på nye ting å spise.
Har lagd både grove tekaker, sesambrød og nå også vafler :rolleyes:
Vafler med CC og tre jordbær til frokost, for et liv...
Flere som har lagd lavkarbovafler? Det var litt av et prosjekt å steke de, for et søl!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.