< Tilbake til oversikten

Oppstart i fase 2?

savoy sa for siden:

Er det noen som har startet i fase 2? eller starter alle i fase 1? Er det noen som har hatt bare 10 dager i fase 1?

Hvis noen har startet i fase 2 hvordan har da vektresultatet vært? Og med kort fase 1?
Jeg har gått ned mange kilo og har vært vekstabil i 16 mnd nå så da vil jeg gjerne prøve meg på de siste 10-15 som er igjen. Iflg legen så kan eurodiet være med på å booste kroppen det den trenger for å skjønne at den skal gå videre ned i vekt.
Håper noen vil dele med meg :)

Tutte sa for siden:

Kan desverre ikke hjelpe deg der, jeg begynte i fase 1, og er akkurat gått over til fase 2. Men jeg vil ønske deg så mye lykke til ! :)

studine:) sa for siden:

Hei du!! jeg begynte på fase 1, men jeg var der bare i 16 dager. Jeg gikk ned 4 kg på de 16 dagene.. Og så var jeg i fase 2 fra 23.februar til ca. 5-6. juni, men med et par pauser i form av ferier og turer (tur til istanbul i mars, påskeferie i april og tunisia i mai) hvor jeg spiste mer i fase 3 enn fase 2 og hadde noen kalkulerte brudd. Totalt har jeg gått ned 19,8kg, og har nå vært i fase 3 en god stund.

Jeg gikk ned ca 0,9-1,5kg hver uke i fase 2. I fase 3 har det gått mye tregere. Jeg anbefaler deg å starte med en kort fase 1, i alle fall. Fordi: kroppen får en kjempekickstart, og dessuten virker fase 2 helt fantastisk når du har vært i fase 1 en stund;)

Gjør det! Jeg er så kjempefornøyd! Jeg har igjen 3,7kg til 60kg er nådd.. Og da vet jeg i grunn ikke om jeg vil ned litt til eller om jeg er fornøyd;) Nå høres i grunn 50-tallet ganske artig ut:D

savoy sa for siden:

Takk for svar begge to :)

Veldig kjekt å høre om din erfaring, studine siden du var i kortere fase 1.

Pearl sa for siden:

Jeg startet rett på fase II. Jeg har gått ned ca. 7 kilo på 2 måneder. Det er fantasisk for meg fordi jeg er ganske insulinresistent. Ketolyse fungerte ikke for meg. Nå går jeg sakte, men sikkert nedover.

savoy sa for siden:

Så flott, Pearl!
Jeg har fått beskjed fra legen at jeg får tenke litt på det. Fase 2 er jo mer praktisk i forhold til resten av familien. Jeg har samme startbmi som deg og samme mål.
Ketolyse har ikke fungert for meg heller.

Sola 55 sa for siden:

Hei dette hørtes spennende ut. Min lege sier at dette virker, jeg slet også før jeg startet på fase en, og er nå i fase to. Lykke til:)

Pearl sa for siden:

:cool: Så kult.

savoy sa for siden:

Jeg fikk oppstart i fase 3 pga jeg har lavt veksthormon. Hun måtte konferere med en lege først før jeg kunne starte i fase 1 evnt. Hun kunne ikke fortelle så mye hva det ville si eller noe så jeg syns det er litt ekkelt å vite at jeg har noe som jeg ikke helt vet hva er.. Men men. Jeg begynte nå i fase 3 i går, men skal ikke spise frukt. Tror ikke jeg vil få så veldig stor nedgang fremover når jeg ikke fikk starte i fase 1. Vil få svar på om jeg kan gå over til fase 1 i midten av august.

Pearl sa for siden:

Det er godt mulig at du kan få en fin nedgang likevel. :) Men kanskje ikke så rask.

savoy sa for siden:

Foreløpig merker jeg ikke noen voldsom nedgang nei. Men får vente å se til torsdag når det har gått en uke..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.