cmj sa for siden:
Har fått en vond smak i munnen i dag etter ca 1 uke i ketose. Til og med rent vann smaker virkelig æsj!
Har hørt man får en dårlig ånde av ketose, men er det også vanlig å få en så vond smak i munnen?
Hilsen nybegynner;)
cmj sa for siden:
Har fått en vond smak i munnen i dag etter ca 1 uke i ketose. Til og med rent vann smaker virkelig æsj!
Har hørt man får en dårlig ånde av ketose, men er det også vanlig å få en så vond smak i munnen?
Hilsen nybegynner;)
Queen of Wands sa for siden:
Mener jeg hadde tendenser til det en stund, men ikke nå lenger. Var mest opptatt av at det betydde at det skjedde noe jeg da. :)
Nerthus sa for siden:
Oh yes... venn deg til det - jeg synes det er greit nå - men i starten er det litt vemmelig. Tenk som det sies at det betyr det SKJER noe i kroppen din - noe bra noe :)
Mona_K sa for siden:
Jeg hadde også det de første ukene men det forsviner ettervært =)
StegforSteg sa for siden:
Kjøp deg Fribol på apoteket, da får du god smak i munnen, og den dårlige ånden blir borte litt :)
Enjoy ketosen ;)
Beatrixie sa for siden:
Hadde samme problemet de første ukene selv,det hjalp med god munnhygiene og skylling med SB12.
Å dekke over lukten med pastiller er bare kvalmt.
Konkelimonke sa for siden:
Trur dette er eit vanleg problem! Eg får dårleg smak i munnen om eg ikkje knaskar på ein tyggis ;) Så det går ein del tyggis og slik her i gården... men du kan trøsta deg med at det som regel avtar :)
Sivi sa for siden:
De siste dagene har jeg slitt voldsomt med en beisk og ekkel smak i munnen. Alt jeg spiser har smakt bittert og ekkelt.
Har vært i ketose før og vet hva ketoseånde er, men denne ekle smaken har jeg aldri opplevd før.
Jeg søkte litt rundt omkring på nettet og fant ut at pinjekjerner kan gi denne ekle smaken...og gjett hva jeg har spist?? Pinjekjerner!
Så nå skal jeg kutte ut pinjekjerner for å se om dette kan være grunnen.
Photobscura sa for siden:
Uansett hva man gjør, så er det egentlig kamuflering for smaken/ånden kommer innenfra, men det dekker jo over det verste. For jeg som ikke kan fordra menthol/peppermyntesmak, så kasta jeg meg over et tips om å tygge persille, det syntes jeg hjalp veldig, sammen med å drikke myyyyye vann, gjerne med sitron i, ettersom lukta kommer fra ketonene, så får man skyldt mer av overskuddet ut i urinen.
Den gode nyheten er at det gjerne går over, for min del etter bare så vidt to uker. Og som de over her sier, det er jo faktisk et godt tegn på at det skjer noe; Kroppen din bryter ned fett! Wohoo!
Peaches sa for siden:
Har fått denne forferdelige dårlige smaken i munne. Men tror ikke at ånden min lukter så fælt:_plystre:.. Føles som om den fæle smaken ligger i halsen, ikke i selve munnen. Greit at det kansje lukter og slikt, men det jeg ikke takler er at all maten smaker fælt. Holdt på å spy når jeg spiste avocado i dag, elsker jo egentlig det!:sint: Hjelp, dette takler jeg ikke. Går det over etter en stund? Ekkelt...
Paine sa for siden:
Jeg ser endel sier at den vonde smaken, eller ketoseånden, går over etter noen uker. Men gjør den egentlig det, eller blir man bare vant til den selv (slik som andre folk med dårlig ånde ikke merker noe til sin egen ånde)? Har spist lavkarbo i en uke nå, og merket den merkelige ånden bakerst i munnen og i halsen for første gang i dag.
Det er jo veldig synd om samboeren min ikke skal orke å være i nærheten av meg fordi det lukter vondt. For en periode er det selvfølgelig greit, men om det ikke er tilfelle... :(
Kitt sa for siden:
Etter hvert blir kroppen flinkere til å bruke ketonene som brennstoff og de vil ikke komme ut som overskudd i ånden i samme grad!
Drikk nok, så hjelper det litt i hvert fall!:)
Det finnes jo også drops på apoteket (fribol) og store IFA til enkelte situasjoner!;)
Photobscura sa for siden:
For min egen del så kan jeg i alle fall forsikre om at jeg ikke har noen ketoselukt, etter over tre år i ketose uten nevneverdige sprekker. Som jeg sikkert før har nevnt i denne tråden så forsvant den etter kort tid, et par uker eller noe, etter at jeg kom i ketose. Tro meg, jeg har spurt folk ;).
Men klart, om man har en lengre fallout, så er det jo en viss fare for at ånden kommer tilbake når man starter opp igjen på ketogent kosthold.
Paine sa for siden:
Takker så mye for info! Da slår jeg meg til ro med at det går over. :) Store mengder vann skal konsumeres!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.