< Tilbake til oversikten

Hvor ofte spiser dere?

paprika sa for siden:

Jeg spiser stort sett to ganger om dagen. Det er ikke noe problem for meg å gå fra frokost klokka ni til middag i fire - fem - tida. Jeg blir ikke sulten. Kona mi mener at jeg absolutt må få til et måltid midt på dagen. Hva mener dere? Hvor ofte spiser dere?

Alkazelters sa for siden:

Jeg mener det ikke er noe problem.. Min opplevelse er at jeg har desidert best effektivitet og overskudd på jobb uten å spise lunsj. Er du ikke sulten så er det jo gjerne et tegn på at kroppen har det den trenger. Det kan være skummelt å gå for lenge hvis det fører til en sult som er en hinsides fornuft og resulterer i et gedigent etegilde, uten kontroll...

TrillTrall sa for siden:

Frokost ca. kl. 8, lunsj kl. 13 og middag i 17-tiden. Stort sett. Men jeg er ikke alltid så veldig sulten til lunsj, det er mer det at jeg vet jeg ikke holder helt til middags og siden vi er flere som spiser her i huset så kan jeg ikke være stappmett kl. 17 heller. :)

Zincite sa for siden:

Noen ganger 1 gang om dagen, noen ganger 2. Sjelden oftere :)
Synes det fungerer godt så lenge jeg får i meg nok fett.

Photobscura sa for siden:

Som regel to eller tre ganger. Jeg spiser bare når jeg begynner å bli sulten.

StegforSteg sa for siden:

3 ganger for dag ca. Bitteliten frokost, lunch og middag. Kveldsmat har jeg vel ikke spist siden jeg startet på dette kostholdet.

Jorkla sa for siden:

Ca 3 ganger om dagen.. Egentlig litt lite tror jeg, men jeg FINNES ikke sulten på dette kostholdet

Hevingen sa for siden:

Stort sett 3 ganger. Frokost, lunsj og middag. Hender det blir en liten kveldssnacks av ostechips eller liknende.

Iza sa for siden:

Oi, jeg blir nesten redd når jeg leser hvor lite folk spiser....Da kommer jge til å stagnere snart tror jeg....Er redd for å være sulten siden jeg i årevis har sultet på lavkaloridietter.

Jeg spiser 3 STORE måltider om dagen og 3-5 dager i uka spiser jeg kveldsmat eller bær og krem til kveldskos.

Med store måltider mener jeg f.eks:
Frokost: 2 speilegg-1 pakke bacon
Lunsj: 1 avokado- 3 kopper selvpillede reker og majones.
Middag: 2 sommerkoteletter- brokoli/blomkål eler salat.

Kvelds: 1 dl fløte pisket til krem med søting og 1 dl bringebær eller 100gram baconsnacks i helgen.

Skal ned totalt 28 kilo og har gått ned over 1 kg i uken i gjennomsnitt...

Det at jeg spiser f.eks to måltider om dagen betyr ikke at jeg spiser lite ;).

Cherry sa for siden:

Tre store og to mindre måltider? Hvorfor? Fordi jeg fremdeles tviholder på at kroppen har det best med jevn tilførsel av energi enn "å spise når man er sulten". Da hadde jeg aldri kommet til spist mat.

blåbær sa for siden:

Jeg må spise fire ganger om dagen. Det kommer selvfølgelig an på når jeg står opp, men vanligvis trenger jeg frokost, lunsj, middag og et lite kveldsmåltid. Magen min er nok litt innstilt på faste tidspunkt, for jeg blir alltid sulten rundt tolv, fire-fem og i sju-åtte-tida.

Myrull sa for siden:

3-4 ganger om dagen, jeg spiser når jeg er sulten.
Noen ganger er jeg ikke sulten før middag å da blir det jo færre. :)

Hevingen sa for siden:

Jeg må nok innrømme at jeg sliter med å omstille tankegangen fra å måtte være mye sulten til å spise når jeg er sulten. Har liksom alltid vært sulten på lavkaloridietter, selv med hyppige måltider. Men nå.... Nå sliter jeg ikke med det, mer problem å faktisk spise når jeg er sulten. Jeg kan alltids vente litt til.

TrillTrall sa for siden:

Jeg spiser godt med mat selv om jeg spiser bare 3 ganger om dagen, nå for tiden ser f.eks. en dagsmeny slik ut (jeg er ikke i ketose!):

Frokost - 1 havreknekkebrød med bremykt og masse makrell i tomat + 1 kokt egg med smør og litt kaviar + salat (av hjertesalat, paprika og agurk og litt fetaost og litt av oljen der)

Lunsj - 2 kokte egg med smør og kaviar + 2 skiver nøttebrød med bremykt og philadelphia og et syltynt lag med eplesyltetøy (brukte epleskiver tidligere, men det trigger sult hos meg)

Middag - i går var det f.eks. en laksebit med blomkål og broccoli-mos (med smør og fløte), rømmesaus med linser og masse salat (som til frokosten), men det kan like gjerne være en stor porsjon kjøttdeig med løk, blomkål, broccoli som er stekt med rømme og smør og puttet i stekeovnen med masse ost oppå og en salat til. NAM! :sikle:

I går spiste jeg også ca. 150 g bringebær med en liten dæsj fløte og litt søtning (rørt sammen til en slags is-mousse) til kvelds, men jeg prøver å unngå det hver kveld pga kaloriene i fløten. :)

Jeg sulter slettes ikke og prøver å la være å spise når jeg ikke er sulten.

Homer Simpson sa for siden:

Hverdager:
Frokost: 07:30
Lunsj: 12-1-2 tia (når jeg blir sulten)
Middag: 5-6-7 tia (når jeg blir sulten)
Kvelds: meget sjelden

Helger: Frokost og middag, sjelden mer enn 2 måltider

Gerd sa for siden:

Jeg spiser 3-4 måltider dagen. Jeg spiser meg mett hver gang.
Spiser også kveldsmat, har alltid vært en "kveldsspiser" :)

barfor sa for siden:

Som regel 4 ganger om dagen, men hender også 3 eller 2 ikke så sjeldent heller.

Beatrixie sa for siden:

Frokost ca kl.07
Mellommåltid ca kl.10-11
Lunsj kl 14
Middag kl 17-19 (alt etter når jeg er ferdig på jobb)
Kvelds/snack kl 21-22

Jeg spiser eggerøre og røykelaks til frokost,"riskrem" av cc+fløte+bringebær til mellommåltid,salat med fetaost og avocado og rømmedressing til lunsj,kylling,svinefilet eller laks med grønnsaker til middag,speilegg og bacon til kvelds(noen kvelder i uken)og bacongull eller "riskrem" som snack om kvelden dersom jeg er litt fysen.
Spiser ikke snack om kvelden dersom jeg har spist kvelds.

TinoEzio sa for siden:

Jeg trodde en skulle spise ofte og lite. Jeg gikk på en diett for lenge siden, og da spiste jeg 4-5 måltider om dagen. Jeg gikk aldri sulten. Nå spiser jeg som regel 1-2 måltider om dagen.... Ikke bra.

Cherry sa for siden:

Tja, det kommer vel i TEORIEN an på hva du spiser når du spiser egenkomponert. På ett ketogent kosthold sies det at du holder både blodsukker og forbrenning jevnt fordid man ikke inntar karber i nevneverdig grad. Da kan man følge teorien "spis når man er sulten og stopp når man er behagelig mett".

Spiser man ala fedon med opptil 120 gram karber om dagen er det rimelig å tro at mengden karber i ett måltid vil være en del og dermed påvirke blodsukker og forbrenning. Man må derfor spise jevnere.

Nå skal det sies at også ATKINS.com anbefaler at man spiser jevnt fordi mat med lav karboinnhold også påvirker blodsukkeret litt.

Jeg foretrekker å spise 3 stpre og 2mindre måltider om dagen uansett hva jeg spiser fordi jeg a)tror på å gi kroppen min jevnlig fordeling av energi, b)ikke klarer å spise SVÆRE måltid 1 eller 2 ganger om dagen, og ettersom jeg spiser for lite som det er, så virker det som en god plan, og c)jeg får struktur i matdagen min, for jeg liker ikke åspise, mat er ett nødvendig aspekt bare.

lifejack sa for siden:

Det er veldig omdiskutert dette med hvor mange ganger man skal spise, men én ting er ihvertfall sikkert: Tennene dine har det MYE bedre når man spiser få måltider om dagen enn mange:D

paprika sa for siden:

Liker du ikke å spise? Det hørtes veldig leit ut:( Har du slitt med maten lenge?

Cherry sa for siden:

Sliter ikke med maten, men jeg bare tenker ikke på at jeg må spise dersom jeg skal spise når sulten melder seg, da kan det jo fint gå en dag eller 3 før jeg spiser ;). Ikke er jeg glad i å lage mat, og ikke syns jeg det er "kos" å sitte rundt ett bord med folk og spise. Kos er andre ting :)

ada-emilie sa for siden:

Er ikke noe vits i å sammenligne seg med andre på det punktet vel? Liker man å spise ett måltid er det ok, to er ok, tre er ok og fire og fem og seks. Jeg er glad i mat og det å spise og spiser fire ganger hver dag med fire timers mellomrom ca. Følger kroppens signaler. Selv om det kun er en time til jeg skal sove spiser jeg om jeg er sulten og utsetter heller frokosten litt neste dag enn å legge meg sulten. Det feteste måltidet er frokost og middag, det største er lunsjen(masse grønnsaker) og det minste er kveldsen.

TinoEzio sa for siden:

Jeg fikk beskjed av fastlege om at jeg skulle spise 5-6 måltider om dagen, der 3 av de er frokost, lunsj, middag og enten 2-3 mellommåltider.

Jeg liker heller ikke å spise sånn egentlig. Er så matlei at...

Veggpryd sa for siden:

Hehe! Du følger vel ikke de rådene, vel? :lol:

PS: Hyggelig med nytt medlem - som er gamer! :spent:

Yonah sa for siden:

Signerer deg på alle punkt...
Jeg elsker å spise, det gjelder bare for meg å spise riktig mat og spise akkurat passe mengde. Ellers er jeg en kveldsspiser og utsetter ofte frokosten.. Klokka er alltid passert 10 før frokost for meg..

Konkelimonke sa for siden:

Eg et når eg er svolten, rett og slett. Nokon dagar kan det verta ørten småmåltid (då går eg kanskje og smået heile dagen), medan andre dagar (som i går) inneheld eitt (evt. to) litt større måltid. Det kjem heilt an på dagsformen, og eg trur nok at kroppen seier ifrå på ein heller ubehagleg måte (svimmel, sliten, trøtt, med meir...) om den får for lite!
No har jo min kropp litt feitt å ta av så... Hehe! tvilar på den har for lite å brenna på for å sei det slik... :p

Kjenn litt på kva DU treng, ikkje heng deg opp i kva andre et og ikkje et :)

Tvi tvi!

Jeg er nok litt som Cherry, tidvis, og ser på mat stort sett som næring. Faktsk har det vært litt praktisk for meg, for før var jeg innmari dårlig på å spise, og kunne svime rundt med blodsukkeret nedi anklene i evigheter, mens nå kjenner jeg kroppen min på en helt annen måte, og prøver å behandle den bra ved å gi den mat når den trenger det. Så jeg har redefinert mat på en måte. Klart, i perioder smaker maten meg veldig bra (stort sett når jeg slipper å lage den selv :p), men hele dette ''næringsvettet'' har fått såpass plass at jeg fortsatt sjelden spiser mer, eller mindre, enn det jeg trenger :). Så, det behøver ikke å være trist i det hele tatt! Det er mange andre ting i livet som gir meg kos og glede enn mat!

Anne sa for siden:

Jeg spiser stort sett tre faste måltider; frokost, lunsj og middag, men det hender det blir et lite mellommål eller to, om jeg er sulten av en eller annen grunn. Det er som regel hvis jeg har spist mangelfulle måltider ellers...:)

...eller når jeg er på "karbokjøret" så kan det være at jeg spiser myyyye oftere og litt og litt:o

TrillTrall sa for siden:

På vanlig mat, altså høykarbo, kunne jeg nok glatt kjørt nedpå 6 måltider om dagen. Nå holder det med 3 vanlige (frokost, lunsj og middag) og noen ganger noe til kvelds, da ofte noe med bær om kvelden, jeg er vanvittig glad i bær med krem! Nå hadde jeg hatt store problemer med 6 måltider om dagen, men det kommer jo an på hva man definerer som et måltid da. Tok en liten mellomsnack i formiddag bestående av en liten neve valnøtter og to biter tørket frukt, men regner ikke det som et måltid akkurat (det er ikke noe jeg tar hver dag, men i dag hadde jeg så lyst på :) ).

Anne sa for siden:

Det er nok det jeg kaller for et mellommåltid....eller en babybell el to...eller en halv avokado osv:)

jae-ols sa for siden:

helt enig med deg. jeg spiser bare to måltider om dag, greier ikke å spise mere. Kan ikke å lage mat , så det blir mye "ferdigmat" . Kos er ikke spising, men helt andre ting. Som f. eks. trening og å sove. :)

Labomba sa for siden:

Det er vel egentlig det smarteste å spise når man er sulten, kroppen sier selv fra når det er tid for å fylle på energi når man går på lavkarbo. Selv spiser jeg kun når jeg er sulten (mao smart i egne øyne :)), men vet at hvis man går på "vanlig" slanking skal man innta møe mindre møe oftere.

TrillTrall sa for siden:

Jeg er heller ingen kokk, men med de flotte råvarene vi boltrer oss i på lavkarbo er det jo nesten umulig ikke å få til noe godt! Raskt går det også når man slipper å vente på at potetene eller risen skal bli ferdig. :)

De siste ukene er omtrent det eneste min kjære sier under middagen:"Mmm, det var godt ja! Det var kjempegodt!" I dag kom svigerfar innom akkurat da vi var ferdige med å spise og min kjære plasserte et fat med Himmelsk gryterett (sjekk under Oppskrifter) foran ham, han MÅTTE smake. :) Og det kom bare "mmmm" fra det hjørnet av bordet også. hihi

TinoEzio sa for siden:

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal følge jeg. Folk sier så mye forskjellig, så en blir jo helt forvirret. Er jo klart at det er smart å spise ihvertfall 3 ganger, frokost, lunsj og middag. Da kommer det jo ann på hvor mye du spiser de tre måltidene. Hvis du ikke spiser så mye så er jo mellommåltid greit. Folk er jo forskjellige, noen må ha mer mat en andre uansett hva slags matkultur en følger. Da må en bare utvide med små mellommåltider om de tre store måtidene ikke er nok.
Forøvrig har fastlegen min gått hos kurs hos hun Sofie Hexeberg og rådet meg til å sjekke ut hennes opplegg. Jeg spiste sånn ca hver 3 time for noen år siden da jeg gikk på diett fra en homeøpat (?) og det funket for meg. Hadde jeg bare trent da, hadde jeg sannsynligvis gått ned i vekt.

jae-ols sa for siden:

Skal man spise når man ikke er sulten? Skal man tvinge seg til å spise? Det er verst om morgenen.

Nerthus sa for siden:

5 ganger om dagen, frokost, lunsj og middag og to mindre måltid.

Jeg kan spise som en hest - så å spise på denne måten er best for min kropp :)

Jeg er aldri sulten lengre i det hele tatt så jeg må kjøre litt strengt på dette ellers så får jeg ikke i meg nok kcal og da stagnerer jeg...
Jeg har også laget ferdig de fleste måltid på forhånd og frosset ned og tar opp kvelden før - dette for å verken spise for MYE eller for LITE... når jeg lager maten jeg skal spise har jeg en tendens til å spise mer enn jeg trenger - fordi det smaker så himla godt ;)

Takker spis-deg-slank prinsippet for starthjelpen - nå lager jeg all maten selv, og kan krydre og mikse slik det passer meg. Bruker Mat på Data programmet for å regne kcal og karbo :)

Når jeg er "ferdig" med vektnedgangen kommer jeg til å lage all maten der og da - for da kan jeg spise så mye jeg vil - vekta vil uansett ikke gå opp ;)

Hvor har du dette fra? Det som er den vanlige anbafalningen er å spise når du er sulten til du er behagelig mett, enkelt å greit.

Brimstone sa for siden:

Spiser når jeg er sulten. Noen ganger betyr det 4 ganger om dagen, andre ganger 2. Jeg har blitt veldig god til å høre på hva kroppen min vil ha. Og det er mye lettere å vite at man er sulten istedenfor fysen når man spiser lavkarbo.

Jeg må jo flire litt av kollegaer som klager over at jeg gjør de sultne når jeg gafler innpå litt ostelasagne sånn i 9tida om morgenen. Jeg svarer bare at er du sulten, så spis.

Men nei, man skal ete etter samfunnsnormer må vite. Frokost før jobb, mellommåltid kl 10, lunsj kl 13, mellommåltid kl 15 :rolleyes:

Rin sa for siden:

Jeg spiser når jeg er sulten, og da varierer det fra 1-4 måltider daglig, men om det er 4 måltider er de som regel mindre enn måltidene jeg spiser når jeg lander på 1-2, etc. Det er på en måte veldig betryggende å observere at kroppen signaliserer at den vil ha mer mat på dager jeg er aktiv enn dager jeg ikke klarer å bevege meg så mye.

StegforSteg sa for siden:

Jeg merker igrunnen at jeg har et større behov for mat rundt eggløsning og mens....så jeg tror kanskje kroppsykluser har mye å si i tilegg til bla annet fettprosent osv i måltidene

Veggpryd sa for siden:

Synes antall måltider om dagen er skikkelig vanskelig, siden jeg har stått stille så lenge nå (ett år). Jeg spiser som vanlig 2 måltider om dagen, lunsj og middag. Ved siden av drikker jeg en del kaffe med fløte, så jeg er egentlig mett hele dagen.

Jeg har prøvd å spise mindre (en gang om dagen), og jeg har prøvd å spise mer (tre ganger om dagen). Ingenting virker inn på vekten min.... :(

Kanutten sa for siden:

Jeg spiser frokost omtrent før jeg har stått opp av senga. Jeg MÅ starte dagen med fiber så da blir det som oftest et par skiver med fiberrik med kokt egg og majones. Jeg drikker kun vann til frokosten; tør ikke drikke melk for da har jeg drukket opp hele kartongen før jeg får sagt "amen". Jeg ELSKER melk!! :o Avslutter frokosten med 1 ss linfrø. :p

Jeg spiser som oftest en varm, fet og mektig lunsj; lasagna med mye ost og mye rømme, ostesuffle med sprøstekt bacon til, omeletter, "kreolsk" kyllinggryte, etc. etc. Men også alltid salat til.

Når jeg spiser såpass mektig lunsj er jeg sjelden sulten til middag. Like greitt det for da får ungene og sambo bestemme hva DE vil ha til middag og jeg slipper tenke på lavkarbovrier.

Til kvelds spiser jeg bittelitt av det som skal bli neste dags lunsj. Jeg har aldri vært kveldsspiser..

jae-ols sa for siden:

Så da kan jeg lett hoppe over frokosten. :):rolleyes:

Er du ikke sulten på morran, så behøver du ikke spise før du blir det, nei. Jeg pleier å stå opp i åtte-tida, og som regel er jeg ikke sulten før rundt elleve, litt avhengig av hva jeg spiste dagen før, og hvor sent jeg spiste.
Dessuten har jeg nesten sluttet å tenke på måltidene som 'frokost', 'lunsj', 'middag' og 'kveldsmat', for jeg spiser jo ikke sånne typiske måltider, heller. Jeg kan godt spise middagsrester fra dagen før til frokost. Så det har bare på en måte blitt til at jeg spiser mat, uten å tenke på hva det kalles ;).

Sanney sa for siden:

litt vanskelig å spise når man er sulten i jobb med strenge pausetider, og hvor lenge jeg er mett varierer jo etter hva jeg spiser... men jeg spiser som regel kl 6:30, 9, 11:15, og middag når jeg er sulten, mellom 4 og 8 ett sted :p noen ganger trenger jeg ikke mat klokka 9 heller. så 3-4 ganger dagen i hverdagen for meg :)

Clockwork sa for siden:

2, maks 3 ganger om dagen.
Sjelden jeg spiser frokost, så da blir første måltidet ofte Middag i 3-4-5 tida, og et kveldsmåltid i 11-12 tida.

rava sa for siden:

I ukedagene spiser jeg tre måltider for dagen. I helgene blir det to med kanskje liten påfyll med noe små snack midt på dagen. I helgne spiser jeg alltid egg og bacon til frokost og det sitter lengre i enn ostekjeks med kalkunpålegg som jeg spiser i ukene :)

Idarull sa for siden:

hei, kan jeg spørre om når på dagen man burde slutte å spise? er det noe spesiell tid av døgnet man ikke burde spise på lavkarbo-diett? takk!

Det spiller ingen rolle når på dagen du spiser. Du skal spise når du er sulten til du er behagelig mett ;).

Fofa sa for siden:

Jeg spiser vanligvis 2 måltider om dagen, men legger inn litt småsnacks et par(av og til 3) ganger i tillegg. Det kan være 6-8 mandler, en osteskive eller to. 4-5 paranøtter, en kaffe med en skvett fløte og cocosa.
I går kjøpte jeg Atkins bar for første gang...holdt på å få bakoversveis..den kostet 36 kroner!!!!! For én!! Så det kommer neppe til å bli noe fast innslag på snack-lista mi.

Ferskenbeinet sa for siden:

Jeg spiser 3 hovedmåltider som regel, frokost, lunsj og middag. Av og til en neve mandler, og av og til en osteskive eller noen bær til kvelds...

Borghild sa for siden:

[quote=Photobscura;901859]Det spiller ingen rolle når på dagen du spiser. Du skal spise når du er sulten til du er behagelig mett ;).[/q

Jeg jubler over den friheten dette kostholdet gir oss. Yeeeessss:D

Idarull sa for siden:

okei takk :D

jae-ols sa for siden:

Dæven det skal bli godt med nattmat!

Nerthus sa for siden:

Bare lurer på om du har vurdert å telle kcal for å se om du ligger lavt eller høyt? Jeg spiser 5 "små" måltider om dagen - ca 1500 kcal. Spiser jeg mye mer står jeg stille... :)

Lillemy71 sa for siden:

Kan jeg spør deg om hva en typisk dagsdiett er for deg??

Jeg sliter med å gå ned i vekt når jeg kommer for høyt i kcal-inntak. Teller for harde livet nå men har en tendens til å havne noe høyt for jeg er støtt sulten. Ser ikke ut til at jeg mister sultfølelsen denne gangen. Du må gjerne sende meg en PM dersom du ikke vil dele det her på forumet, jeg er bare nysgjerrig på hva folk spiser men fremdeles holder seg mette og lavt i kcal :rolleyes:

Fofa sa for siden:

Er det sånn at vi bør telle kalorier og???:eek:
Jeg har ikke tenkt på kalorier engang... Regner med det blir endel pga smør, cocosa, fløte, bacon og alt det der i tillegg til kjøtt, fisk, egg,grønnsaker osv

Pearl sa for siden:

Da jeg var på ketolyse spiste jeg 2-3 måltider om dagen og var veldig fornøyd med det. Nå på eurodiett spiser jeg 5 og av og til 6 måltider.

jae-ols sa for siden:

jeg teller ikke kalorier av den enkle grunn, at jeg har fått opplyst at på lavkarbo skal man ikke telle kcal. Det er karbo som gjelder. Håper ikke det har forandret seg. Da blir det for mye telling, og da blir det bare slitsomt.

Livet er som en kommode, skuff på skuff. :):o;)

Fofa sa for siden:

Jeg har tenkt det samme som deg jae-ols...:confused:

Grolla sa for siden:

Jeg har skjønt det slik at hvis man plages med å gå ned i vekt/ikke har så mye overvekt burde man forsøke å få i seg mindre kalorier. Jeg har ikke så mye overvekt, er 174 (kraftig beinbygning) og veide 87,9 da jeg startet. Har nå gått ned 7 kg på 2 månder, men jeg teller ikke kalorier. Men vi er vel alle forskjellige og det er vel enkelte matvarer noen ikke tåler. Tror bare man må prøve seg fram og finne ut hva som ikke passer for hver enkelt.

Fofa sa for siden:

Jo, jeg skjønner at det nok kan variere mye fra person til person... Men når det gjelder mine kalorier, så blir det nok masse pga fettet jeg får i meg. Har ikke veid meg på lenge så, så jeg vet ikke hva vekta mi er nå..men om jeg ikke ser vektnedgang neste gang jeg går på vekta, så får jeg heller starte med kaloriregning da..
Forresten, det blir ikke "feil" da, om jeg går ned på kalorier? Kanskje jeg ikke får i meg nok fett da?? :confused:

Idarull sa for siden:

æsj, håper ikke jeg må telle kalorier... da blir jeg surrete i hue :S har BMI på 24,1 el noe.. vil ned 9 kilo cirka. har ekstra på magen og sidene. litt her og der ellers bare.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.