< Tilbake til oversikten

Produktanbefalinger

mofe sa for siden:

Avogtil synes jeg det er vanskelig å vite hva slags produkter som er best, billigst, dyrest, dårligst.. etc - og hvor man får tak i de diverse tingene.

Så da tenkte jeg at jeg kunne jo lage en tråd på det :)

I første omgang lurer jeg på;

Multivitaminer. Jeg vil ha noen uten jern, og som inneholder bra b-vitaminkompleks. De må ikke være innmari dyre. Og de må være organiske, selvfølgelig.

Rapsolje. Ikke dyr! Og kaldpresset, seff. Altså den beste og billigste.. (selv om jeg skjønner at jo dyrere, jo bedre..).

HP sa for siden:

Organiske multivitaminer koster litt ;)

Solaray er et bra merke.

Billig rapsolje: Den norske med klar glassflaske :rolleyes: også har du dr lindbergs sin ikke dyr den heller :snill:.

mofe sa for siden:

Inneholder Solaray sine jern?

Nille sa for siden:

:nei: Ikke den jeg har iallefall :)

mofe sa for siden:

Så lurte jeg på; (kom på fra en annen tråd)

Buljong uten sukker?

:cool:

smosje sa for siden:

Har svart i den andre tråden ang buljong/South Beach. Jg foreslår at du lager den selv :o . Eller kanskje helsekosten har noe? Iset vet sikkert!

Huldr sa for siden:

De finnes både med og uten jern.

Selv brukte jeg Solaray sine før, men nå bruker jeg Bio-Balanse fra Biolife, de inneholder kalsium, kalium og magnesium i tillegg. Ikke jern i dem heller. De fikk bra kritikk i Mat & Helse for litt siden, eneste innvendingen var at de var så dyre. Jeg har kjøpt på tilbud hittil. så det blir ikke noe dyrere enn Solaray.

Det er ikke lov med særlig store mengder B-vitamin i Norge... :nei: Men jeg har et lite tips til deg. Kan sende det på PM ;)

Buljong uten sukker mener jeg det skal være fullt mulig å få tak i... husker ikke merket nå, men tror ikke det er noe problem. Men det er jo mye annet ekkelt i buljong da, hydrolysert protein og herdet fett og msg... Enig med Smosje, bedre å lage selv :) Eller så finnes det flytende buljong, fond - mener det var noen som skrev om det i en annen tråd i dag...

mofe sa for siden:

Så lurte på

Rosenrot

friflex sa for siden:

Bio-balanse fra Biolife, hvilken helsekostkjede er forhandler for disse? :confused:

Huldr sa for siden:

Life har det ihvertfall... :)

friflex sa for siden:

mase,mase

Vet du hvilket nummer av Mat&Helse de ble omtalt tilfeldigvis? Hadde vært interessant og lest, men ikke veldig viktig altså:)

Huldr sa for siden:

Skal vi se... det var nr 11/04. Det kom best ut, men fikk minus for høy pris. :)

mofe sa for siden:

Jeg er ute etter et proteinpulver (fra kasein eller myse) - som er UTEN smak og UTEN sukker.

Anyone? :)

smosje sa for siden:

Og jeg er interessert i proteinpulver (av soya!) som er bra som skal inneholde ditt og datt, men ikke det og det, altså; for atte er ikke sikkert de har de samme merkene i Polen som dere har der hjemme. men jeg aner ikke hva jeg skal se etter, liksom. Er usikker på smak og ikke smak, vondt og ikke vondt osv osv.
Altså - jeg er ute etter slikt pulver man ikke skal drikke som shake, men som man kan lage pannekaker av :sikle:

(øh - passer denna her egentlig, Mofe?) :confused:

mofe sa for siden:

:ja:

MHM sa for siden:

Jeg kan ikke noe merke, men om du stiller akkurat det samme spørsmålet i en helsekost, så får du sikkert god hjelp. Jeg liker ProteinDelite fordi det smaker godt (jordbær, bringebær eller bjørnebær er mine favoritter). Det er søtet med aspartam, så det passer ikke for de hysteriske.... :D :cool: :p :rolleyes: ;) :D

Håper alle merker seg smileyene, så jeg ikke får bank.... :boxing:

Begod sa for siden:

Har ikke prøvd dette produktet selv , men det står nå til Spesifikasjonene dine mofe.

www.ej-shop.no/product_info.php?cPath=12_7&products_id=86

Natural WPC (WheyProtein Concentrate) - 1,5 kg.
[1760]
Kr.279,00[center]
[/center]
DANLAB NUTRITION
100% Natural WPC (WheyProteinConcentrate) - 1,5 kg.
Det samme kvalitetsproteinet som Ultra Whey 2, men med nøytral smak. Det fører til et noe høyere proteininnhold - og SJEKK PRISEN!

Tips: Bland dine Natural WPC shaker med vår Major Carbs m. smak - eller med dine favoritt bær og frukter. Mange foretrekker sjokomelkblanding også. Mer info

Erstatt noe av hvetemelet i maten din med Natural WPC.
I hvetemel er 2/3 av innholdet karbohydrater. Det sier seg selv at det vil være lurt å erstatte noe av dette med proteinpulver. [color=#ff3333][/color]Tenk på det neste gang du lager pannekaker og vafler. Natural WPC protein kan også med fordel brukes som erstatning for fettrikt protein i forskjellige matretter.

For å unngå nedbryting av aminosyrer/proteiner bør WPC ikke utsettes for høy, langvarig temperatur:
Varmebehandling ved 65 grader: Max 20 minutter.
Varmebehandling ved 85 grader: Max 5 minutter.

Aline sa for siden:

strålende!! :)

mofe sa for siden:

Supert Begod - regnet med at du kom til å komme med et bra proteinpulver-svar :)

mofe sa for siden:

Noen som vet om noen bra hvitløkspiller eller hva det heter?

mofe sa for siden:

Tusen tusen takk Fedonisten! Får man kjøpt den på en helsekost, eller må jeg bestille fra denne siden? Bruker du denne selv?

RED:
Glem det.. ser det er et nettverksforetak.. så da sier det seg jo selv at man må kjøpe fra siden..

Vil gjerne ha tips fra noen som vet om et produkt man kan kjøpe i helsekosten! :)

mofe sa for siden:

Så flott, da! :) Tusen takk, Fedonisten! :)

mofe sa for siden:

Atkins sjokoshake som har kommet på markedet her i Norge nå.. SMAKER SKIKKELIG DRITT!! Etter min kvalifiserte mening :o

mofe sa for siden:

Lurer fremdeles på denne jeg :) Hvem som er sterkest, og til hvilken pris, og hvor man får kjøpt, osv osv. :)

mofe sa for siden:

Nå har jeg funnet en flott rapsolje!

Lindbergs egen. Kaldpresset rapsolje. 500 ml - betalte 49,- for den om jeg ikke husker feil.

Hadde den i smoothie - smakte ingen!

Nille sa for siden:

Det var jo det jeg sa jo !! .....lukta rart du liksom....:p

mofe sa for siden:

Jeg synes fremdeles den lukter rart :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.