Avogtil synes jeg det er vanskelig å vite hva slags produkter som er best, billigst, dyrest, dårligst.. etc - og hvor man får tak i de diverse tingene.
Så da tenkte jeg at jeg kunne jo lage en tråd på det :)
I første omgang lurer jeg på;
Multivitaminer. Jeg vil ha noen uten jern, og som inneholder bra b-vitaminkompleks. De må ikke være innmari dyre. Og de må være organiske, selvfølgelig.
Rapsolje. Ikke dyr! Og kaldpresset, seff. Altså den beste og billigste.. (selv om jeg skjønner at jo dyrere, jo bedre..).
Selv brukte jeg Solaray sine før, men nå bruker jeg Bio-Balanse fra Biolife, de inneholder kalsium, kalium og magnesium i tillegg. Ikke jern i dem heller. De fikk bra kritikk i Mat & Helse for litt siden, eneste innvendingen var at de var så dyre. Jeg har kjøpt på tilbud hittil. så det blir ikke noe dyrere enn Solaray.
Det er ikke lov med særlig store mengder B-vitamin i Norge... :nei: Men jeg har et lite tips til deg. Kan sende det på PM ;)
Buljong uten sukker mener jeg det skal være fullt mulig å få tak i... husker ikke merket nå, men tror ikke det er noe problem. Men det er jo mye annet ekkelt i buljong da, hydrolysert protein og herdet fett og msg... Enig med Smosje, bedre å lage selv :) Eller så finnes det flytende buljong, fond - mener det var noen som skrev om det i en annen tråd i dag...
Og jeg er interessert i proteinpulver (av soya!) som er bra som skal inneholde ditt og datt, men ikke det og det, altså; for atte er ikke sikkert de har de samme merkene i Polen som dere har der hjemme. men jeg aner ikke hva jeg skal se etter, liksom. Er usikker på smak og ikke smak, vondt og ikke vondt osv osv.
Altså - jeg er ute etter slikt pulver man ikke skal drikke som shake, men som man kan lage pannekaker av :sikle:
(øh - passer denna her egentlig, Mofe?) :confused:
Jeg kan ikke noe merke, men om du stiller akkurat det samme spørsmålet i en helsekost, så får du sikkert god hjelp. Jeg liker ProteinDelite fordi det smaker godt (jordbær, bringebær eller bjørnebær er mine favoritter). Det er søtet med aspartam, så det passer ikke for de hysteriske.... :D :cool: :p :rolleyes: ;) :D
Håper alle merker seg smileyene, så jeg ikke får bank.... :boxing:
Natural WPC (WheyProtein Concentrate) - 1,5 kg.
[1760]
Kr.279,00[center]
[/center]
DANLAB NUTRITION 100% Natural WPC (WheyProteinConcentrate) - 1,5 kg. Det samme kvalitetsproteinet som Ultra Whey 2, men med nøytral smak. Det fører til et noe høyere proteininnhold - og SJEKK PRISEN!
Tips: Bland dine Natural WPC shaker med vår Major Carbs m. smak - eller med dine favoritt bær og frukter. Mange foretrekker sjokomelkblanding også. Mer info
Erstatt noe av hvetemelet i maten din med Natural WPC. I hvetemel er 2/3 av innholdet karbohydrater. Det sier seg selv at det vil være lurt å erstatte noe av dette med proteinpulver. [color=#ff3333][/color]Tenk på det neste gang du lager pannekaker og vafler. Natural WPC protein kan også med fordel brukes som erstatning for fettrikt protein i forskjellige matretter.
For å unngå nedbryting av aminosyrer/proteiner bør WPC ikke utsettes for høy, langvarig temperatur:
Varmebehandling ved 65 grader: Max 20 minutter.
Varmebehandling ved 85 grader: Max 5 minutter.
Tusen tusen takk Fedonisten! Får man kjøpt den på en helsekost, eller må jeg bestille fra denne siden? Bruker du denne selv?
RED:
Glem det.. ser det er et nettverksforetak.. så da sier det seg jo selv at man må kjøpe fra siden..
Vil gjerne ha tips fra noen som vet om et produkt man kan kjøpe i helsekosten! :)
I tilfelle du skulle ønske og starte med Glutamin før du drar til USA og feks vil bruke den jeg har brukt før, og som Begod bruker nå finner du den på www.tn.no !
Om du vil ha flere alternativer her i Norge også til alt annet av kosttilskudd finner du det på:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.