< Tilbake til oversikten

Etter ketolysekuren

Tonemi sa for siden:

Jeg gikk 6 mnd på streng ketolysekur...Har flere ganger etter jul prøvd å begynne på nytt ,men får det virkelig ikke til...Ingen mat som frister og da har jeg heller valgt å ikke spise noe som helst.
Noen som har opplevd det samme????

Hva har dere gjort dere som har nådd idealvekten for å holde vekten nede...?
Kjenner jeg går med konstant dårlig samvittighet hvis jeg spiser en potet eller lignede til middag.
Har dere gått over på en annen kur sånn etter vekttapet på ketolysekuren???¨
Er det lurt å gå over på fettfattigkost for å holde vekten nede??? Kan jeg "kikke" /prøve meg på Grethe Roede?Noen med erfaring???
Er veldig "redd" for å gå opp i vekt igjen. Må jo spise,men hva skal jeg velge????:(

arnakristin sa for siden:

Hei,
En del fortsetter å leve ketogent, majoriteten av de som er på vedlikehold ligger på 30-60 kh pr dag og jeg tror jeg kan si samtlige ligger under 72 kh pr dag, ref Lutz (Boka: Bedre uten brød). Den generelle oppfatningen er at man ikke behøver å tenke nevneverdig på å redusere fettet før man passerer 72 kh, ref. Lutz.
En del går over til Fedon. For å øke kh så kan du jo sjekke ut Atkin’s vedvarendestigen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.