Jeg bestemte meg for 10 dager siden å prøve dette ketose opplegget i 8 uker, siden en kompis av meg har gått ned 25 kilo på det. Målet er ned til 80kg. Første uken har jeg nå gått på sykehusdietten.dette for å rense kroppen og øke motivasjonen. Fulgte denne til punkt og prikke uten noe spesielle ubehag. Dette førte til at jeg mistet ca. 5kg. MEN idag har jeg gått over til ketose dietten. å da kom helvete, etter en middag med kylling og brokkoli grateng (jalsberg,chili,sopp,peppersaus) tok det ca 20-30 min før jeg fikk ett smertehelvete og ble utrolig kvalm. Så det jeg lurer på er om dette er normalt? ble faktisk så dårlig at jeg måtte bare legge meg. Fikk også akkutt diare. Noe jeg ikke har hatt i det hele tatt under Sykehus dietten. hjeeeeeeeeeelp....Bør jeg evt kontakte lege, eller er dette normalt?
Nei det er det ikke. Men jeg vil påpeke ett par ting.
Først: Den enkelste og beste måten å rense kroppen på er med å spise kun ren mat i noen uker. Fisk, kjøtt og grønnsaker. That's it.
For det andre:
Du gikk direkte fra suppa (+ enkelte småmatvarer?) til fast føde?
Var det mye fett?
Du spiste melkeprodukter.
Du spiste chili
Du spiste saus
Alle disse tingene kan alene gi ubehag. I tillegg ble det antakelig for mye for magen din å takle denne maten etter at du har spist sykehusdietten.
Man skal jo selvsagt ikke se bort fra at du kan ha pådratt deg en helt vanlig diare også. Det skjer jo iblant.
Enig med Cherry, dersom det er den der suppe-saken du snakker om, at du har spist kun grønnsakssuppe (?) i mange dager og så stapper innpå med et realt fett måltid med chili i tillegg - ja, da ber du om å få vondt i magen! :)
Om du ikke holder ut smertene kan du sikkert få en tømning av mage og tarm på legevakta. Men diaresmertene går nok over om ikke lenge. Legg deg ned så får fordøyelsen gjort jobben lettest og om du trenger å få ut gass slipper den lettest ut da, tror jeg.
Jeg prøvde sykehusdietten for en 3-4 år siden. Jeg fikk faktisk sinnsykt vondt i magen av den. Det starta midtveis i uke 2. Så dine problemer kan kanskje skyldes den?
Jeg fikk skikkelig diare den første gangen jeg startet med lavkarbo og også da jeg gikk overt til ketose. Jeg tenkte at det sikkert var kroppens måte å rense seg selv på. Det gikk over etter en dag.
Jeg var også fryktelig kvalm i et par dager og hadde hodepine, men det forsvant også.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.