< Tilbake til oversikten

Karbo-kostfiber?

marfrasol sa for siden:

Stemmer det at du skal ta karbohydrater- kostfiber for å få det reelle antall karbo? Har nå holdt meg i ketose i ca 4 uker, med noen små sprekk i ferien. Er det greit å spise feks knekkebrød så lenge jeg holder meg i ketose? Har gått ned 3.5 på denne tiden og er redd for å gå opp igjen hvis jeg introduserer noe særlig med karbo igjen:(

Carisma sa for siden:

I norge skal kostfiber være trukket fra, så det er karbohydrat-tallet som er riktig.

Noenkiloformye sa for siden:

Vita hjertego' ekstra grovt brød:
per 100g vare.

karbohydrater: 29g
Hvorav sukkerarter: 1g
Kostfiber: 10g

Vil det si at det riktige antal karbohydrater blir 19g per 100g? Skjønner meg ikke på kostfiber :o

Kitt sa for siden:

Nei, som Carisma sier er kostfibre allerede trukket fra i norske innholdsfortegnelser! Bare glem dem og hold deg til det som står!!!

Det er 29g karbohydrater i brødet!:eek:

kamp sa for siden:

Vis man ser på knekkebrød i usa som inneholder 14 g og 10 g kostfiber. Da blir det vel 4 g karbo?

Tasja sa for siden:

I varer fra USA skal man trekke fra kostfiberet ja. Dette presiseres ofte i den engelske/amerikanske versjonen av Atkinsboken. Litt forvirrende at det ikke er regnet på samme måten i Norge. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.