Nokon som har tips til enkle øvingar eg kan gjera kravlande på golvet i min eigen heim, utan bruk av for mykje utstyr?
Kan nemnast at eg har både treningsstrikk og vekter (ja, vektene er litt vanskeleg å festa på føtne...).
Ser i speglen at rumpeballane heng litt, så tenkte eg skulle strama opp litt, men treng då tips! Er ikkje så flink til dette treningsgreiene eg... :o
Sykling gjør susen :heia: Litt styrketråkk og kondisjon.. Enten får du gå ut og sykle, eller så får du ta inn en treningsykkel i stua :)
Eller melde deg inn på et treningstudio :ja:
Søstra mi pleier å kombinere tannpuss med å løfte beina bakover og stramme en og en rumpeballe. Hun har gått ned over tjue kilo, og har fått rumpa på plass igjen. Men hun driver også med spinning, det er ikke helt min kopp te.
Jeg for min del har klart å bygge opp den lille flate rumpa mi takket være yoga, og jeg har faktisk fått SPRETTRUMPE! No kidding. Jeg tror den øvelsen som jeg gjør som har forårsaket dette fantastiske fenomenet er kobra. Den gjøres SÅNN! og i tillegg løfter jeg beina så høyt jeg kan, og strammer rumpa. Jeg holder denne posisjonen i åtte sekunder, og gjør åtte rep.
Hmm... tusen takk for tips folkens! Eg får vel begynna å bevega meg, og den yogaøvinga trur eg eg skal prøva... spanande! Tenkte eg skulle ta bilete før start og når eg ser endring! hihi! ;)
Og tannpuss kombinert med å fleksa foten bak... ja, alle monnar drar! :)
Trappegåing kan eg få til :p
Hm eg har ikkje fått stram rumpe av MBT skoa mine enda, men dei gjorde no at eg klarte å gå igjen. Smertefritt i meir enn 5 minutt.
Så heile eg har fått sprett, og dét er meir verdt enn alt eg kunne ønske av utsjånaden min :)
No skal eg sette meg til å kikke over yoga-videoane til dei som Photobscura linka til så får eg noko å gjere på dei dagane eg ikkje er på treningssenteret og ikkje orkar å gå ut i regn og vind. :cool:
Brazil butt lift!! det er 3 dvd'er med flere treningsprogram på hver dvd, alt rettet mot å gi sprettrumpe. Det følger også med et 30 dagers treningsprogram satt opp med utgangspunkt i hvilken type "stomp" man har, feks flat rumpe, pærefasong, osv. Man trener forskjellig hver dag, og til nå syns jeg ikke det er kjedelig :heia:
Jeg har litt troen på kiss, keep it simple and stupid. Mange av øvelsene er bra, yoga og pilates og brazilian whatnot. For menn handler det om å gjøre de små ekstraøvelsene som menshealth sier er et MUST. Jeg tror alt dette er vel og bra, men da gjerne i kombinasjon med gode gamle styrkeøvelser. Knebøy og markløft feks, gjøres dette med belastning bygges det muskler. For mange er egen kroppsvekt nok, evt ta knebøyene på en fot. Det er jo en øvelse som ligner mye på å gå i trapper, eller enda bedre, i fjellet :D
Det er som sagt flere forskjellige program. Det korteste er Rapido, som gjøres unna på 10 minutter, beregnet på travle dager. Lengste økten er på 50 minutter, men selv de gikk som en lek :p Må tilstå at jeg fikk noen til å laste ned hele greia til meg (fyfy, men noen ganger er jeg en utålmodig sjel :D)
Squats! Samtidig som du får fantastisk rumpe og flotte ben (dette er sjefen av alle øvelser du kan gjøre for bena dine) trener øvelsen resten av kroppen samtidig, fordi du må holde balanse, justere etc.
Virkelig verd det. Mange kaller den verdens beste øvelse.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.