hønselovisa sa for siden:
www.iform.no/pub/art.php?id=79 er dette sant?
Er ketolyse ekstra tungt for lever og nyrer? Hva kan en isåfall gjøre for å gjøre det mindre tungt for lever og nyrer?
hønselovisa sa for siden:
www.iform.no/pub/art.php?id=79 er dette sant?
Er ketolyse ekstra tungt for lever og nyrer? Hva kan en isåfall gjøre for å gjøre det mindre tungt for lever og nyrer?
Iset sa for siden:
Eh ... Jeg falt av lasset etter denne helt åpenbare løgnen:
Korn har eksistert i ca. 10.000 år, det har ikke denne forfatteren fått med seg, tydeligvis. Artikkelen ellers er så håpløs at jeg tror du kan forkaste den som bull her og nå.I form er ikke akkurat lite kjent for å være anti-lavkarbo heller.
Zillah sa for siden:
No må vi heller ikkje oversjå det faktum at artikkelen i første rekke dreier seg om HøgProtein-LavKarbo, ikkje LavKarbo HøgFett slik vår diett er. Desse to diettane påverkar kroppen ulikt. Eit svært høgt inntak av protein er beviseleg belastande for nyrene. Men ketolyse (og andre LCHF) er ikkje spesielt proteinrikt, vi får jo det meste av energien frå fett.
Ellers har eg berre skumma nogenlunde raskt gjennom artikkelen, ville berre nemne dette vedr. protein&nyrer...
Iset sa for siden:
Godt poeng, det er vel bla. derfor man skal spise mye fett fordi man da ikke spiser seg mett bare på proteiner, fett metter jo voldsomt.
tmaria sa for siden:
Ja, dette var vel det mest underholdende i artikkelen.. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.