Heisann!
[color=seagreen][/color]
Vurderer seriøst å ta en rensekur for kroppen alla Bio Drain. Har du forsøkt noe sånt noen gang? Jeg har aldri tatt noen sånn kur, men det kjennes ut som om kroppen trenger det nå. Det er en forlokkende tanke at man kan rense kroppen for dritt og lort.
[color=seagreen][/color]
Hadde vært kjekt å høre om erfaringer!
Jeg tror det er juks og bedrag og at man "renser kroppen" mye bedre ved å jevnt over ha et bra kosthold og drikke mye vann. Jeg har jobbet endel år i helsekostbransjen tidligere og hadde klokketro på det meste da, men nå er jeg blitt superskeptisk. Jeg tror ikke på slike rensekurer.
Jepp, jeg prøvde Biodrain, Tonidren og 3-4 andre sorter, vi fikk ofte gratisprøver og ble oppfordret til å prøve ut endel av det vi solgte, naturlig nok. Jeg tror kanskje jeg trodde det hadde effekt, men tro kan flytte fjell og så veldig effekt hadde det nok ikke. Jeg er helt overbevist i dag om at det er bortkastede penger.
Jeg og venninna mi prøvde rensekur for mange år siden, og jeg er ganske sikker på at det var BioDrain. Jeg kjente veeeldig godt etter, men ærlig talt, den eneste tydelige effekten var at jeg tissa innmar mye :o.
Om jeg hadde vært deg, hadde jeg heller satset på hva vi her på forumet en gang i tiden kalte en Nille-uke! Da jeg gjorde det i et par uker, skal jeg love deg det skjedde saker og ting! Det er så enkelt som at man KUN spiser rene matvarer, ikke noe farsemat eller brøderstatniniger eller kunstig søtning, og heller ikke noen meieriprodukter (foruten smør), alkohol, brus etc. Kun kjøtt, egg og grønnsaker, og masse masse vann.
Om du vil kan jeg godt dele hva som skjedde med kroppen min første gang jeg gjorde dette, det var ganske ... spesielt :p.
Okidok :p. Dette var etter et halvt år med generell lavkarbo, og da jeg skulle gå over til atkins.
Før det første så begynte jeg å stinke! Jeg har i grunn aldr lukta så veldig mye, tross at jeg svetta mye mer før, men svetten haglet, og det lukta gymgsokk av meg!! Håret ble fett samme dag som jeg hadde vaska det, ånden stinka, alt som kom ut av meg lukta kloakk, og jeg tissa så og si hele tiden føltes det som, og ikke minst -jeg fikk svart, illeluktende menstruasjon! :eek:! Herre min gud, jeg blandet meg ikke mye med folk i den perioden, ass. Men sånn mot slutten av første uka og begynnelsen av uke to så snudde alt, jeg begynte å svette langt mindre, og lukta ingenting (det gjør jeg fortsatt ikke), håret mitt ''tørka opp'' og regulerte seg normalt, jeg begynte for første gang å blø helt rent og rødt, og dobesøkene mine gikk over til å både bli normale og ganske luktløse, og hele kroppen føltes lett, og jeg hadde så mye energ at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Det var rensekuren sin det, tenker jeg! :D Ugg, så utleverende :p.
Hihi, takk for at du delte!!:D Men, det må ha funka bra - du fikk ut usedvanlig mye dritt, høres det ut som :lol:
Og, selvom jeg ikke ser frem til å lukte sånn:D så er jeg villig til å forsøke altså!! Skal lete litt etter "oppskriften" på Nille-uka. Takk igjen!;)
Jeg var jo ikke SÅ restriktiv det første halve året jeg prøvde meg på lavkarbo, så det har jo en del å si hvordan du har levd før også!
For å få en formening kan du jo lese deg opp på atkins induksjon! :)
Jeg er ikke enig i at rensekurer generelt "ikke virker", men når det er sagt vil det å spise mye grønt og f eks kutte (ned på) melkeprodukter også ha en rensende effekt :ja:. Det er fullt mulig å rense ut avfalls- og giftstoffer ved hjelp av urtekurer, men det er nok forskjell fra merke til merke. Om man bruker Bio-Drain eller tilsvarende uten å gjøre andre endringer vil det kanskje ikke skje så mye, man må nok i tillegg passe på å ikke få inn mye giftstoffer som alkohol og koffein, samt spise grønt.
Jeg har hørt mye bra om Dr Gray's rensekur (søk på nettet, står også ganske mye info om det å rense generelt), den går nok kraftigere til verks enn Bio-Drain og andre tilsvarende produkter og gir mer for pengene.
Jeg må være forsiktig med utrensing selv pga ME (når giftstoffer renses ut blir jeg erfaringsmessig veldig dårlig), men jeg bruker base-te fra Helios for å bli kvitt slaggstoffer (melkesyre) i musklene og få vekk syreoverskudd - det virker ofte veldig fort på tunge og "døde" armer og bein og slitenhet. Koster under 40 kr og varer lenge - en billig måte å rense på :)
Åh herregud, Photo. :eek: Men det er sånne kurer jeg har tro på ja, skikkelig rens med naturens egen mat og ikke sånne pillegreier. Det teite med kurer som Biodrain og lignende er jo at man som regel spiser junk og dritt ved siden av, og da er man uansett like langt. Man renser ikke en kropp uten å faktisk spise sunt. Og spiser man sunt nok trenger man ikke de pillene.
Nå ble jeg inspirert til å ta meg en kopp basete :D.
Jeg mente ikke at alle rensekurer er humbug, altså. Det var bare den lille erfaringa jeg hadde, og tenkte at jeg kunne fortelle hvordan to uker med superrent kosthold gjorde for meg :).
Ja, det var ganske nasty :p. Men gud bedre så ren jeg følte meg etterpå!
Det eneste jeg ikke klarte å kutte helt ut var kaffe, da. Men jeg drakk litt mndre, affal.
Nå står baseteen og trekker her ;). Jeg har hatt så muskelsmerter de siste dagene, og tunghet og sånt, så hvorfor ikke? Jeg har liksom bare aldri kommet dithen at jeg har fått noen rutine på det, kaffekjærring som jeg er :D
Takk for det, Frøy! Ja, tenkte jo å være minst mulig giftfri ellers også når jeg evt skulle ta rensekuren - og, bruke det som en slags hjelp til at det kunne funke ekstra bra. Så, jeg får vurdere litt hva jeg gjør. Er mange forskjellige meninger om dette - men, det kommer vel av at vi er forskjellige. Kjenner liksom at kroppen min trenger litt hjelp nå - jeg føler meg oppblåst og treg på en måte:rolleyes: Lyst til å være heeelt uten gift en periode nå - avstå fra alkohol og alt annet gærent jeg gjør;) Helios sin base-te skal jeg i alle fall kjøpe inn! Takk for innspill, Frøy!
Bare hyggelig! Ja, vi er alle forskjellige, men jeg synes det er en god regel å lytte til kroppen sin, og det er jo det du gjør :) Jeg synes ofte det har vært mye negativt mot rensekurer her på forumet, og det blir litt feil synes jeg, for det er ikke alltid sånn at "lavkarbo hjelper mot alt, for alle". Her er en annen tråd med litt mer diskusjon og info :)
Jeg har prøvd Bio Drain og på meg virka det ikke, for ingenting skjedde. Tissa utrolig ofte men det er nok for det at jeg drakk litervis med vann, som det stod i bruksanvisningen at man skulle.
Jeg brukte kinesisk balansete en periode og det virka rensende på meg, gikk i to uker med kviser som en tenåring (og jeg som ikke hadde kviser i tenåra engang) :eek:. Problemet med den teen er at det er en del fruktose i, så det passer ikke på lavkarbo. Det finnes forøvrig mange urteteer som virker rensende og som kan være vel så bra som dyre "kurer". Ta og google litt om urter og rens så finner du det alltid ut.
Jeg har også prøvd balanseteen, merket nok utrensingssymptomene ja, for jeg ble helt omtåket og uvel. Smaker godt også, men den er dyr - det var derfor jeg sluttet å bruke den. Det finnes mange mye billigere teer med renseeffekt som du sier, Lillemy, og uten fruktose/sukker.
Jeg tviler ikke på erfaringene til dere som har brukt Bio-Drain altså, den er tydeligvis ikke særlig effektfull. Men Robert Gray stiller i en helt annen klasse. Det er en ganske omfattende greie og det er mange råd og vink man bør lese før man setter i gang med den.
Det står faktisk på pakken at man skal unngå sukker, alkohol og diverse andre saker og drikke masse vann. Mulig at pillene hjelper litt på vei, men ved å følge instruksjonen uten å ta pillene vil det nok også hjelpe. :geip:
Jeg har tatt en slik kur en gang, og jeg gjorde ikke alt slik det stod på boksen. Men jeg merket en forskjell altså. Merket ikke forskjell på vekta, men jeg hadde mer energi. Jeg jobbet i barnehage da, og jeg husket at jeg løp nesten en km med noen av de større barna. Og det var ikke hverdagskost for meg altså... Jeg veide tross alt 120 kg. Men akkurat da var det så lett som bare det. Vi var på tur og sprang på en vei mellom to jorder, så det var gjerde på begge sider og det var noen barn som var så gira at de ville løpe.
Jeg har prøvd igjen senere, men det blir som regel til at jeg glemmer å ta pillene... Jeg er forferdelig dårlig på å ta faste piller...
Jeg har også prøvd biodrain og kuren hadde desverre ingen effekt på meg, ble oppblåst i magen og følte at "alt" stoppet opp. Men det kan jo være at jeg ikke fulgte kuren til punkt og prikke,dermed virket den heller ikke som den skulle. Tror ikke jeg prøver flere rense kurer. Heller spise ren mat og drikke mye vann :))
Det har i grunn jeg også. Men jeg drikker jo alkohol, da, og spiser rømme et par tre ganger i måneden (ettersom det ser ut til at jeg tåler det igjen). Men husk på at dette var tidlig i min lavkarbokarriere, og da var jo effekten rimelig tydelig ;).
Kunne det være en ide å prøve Mariatistel? (www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/sily_mar.htm). Noen som har erfaring?
Leveren må jo jobbe litt når man er på lavkarbo/ketolyse?? Det kan vel ikke skade å hjelpe den litt?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.