Equilibrium sa for siden:
Equilibrium sa for siden:
Carisma sa for siden:
Jepp, jeg la den ut på facebook :D Merkelig nok ikke fått noen kommentarer på den enda gitt.... :rolleyes:
Iset sa for siden:
Jeg tør ikke å se den. :angst og psykoser:
Supera sa for siden:
Tihi, fiiin! :snill:
BlirFjong sa for siden:
Jeg delte den også på facebook nettopp, så gjenstår det og se om jeg får noe respons ;) Skrev som kommentar at det bare gjenstår å slutte med den sukkerfrie brusen, fordi der er jeg nok en synder gitt..
Iset sa for siden:
Gjelder det sukkerfri brus også? Jeg har ikke sett linken altså, jeg vil ikke se den. Koser meg nemlig med litt cola i helgene fordi jeg elsker det og er slank og alt det der, hehe. Ikke mye altså, men litt som jeg ikke har såå lyst å gi slipp på helt enda. Argh.
BlirFjong sa for siden:
Alt som har med sukkeret å gjøre har vel ingenting å si når det gjelder sukkerfri brus, men når det gjelder koffein så er vel ikke det heller helt sunt for kroppen. Så er det jo disse argumentene med at søtningsstoffet kan være farlig osv osv.. Kjenner at jeg ikke bryr meg så veldig - koser meg videre med pepsi maxen min ;)
barfor sa for siden:
Vil da ikke si at kaffein er dårlig for deg så sant du ikke får i deg altfor mye av det. Det øker jo til og med forbrenninga.
Supera sa for siden:
Bare fordi noe øker forbrenningen betyr ikke det er bra for oss... Jeg blir skjelven hvis jeg drikker en stor flaske pepsi max, jeg. Men vondt i hodet får jeg av mye mindre. Og jeg tar heller ikke amfetamin selv om det øker forbrenningen. :geip:
barfor sa for siden:
selv om det er for kaffe så gjelder en del av det bare for koffein. Og du trenger jo ikke drikke hele flaska med pepsi max da ;)
Carisma sa for siden:
Det øker ikke forbrenningen, men demper visstnok sultfølelsen så folk kan gå i dagesvis uten mat.
Supera sa for siden:
Jeg trodde det var begge deler? Det står overalt på nettet, men det er jo mulig at det er bare en myte...
Fra iForm (ikke det at det er den mest pålitelige kilden, men):
"Bruk av medikamenter som øker fettforbrenningen, er ikke til å anbefale. Men det er på det rene at sterke sentralstimulerende midler som amfetamin og speed øker fettforbrenningen og så godt som fjerner sultfølelse, matlyst og appetitt. Dessverre medfører de samme stoffene at musklene og overskuddet i både kroppen og i hodet effektivt og raskt brytes ned. Disse narkotiske stoffene er for kroppen som høy feber. De negative bivirkningene er derfor mye større enn den positve slankeeffekten som oppnås."
plastbox sa for siden:
Er vel fint liten tvil om at koffein øker forbrenningen. Dog noe forvirrende akkurat hva folk legger i begrepet "forbrenning", da all energi må gå et eller annet sted enten det er snakk om fysisk arbeid, varmeproduksjon eller såkalt "futile cycling".
Koffein øker kroppens varmeproduksjon noe men langt viktigere er effekten på lipolysen (nedbryting av lagret fett), og det faktum at man faktisk blir kvikkere i toppen og litt lettere kommer seg opp av sofaen.
TinoEzio sa for siden:
Verdt det?
JA! For the love of God, JA!:_plystre:
Men ikke så ofte som hver dag...
Jorkla sa for siden:
Farlig eller ikke farlig.. Er INGENTING (i mitt tilfelle var) som ett glass iskald cola når man er fyllesyk...
Carisma sa for siden:
Hehe, garantert å spy hvertfall... :D Jeg kan virkelig ikke fordra cola. SLuttet å drikke det da jeg var 11, og etter det brekker jeg meg om jeg får det ved en feil.
Jorkla sa for siden:
Smaken er som baken vettu..:-D Ække det deilig at vi har forskjellig smak?.:-D
Photobscura sa for siden:
Jeg hater også cola, men jeg må innrømme, enn hvor j****g det smaker, så hjelper det på de aller mest fyllesyke dagene å drikke en cola light. Jeg vet ikke hvorfor, det smaker jo æsj. Heldigvis blir jeg ikke SÅ fyllesyk så ofte.
Men kaffe derimot, uten det er jeg ikke menneske. Det høres kanskje ille ute, men kaffe is my poison. Om det øker forbrenninga, så versågod! Gøtt er det i alle fall :D.
Gracella sa for siden:
Det smaker faktisk mugg av cola!
Det er en smak som ligger litt i bakgrunnen, men etter at det var noen som sa dette til meg, så kjenner jeg denne muggsmaken veldig tydelig :p
Jeg kan ikke kjenne den i cola light/Zero, men nå er jeg ingen stordrikker av brus.
Kaffe, derimot...... Sitter her med min tredje doble espresso/americano...mmmmmmmmm :cool:
Kaffe må jeg ha!
plastbox sa for siden:
Må innrømme det gikk endel Cola på ungdomsskolen men etter ei uke på sykehus for "opplæring" påfølgende diabetes-diagnosen min, der hver eneste slektning jeg har var innom med forskjellig lettbrus.. Vel, jeg kan knapt nok drikke Cola (og annen sukkerbrus) om jeg holder på å dø av lavt blodsukker! Det er bare så ufattelig kvalmende søtt!
Kaffe er jeg glad jeg lærte meg å like. Skulle ikke mer til enn første koppen skikkelig kokekaffe, siden har jeg vært hekta. Koffein har mange effekter på kroppen men etter det lille jeg har lest er nettoeffekten god. I tillegg inneholder jo kaffe en masse antioksidanter som holder oss unge og friske, og kan jeg sove 2 timer mindre hver natt tildels takket være kaffe så har jeg når jeg når 70 "levd" 36525 timer, eller 100 dager mer enn jeg hadde uten den herlige drikken! ^^
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.