Jeg synes ikke jeg trenger å bli så veldig mye tynnere, kan ikke huske sist jeg veide så lite som nå. På ungdomsskolen var det aldri fokus på vekt, husker vi hadde en vektkontroll hos skolelegen, men jeg husker ikke hva jeg veide. :) Men jeg vet jeg var nede i denne vekta høsten etter at eksen og jeg skilte lag, men den gikk jo fort opp igjen når tingene gikk seg til for min del.
Nå spiser jeg jo en del fett og vidunderlig mat og vekta triller nedover som bare det. Men det stopper av seg selv når kroppen min mener den er passe, sant? Jeg ender ikke opp som et vandrende beinrangel? Jeg klarer jo knapt å stappe innpå mer mat enn jeg gjør i dag... Om jeg spiser lavkarbo altså. :D Nammenam!
Ja, normalt skal et riktig sammensatt lavkarbokosthold fungerer vektregulerende, så jeg tror ikke du skal bekymre deg, men havner på en vekt, og med en fettprosent som er riktig for kroppen din.
Og grattis med vektnedgangen! :heia:!
Jeg gleder meg veldig til jeg er der hvor jeg ikke synes jeg behøver å gå ned mer :D. Ikke sååå lenge igjen nå ;).
Som Photobscura seier, så trur eg nok at kroppen vil stabilisera seg sjølv om du et eit godt samansett kosthald! Så eg trur ikkje du skal uroa deg for mykje. Om du føler du vert for tynn, eller går for fort ned i vekt, kan du jo prøva å auka karboane litt, med til dømes litt grovt brød eller noko fullkornsgreier - med mindre du reagerer på det då...
Gler meg til eg er der du er no! Er snakk om 7 kg så er eg der eg var i 8kl på ungdomsskulen, det vil sei for 12 år sia! Hehe! Åh, det vert herlig!!! :)
Gratulera så masse masse med nedgangen! Lavkarbo er supert!! :)
Jeg spiser jo litt karbo jeg da, ligger vel på rundt 80 g om dagen kanskje, evt. litt mindre. Laaaangt fra ketose i alle fall, men så er jo ikke målet mitt stor vektnedgang heller, men bedre helse. Nåja, foreløbig har jeg en bmi på 22,9 så det går helt fint. :) Men det er vel første gangen jeg har lavere bmi enn kjæresten! :cool:
Okei, eg såg for meg sånn type 10karb om dagen! hehe! Men då er det berre til å regulera fram til du finn fram til ein matplan der du held deg stabil. Og eg trur nok at kroppen vil stort sett stabilisera seg sjølv :)
Du ahr vore råflink i alle fall, sia du har nådd målet og enno litt til! Og betre helse er jo ein stor gevinst :)
Jeg dundret ned 30kg på under ett år (26kg på 26 uker, de siste 4 gikk noen måneder til), fra 110 til 80, så var det bom stopp. Da var jeg igrunnen slank nok. Selv med råstrikt kosthold med forholdsvis lite kcal og mye trening så er vekta stabil på noen-og-åtti, har lagt på meg noen kg muskler så fettprosenten er gått ned siste halvannet året, siden jeg var ferdig slanket.
Så tror ikke noen som trenger å bekymre seg for at dette kostholdet fører til at man ender opp som et beinrangel, så lenge man spiser nok og riktig.
Fint! Ikke at jeg er i nærheten av å være undervektig, men det er litt rart å komme ned på tall jeg ikke har vært på siden jeg var ungjente og det når jeg stort sett alltid har vært normalvektig også... Pussig følelse. :)
Jeg synes ikke jeg trenger å bli så veldig mye tynnere
sukk....drømmer....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.