Jeg begynte for en fire uker siden og har gått ned 2 kilo og fornøyd med det egentlig, mn nå sier det stopp, og har gått litt opp, var nede i minus 2.5 kg for en uke siden.., men jeg vet ikke hva jeg gjør galt siden det er akkuratt som om at det ikke vil mer... vet at det en gang vil si stopp for en stund, men lurer derfor på om det er mulig at jeg må endre det jeg spiser. En vanlig dag kan se slik ut:
Frokost: to stekte egg, av og til med baconskive, eller med noe ost
Lunsj: salat med noe kjøtt og olje eller tunfisk med majones
(avogtil blir det kun frokost, avhengig av når jeg spiser den..)
Middag: Salat med kylling eller fisk, fetaost og olje/balsamicodressing, ellrs har jeg prøvd meg på en oppskrift her inne
Kvelds: tunfisk med litt sitron, pepper og ekte majones, litt ost ved siden kan hende...
Noen som kan se noe som kan gjøres bedre? spiser jeg for mye/lite?
Bacongull spises som kos, men ikke så ofte, da er det gjerne bare en kveld i uka..
Hei,
I og med at du har en filosofi som heter blanding, egenkomponert så er det du som er ekspert. Veldig vanskelig å komme med råd og tips når du heller ikke oppgir hvor mange kh du skal ha hver dag. Noen kan gå opp noen vann-kilo i forbindelse med mens og/eller eggløsning.
Det er ikke unormalt at vekta svinger litt eller stopper opp, veldig normalt med litt slakke uker i uke 3-4.
En gjennomgang av næringsinnholdet i maten du spiser over et par dager kan kanskje gi deg et lite clue på hvordan du ligger an karbo-messig.
Jeg gikk ned to kg da jeg begynte på lavkarbo - men gikk opp igjen. Vektnedgangen jeg har nå på ca 1 kg i uka kommer av at jeg også kontrollerer kcaloriene (12-1500) pr dag. Noen av oss er litt sære og må passe kcaloriene også :)
Ta deg tid til å regne litt og se hva du finner utav. Post det gjerne her for det er mange med mye kunnskap som er flinke til å gi råd :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.