Her har vi planer om å kose oss med digert bål og grilling på stranda. Håper på fint vær, men ser litt grått ut til nå.
Så nå må jeg bare finne ut hva vi kan grille, coleslaw er en garantert vinner hos store og små. Spareribs til kanskje.
Ingenting, annet enn å beise terrassen. Woho ... :p
Barna legger seg rundt 19-19.30 så i år blir det ikke noen strandgrilling eller lignende. Men neste år er minsten 3,5 år og sikkert litt mer velvillig når det gjelder å være lenge oppe, vi får se. Vi hadde jo tenkt å grille men ble altså ikke ferdige med terrassen i tide, så i dag blir det beis, sikkert i morgen også, så kommer hagemøblene og bassenget opp til helgen så vi får ta det igjen da. :D
Jeg skal ha besøk av min mor og mine brødre og svigerinne. For å feire eldste datters skoleavslutning på barneskolen. Slått da sammen med St.Hans og bryllupsdag for min bror og svigerinne. Hvis været tillater det blir det grilling. Ellers må vi holde oss inne. Kan jo grille ute, og spise inne.
Oi, er det St. Hans? Haha! Jeg har vokst opp rett ved svenskegrensa, så vi har feira midtsommar, og i grunn aldri St. Hans, men jeg har vel vært på noen sånne feiringer på Huk, om jeg tenker meg om.
Men på fredag skal jeg og noen venner feire Midtsommar her i bakgården min.
Jeg tipper det blir grilling og uanstendige mengder Cava :D
Ingenting - for her i bygda så feirer vi St.Hans i den nærmeste helgen for
alt er bygget på frivillighet og velforening. Så vi skulle feire på lørdag, men
det ble flyttet grunnet sterk vind, og vi hadde en flott feiring i strandkanten
med bål, utsalg av pølser, koteletter og snacks på søndagen. Og nytt av året hadde
ungene i bygda talentkonkurranse. De var sååå flinke!!!:ja:
Ha en koslig St.Hansfeiring. :smile:
Jeg hadde tenkt å feire i kveld med å dra ut på Hovedøya og grille, men pga slækk form har jeg avlyst det. Men kanskje noe grilling nærmere hjemme hvis formen blir bedre.
Skulle også plukket noen blomster ... ;) Men det er ikke lett å finne sju forskjellige midt på tjukkeste Grünerløkka! :p
Her skal det beises og males i dag.... Men mat skal man ha.....Helstekt indrefilet av svin, enten grillet (viss jeg får vaska veranda) Eller stekt i jerngryte. Med diverse tilbehør :) Og et stoooooort glass vin! ;)
Jeg skal være helt alene hjemme i egen heim (er som regel hos kjæresten) siden jeg jobber sent og han skal på et opplegg med jobben og ungene er på ferie med faren. Passer meg utmerket! :) Godt med slike egotrippkvelder innimellom!
Blir deiliiiiig! Og kanskje blir det en planlagt og kontrollert sprekk i haugen med svenskegodis som ligger i skapet, hvem vet.... :cool:
Ja, da var sankthans over for iår.. og jeg brukte min sankthans ble brukt til å spasere 3 mil i fjellet sammen med ei venninne og hestene vår! Var nyyydelig vær og naturen var fantastisk!! Gleder meg allerede til neste fjelltur med hest! :-)
Jeg tilbragte st.hansaften på Litteraturhuset, på foredrag med en av mine favorittforfattere; Johan Harstad.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.