Jeg er helt fersk her inne, innmeldt i dag faktisk:-)
Har funnet meg en oppskrift på Lasagne som jeg skal lage til middag i dag. Men der står det at man skal ha både matfløte og masse ost?!?!?!?!?!?!?! Er ikke det masse fett?!?!:eek: Noen som virkelig kan dette som kan svare meg? Da hadde jeg blitt så glad:-):p
Hei,
Det første som slo meg var at man må da bytte ut matfløten med ekte saker…
Nå har du rota deg inn på et lavkarboforum og her er vi ikke ”redd” for feit mat. Det vil si at mange kommer inn her med en fettforbi i bagasjen men de fleste blir kurert etter hvert.
Nå vet jeg ikke hvor på lavkarbo skalaen eller om du følger en bestemt lavkarbofilosofi da det står egenkomponert i filosofi boksen din, men for de med fettforbi så anbefaler vi ofte at de begynner med litt fett for så å øke etter hvert.
Legger ved link til en tråd hvor du bl.a. finner noen tråder om hvor viktig fett er. Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Hvilken oppskrift er det? Du skal da ikke bruke matfløte, men kremfløte!
Det er mer sukker i melk, kaffefløte og matfløte enn det er i kremfløte. Dessuten er det mest sunt fett i kremfløten.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.