< Tilbake til oversikten

Angrefrist på mobilkjøp

smiley75 sa for siden:

Hei, håper noen kan hjelpe meg, jeg fikk meg ny mob tlf i går, men denne er jeg skikkelig misfornøyd med, alt går tregt og er uoversiktlig. Har ikke ringt med den. Hvilke muligheter har jeg for å returnere tlf?

smiley75 sa for siden:

Ja har lest på denne siden, men det gjelder kun varer som er kjøpt utenfor fast utsalgssted. Har forsøkt å søke opp, men finner ikke så mye informasjon. Kanskje noe under reklamasjon? Går jo på misfornøyd med varen...

takk for svar uansett :)

Gracella sa for siden:

Jeg leverte inn min moblitelefon et par måneder etter at jeg fikk den i julegave(!).
Det viste seg at jeg ikke hadde fått videreført abbonementet mitt slik selger hadde påstått at det skulle. Jeg var heller ikke fornøyd med telefonen.
Den var kjøpt hos Expert, og alt jeg måtte gjøre var å levere den tilbake, jeg er ikke sikker på om jeg trengte kvittering, men jeg hadde esken.

Lillemy71 sa for siden:

Hos en del forhandlere får du byttet dersom du ikke har overskredet et visst antall ringeminutt, sms, mms, foto osv.

Synes uansett at du burde gå tilbake og snakke med forhandler om de problemene du har snarest mulig. Du kan jo muligens ha fått en "mandagstelefon", det hender jo det. Bare vær litt ydmyk og foklar problemene, ikke bli sint før du må hehehehe :D

Ellers lurer jeg på hvilken tlf du har, kan jo være at den trenger software oppdatering for å funke optimalt. Er ikke unormalt det. :rolleyes:

Kanutten sa for siden:

Absolutt ALT som er kjøpt over nett har du angrefrist på...

Og det skal følge med et skjema du skal fylle ut i tillfelle at du angrer deg...

Nerthus sa for siden:

Hvor er mobilen kjøpt? Vet at hos elkjøp gjelder ikke 30 dagers retur"rett" på mobil ihvertfall.... :rolleyes:

Som andre sier - angrefristen gjelder kun varer kjøpt på nett/messe. Ellers har butikkene vanligvis egne regler.

Kan jeg spørre hvilken telefon det er? Hvis den er treg kan du jo prøve å reklamere på den... :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.