Summer sa for siden:
Er det noen som vet hvorfor vi fryser når vi har sovet for lite?
Jeg er alltid så iskald når jeg ikke har fått sovet nok...
Summer sa for siden:
Er det noen som vet hvorfor vi fryser når vi har sovet for lite?
Jeg er alltid så iskald når jeg ikke har fått sovet nok...
Huldr sa for siden:
Jeg vet ikke, men jeg har det på samme måten... Og hvis jeg har sovet ekstremt lite kan jeg få feberfornemmelser! :rolleyes:
luringen sa for siden:
ja! hatt det sånn idag jeg...iiiskald på beina. Nå har jeg og baby sovet litt nå da, men like urven...Vet ikke hvorfor, men vet at kroppen trenger et minimum av hvile for å restituere seg. Alt i kroppen trenger det, så kanskje frysingen er en "gå-å-ha-på-deg-dyna-å-å-sov-ditt-fe" beskjed?:p
Vi forbuker mer kalorier når vi fryser da...
mofe sa for siden:
hm.. tror det har noe med blodsirkulasjon og..
Altså, på kvelden når man skal sove, så kommer kroppen i anna modus. Det er samme om man har sovet for lite, at kroppen henger igjen i natta.
Nei, herregud glem det, klarer ikke forklare.
Kristian sa for siden:
Jeg har en teori, når du har sovet forlite så blir det til at du beveger deg mindre enn når du er frisk og opplagt. Beveger du deg mer så blir musklene varmere og da er du også varmere. Har du forsøkt å gå en kjapp tur?
Fryser du så er det ett tegn på at forbrenningen er lav. Da vil kroppen strebe etter å øke forbrenningen og du vil da forbrenne mer ved at du rister, hakker tenner eller står og hopper.
Noen som kjøper den:rolleyes:
Mofedilla er også inne på noe.:)
mofe sa for siden:
Mh.. hun vet bare ikke helt hvordan forklare :p
Men lav forbrenning høres lurt og logisk ut.
Tenkte også på det du har sagt en annen gang, at det er vanskeligere for deg å svette enn andre - når svetten rant av oss på innebandyen i helgen, så var du så vidt blitt varm.. Disse to tingene har en sammenheng, tror jeg :)
Huldr sa for siden:
Kanskje det er slik at søvnen er med på å innstille termostaten vår, og når det blir for lite søvn blir termostaten feil innstilt...? Sånn at vi har en lavere temperatur enn vi skulle hatt... Noe sånt du mener, mofedilla?
mofe sa for siden:
JA!!! :ja:
Akkurat det mente jeg :) Nemlig!
Huldr sa for siden:
Så bra da :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.