< Tilbake til oversikten

Lavkarbo i utlandet

target_aquired sa for siden:

Hei

Jobber mye i UK, i den forbindelse trenger jeg noen råd på matvarer.

Jeg er 1 uke inn i kuren men sliter med å finne matvarer tilsvarende Norge.
Eksempelvis, skyr, finner ikke noe tilsvarende! Alt for mye kh!

Noen som har tips.

Har mulighet å handle på Tesco, Saintsbury og Asda.

Takker for svar

TA

Kitt sa for siden:

Tyrkisk yoghurt!:D

Eller gresk, men det er minst karber i den tyrkiske! Det må du vel kunne få tak i nesten over alt i det flerkulturelle landet!

Tesco pleier jo å ha varianter av alt mulig, så det kan jo være lurt å ta seg litt god tid og lese innholdsdeklarasjoner.

Eller kanskje gå inn på en UK- lavkarboside og lese litt der!

Gracella sa for siden:

De har da masse grønnsaker og ferske råvarer både på Tesco og Sainsbury's.
ASDA vet jeg ikke så mye om.
Gresk/tyrkisk yoghurt, fløte, sour cream... Nøtter og mandler er vel heller ikke mangelvare der ;)

Cec1973 sa for siden:

Er i UK nå. Må si jeg synes det er mye lettere med lavkarbo her enn hjemme! Pub-mat er jo sikkelig ja-mat. I tillegg har både Tesco, asda, sainsburys ol. Mye godt og billig rent, ferdiglaget kjøtt. Må stikke nå, men skriver mer etterpå!

Cec xxx.

target.aquired sa for siden:

Takker for svar,
Er klar over det finnes masse grønnsaker og kjøtt i mengder. Eneste jeg sliter litt med er å finne en lunsj fra butikkhyllene, derfor spm om yoghurt. Finner noen men ligger sånn 8-9 kh. Ville ha sett noe lignende som skyr!
Kjøpte meg 15 stk Atkins bars for den nette sum av £13, billig?

TA

Gracella sa for siden:

Du får nesten ta deg litt tid til å lese innholdsfortegnelsen på de forskjellige yoghurtene - og dele navnet med oss hvis du finner noen som er rundt 5g kh.

Atkinsbarene hørtes billige ut, ja :)

Cec1973 sa for siden:

Hei igjen,

jeg kjøpte også et lass med Atkinsbarer og de er jo grei å ha i nøden. :) Tilbud på Boots...:-D En annen ting jeg fant på Tesco, som jeg vet at de ogå har andre steder, er små "snack-pølser". I den som jeg kjøpte var det 0,6 kh. pr. pølse. De har også små hvitoster som er lette å spise rett fra pakken.

De fleste butikkene har ferdig stekt og oppdelt (lett å putte i munnen) kylling med div. smaker, mulig det er litt for styrete å ha med seg?

Tunfisk på boks er et annet alternativ.

Mange av kaffebarene har salater med bare salat og kylling/skalldyr/spekemat, vet bl.a. at Pret har.

Ellers så kan jeg anbefale deg å gå på Sainsburys og kjøpe Canderel m. vaniljesmak. SINNSYKT godt blandet med krem! Angrer på at jeg ikke kjøpte flere pakker...:-)

På Holland and Beret (?) har de Flaxseed til ca. 35 kr. pakken. Så at akkurat samme pakke koster 99 kr. her! Har ikke helt funnet ut hva jeg skal bruke det til, men jeg kjøpte med meg noen pakker.

På ASDA fant jeg finmalte mandler til ca. 8 kr. for 100 g.

Hvis du finner andre lunsjforslag eller andre ting å ta med hjem, så blir jeg veldig glad hvis du skriver det. Jeg er ofte i England selv.

Cec Xxx.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.