< Tilbake til oversikten

Aldri sulten? Underernært?

TrillTrall sa for siden:

Jeg har alltid vært sulten. Alltid. Pleide å spise frokost kl. 7 og en frukt eller noe annet som gjerne var søtt med masse karber (Bixit fullkornsbar f.eks.) kl. 10 og være halvdød av sult før lunsjtid ca. 12-12:30. :(

I dag spiste jeg kl. 8 frokost bestående av 1 havreknekkebrød (jeg er ikke i ketolyse, kun ganske lavkarbo) med bremykt og masse makrell i tomat, en liten skive kjempegrovt brød (max. 10 karber i den) med bremykt, et kokt egg og kaviar og en bra dunge salat (div. salater + paprika) og et par glass vann. Ble god og mett, men ikke sånn at maten ligger tuuuungt i magen slik det pleide å være før. :)

Nå er klokka straks 13:30, det har altså gått 5,5 time siden frokost og jeg er ikke spesielt sulten!!! Har drukket 7 dl vann (en stor bonaqua-flaske med springvann) siden da, men ikke noe annet, har ikke engang lyst på en kopp te, jeg som alltid pleide å gå rundt med tekoppen i hånda! Lurer på om jeg i det hele tatt blir sulten nok til lunsj før jeg skal hjem fra jobb jeg... :D

Formen er på topp, humøret likeså, men jeg har i grunnen ikke noe vekt som skal bort så jeg blir jo nesten bekymret over om jeg skal bli underernært når jeg spiser så lite? Eller regulerer kroppen dette selv når den får den maten den trenger ved ikke å be om mer på en stund? :confused:

arnakristin sa for siden:

Hei,
Ikke en uvanlig opplevelse, mange av oss har måttet lære oss på nytt hva sult er etter at lavkarbo kostholdet endelig har stabilisert blodsukkeret. Dette går seg til etter hvert men prøv å ikke gå over 6 timer mellom hvert måltid. Jeg spiser stort sett 2 måltider pr dag og en sjelden gang 3.

TrillTrall sa for siden:

Jeg tok en liten matbit etter 6 timer, skal jo få resten av ettermiddagen til å henge sammen både aktivitets- og måltidsmessig også. :)

Gracella sa for siden:

Jeg har ingen problemer med å utsette frokosten til lunchtider nå (selv om det er sjeldent at jeg gjør det).
Før i tiden ble jeg "syk av sult", ble kvalm og spydde hvis jeg ikke fikk i meg mat ila 1-2 timer etter at jeg var stått opp.
Nå får kroppen den energien den trenger fra fettlagrene og jeg er rolig og avbalansert (:rolleyes:) kvinne som det faktisk går an å prate med før jeg har fått i meg frokost :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.