< Tilbake til oversikten

Egg med kaviar

barekiwi sa for siden:

Jeg elsker egg, hvis det har en god mengde kaviar på seg:p smakskombinasjonen av det er himmelsk!

Men leste at det var litt karbs i kaviar...

er ganske ny på dette, og lurte på om jeg må sløyfe helt kaviaren de første ukene? isåfall vil det være en smule hardt å spise egg...
Har sett at egg er en vesentligdel av frokost/lunch/kvelds for mange her...

:p Hilsen Egg med kaviar- elskeren! :o

Frøken Scott sa for siden:

Jeg kan bare svare for meg selv....spiser kaviar på eggene mine daglig, funker greit det. Prøv da vel :p

Thaleia sa for siden:

Ser inne på kavli sine nettsider at vanlig kaviar inneholder 15g kh pr 100gr,men de har andre varianter som er mindre karbohydrater i. Ishavskaviar har 6kh pr 100gr, og kaviarmix har 8kh pr 100gr(mills sine kaviarer inneholder omtrent samme mengde kh også).
Så disse kan jo være et alternativ?

Gracella sa for siden:

Gjestekaviar (den på glass) inneholder minst karbohydrater.
Du trenger jo ikke "bruke hele tuben" hver gang, så bare spis kaviar på/med egget ditt du ;)

nellie sa for siden:

Når jeg bruker en sånn passe mengde meg kaviar så blir det maks 5 gram, så med mindre du bruker en svæææær mengde så går det nok bra:)

jae-ols sa for siden:

Egg med kaviar er utrolig godt, så det fortsetter jeg med. Det er ikkeså mye karb i kaviar. Tar ikke en hel tube. :):rolleyes:

barekiwi sa for siden:

Takk for svar folkens:)
Skal prøve meg på gjestekaviaren... går nok ikke en hel tube, men kanskje 1/3.. hehe...?

:p

jae-ols sa for siden:

Hva med egg og majones?? Er det noen typer knekkebrød som er "godkjent"?

barekiwi sa for siden:

Nja, egg med majones gir ikke samme smaken:) men funker sikkert for de som liker det...
hardkokt egg med smør og salt er også kjempegodt!

Når det kommer til knekkebrød er jeg helt blank:) trodde alt i den "hylla" va forbudt:p

Trulte67 sa for siden:

knekkebrød : Vi kan spise Fiberrik med solsikker eller med linfrø.
2,7 karbo pr skive.

jae-ols sa for siden:

Hvor selges det?

jae-ols sa for siden:

det er det som er så synd. Kona bakte knekkebrød og de smakte som isopor. Så det spiser jeg ikke. Det må være litt godt. :o:o:o

madeto sa for siden:

Tror de har fiberrik på de aller fleste matbutikker :)

jae-ols sa for siden:

Den er brun.

berut sa for siden:

Hei. Ser du etterlyser knekkebrød!!!! Jeg og min familie spiser snart bare knekkebrød. Søk etter her inne på siden etter Hannas supergode knekkebrød. Du må lage de selv, men det er verdt det. Rågode med majones og ost på, eller til kaffen - med cocosa på. Lykke til.:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.