Trenger en erstatning for mel, og ser at mange her bruker både mandelmel og kokosmel. Men hvilket er det minst karber i, og hvilket er mest anvendelig egentlig? Jeg trenger det til pannekaker, brød og bakst generelt....
Eg har brukt begge deler. Men ein kan ikkje berre bytte ut vanleg mjøl med kokos- eller mandelmjøl og tru at det fungerer som vanleg, dessverre! Berre så du er klar over det. Kokosmjøl til dømes er mykje tørrare enn vanleg mjøl, ein treng meir væske når ein bakar med det. Leit etter oppskrifter på nettet, så slepp du å "finne opp krutet" på nytt.
Det kokosmjølet eg har er frå Amanprana og har 4 karbar per 100g, meiner eg å seie. Mandelmjølet har eg ikkje i hovudet.
Hei
Jeg har også kjøpt med kokkosmel men finner ikke så mange oppskrifter:confused: kunne du ha lagt ut linker til noen an de oppskriftene som du har funnet? Vær så snill!!!:)
Paranøttmel er også veldig godt!
Kun 3 karbohydrater pr. 100 gram.
Bare å kjøre en pose paranøtter i kjøkkenmaskinen.
Det smaker ikke så mye som kokosmelet og har litt mindre karbohydrater enn mandelmelet:)
Man kan også lage paranøtt-marsipan, kjempegodt, hvis man liker paranøttsmaken såklart:D
Takk for tipset. Paranøtter er superdupert i smaken syns jeg. I grunn minner det litt om kokos, syns jeg, da ;) Dette er notert!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.