Jeg startet den 5 april med lavkarbo. Hadde da null tro på opplegget, det å spise MYE men likevel gå ned i vekt. Det er nå 8 kg siden og veier i dag 67-68(den der svinger veldig) kg og er 168 cm høy. De første kg gikk rimelig kjapt, nå står det stille men det er forøvrig helt greit for jeg er liksom der jeg hadde satt målet (selv om jeg kunne tenkt meg litt mer ned :p ). MEN i de siste dagene (mulig pga jeg er syk,influensa) så har jeg tenkt så mye på smågodt! Har så utrulig lyst til å kose meg en dag med smågodt i alle varianter... Men er SÅ redd for å gå på en smell å legge på meg igjen :(
Jeg følger ingen spesiell lavkarbovei her men har kuttet ut potet, alt av mel, ris, gr.saker som vokser under jorden, ingen frukt... Er veldig påpasselig med å lese bak om det er karbs osv.
Klart man skeier ut. Det er bare å titte i journalene til folk her det. Man er da menneske, og ikke maskiner. Av og til blir det vanskelig å holde seg på den smale sti. :)
Det beste man kan gjøre er å heve hodet og ikke bruke for mye frustrasjon og tid på at man har spist to kakestykker eller drukket ett glass brus.
Bare pass deg så du ikke får vondt i magen, blir overtrøtt, svimmel, og uvel. Kan få skikkelig karbosjokk, vet du, om det blir for mye av det "gode" ;)
Sønnen hadde noen biter smågodt liggende..har spist de jeg, og kjenner at det er nok. De få bitene var nok så jeg trenger nok ikke å kjøpe en pose smågodt uansett :p
Hihi ja jeg så jo for meg å løpe fra butikken her med en stooor pose smågodt ;) Men slipper det nå da :) Hadde ikke holdt på langt nær de bitene der om det hadde vært for 3 mnd. siden altså ;)
Jeg har holdt stien ren hittil - startet 2.mai - for jeg tenker dess bedre- jo lenger jeg klarer det uten noe søtt. Det er av årelang erfaring med at en utskjeielse er helt greit, og så blir det to og tre og mange -og så er det jo ikke vits i å fortsette for jeg har spolert hele opplegget. :o
Har ikke lyst å spolere noe denne gangen. :ja: Men for dere som klarer det - kos dere. :) Jeg har det såå bra med å faktisk klare å gå ned denne gangen. :):):)
Jeg har holdt på i litt over 8 uker,og eneste gangen jeg har skeiet litt ut var med litt kake på 17.mai og i 18 års dagen til datteren min forrige helg.
Ellers pisker jeg litt fløte og har oppi litt cc og bringebær hvis jeg får lyst å kose meg:)
Har ikke spist sjokolade og godteri på over 8 uker nå,og det er ny rekord for meg:D
fant hverfall ut at disse stixa mine funger for jeg gikk rett ut av ketose selvfølgelig. Tar det lang tid fra man skjeier ut til at man er inne igjen ca?
Spiser så å si det samme hele tiden jeg ;) At det stopper opp litt å hopper litt opp å ned har egentlig ikke stort å si. Jeg her sjeleglad for å ha kommet hit jeg er i dag. Fikk en sønn 1 feb. og la på meg 21 kg i svangerskapet og de kg er borte nå :D Med min førstefødte brukte jeg 3 år før jeg klarte å ta av meg alle de 25 kg som jeg la på meg :eek: De kom bort da jeg begynte å telle kcal og trente 7 dager i uka! :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.