Jeg har holdt på i snart 2 uker med lavkarbo, men det vises ikke på vekta:confused:
Hvor lang tid vil det ta før jeg kan begynne å se resultatet av dette slitet?
Har brukt stix, å ifølge den er kroppen i ketose.
For jeg synes det er ett slit. Det er jo sukker i nesten all mat, så jeg synes det er veldig vanskelig å klare å variere maten. Har heller aldri vært spesielt glad i grønnsaker. Er redd jeg skal sprekke BIG TIME:(
jeg også sliter litt for det er så mye sukker i alt..Og er man på butikken så er det jo så mye man har lyst på men kan ikke kjøpe seg noe sånn hurtig greier...Jeg har holdt på i 3 uker men ikke slavisk da jeg har vært på 2 fester...men det har gått litt nedover!
Vil gjerne høre hvordan det var for andre og hvordan holde ut dette? Jeg savner å "spise" liksom i mellom og vet liksom ikke hvor mange måltid jeg må spise. Jeg har som regel 3-4 måltider
Det er ikke noe piece of cake å slanke seg, enten du gjør det på den ene eller den andre måten. Blir på en måte litt hva du gjør det til selv. Kan ikke regne med at alt skal gå på skinner og at du bare skal sveve deg inn i mål. Hold ut så kommer resultatene etterhvert!:)
Det kommer jo helt ann på hvor mye overvekt du har..
Sjekk oppskriftssidene her, så kanskje du finner noe inspirasjon der?
Vet ikke jeg:) Alle kropper er jo forskjellige, så man kan ikke si noe sikkert:)
Hva spiser du på en "typisk" dag da?
25 kilo sånn i forhold til hva? Hva er utgangspunktet?
Hei,
Vi er alle forskjellige og vektnedgang vil alltid gå i rykk og napp og ikke alle raser ned i begynnelsen, det bare virker sånn. Overgang til ketose er en krevende prosess for kroppen og den kan bruke opp til 4 uker for å oppnå optimal fettforbrenning. Ketose er heller ikke ensbetydende med vektnedgang, for eksempel sykdom, smerter, dårlig søvnkvalitet er som stress for kroppen og kan hindre vektnedgang.
Ja, det er tydeligvis stor forskjell på folk når man starter.. jeg starta umiddelbart. Det var nok bare vann som forsvant i starten, men det var en utrolig motivasjon. Imorgen har jeg holdt på i 5 mnd, og synes ikke det har vært noe problem å spise riktig. Det som jeg har slitt med til tider har vært matlyst rett å slett. Ingenting har fristet.
Antidepressiva er kjent for å gi vektøkning, men for det meste kommer dette av at medisinene øker apetitten. Klarer du å holde deg til ketolyse, skulle ikke det være noe stort problem. ellers er noen typer verre enn andre.
Noen pasienter får ødemer(vann i kroppen) av antidepressiva. Legen kan i så fall skrive ut vanndrivende!:)
Mener du at du sover lite pga ketose?
Litt rart, i så fall, da de fleste får mye bedre søvn!:p
Om du ikke er glad i den maten som anbefales kan du jo finne ut hvordan gjøre denne maten apetittvekkende for deg selv. Da jeg begynte å spise grønnsaker måtte jeg det. Jeg husker jeg skjærte opp mange tynne skiver av rå grønnsaker jeg trodde jeg likte best, blandet dem sammen i en bolle sammen med cottage cheese med salt og urtekrydder. Det ble veldig godt og jeg ble dilla og spiste det daglig. Løk, issalat, tynne agurkskiver, minimais, blomkål, brokkoli og en halv boks cc. jerne med litt dijonsennep innblandet. Og sitronsaft.
Eller lage deg ovnsretter som lasagne på lavkarbovis. Grønnsaker i wok med soyasaus? Om du leter bladt oppskriftene vil du garantert finne noe du vil like. Snart vil du ha innbygd en ny matvane og vil holde deg til den helt frivillig;) Du kan klare det med litt forarbeid. Lykke til!!
Trener hardt tre ganger i uka , pluss lange turer til fots og på sykkel. Drikker mye vann. :):)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.