Jeg er ny på lavkarbo. Skjønner at egg og bacon er en slager til frokost, men jeg tåler dessverre ikke egg, melk, tomat. Forslag til frokoster?
Har spist rugsprø-havre med skinkepålegg til frokost nå, men blir litt tørt og kjedelig.
Hei,
Her er en tråd hvor jeg har samlet sammen litt nytttig informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen. Der finner du også link til oppskriftsdelen av forumet og det skal ligge en frokostlink der også. Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Rugsprø er fint - men hvis hensikten er å få i deg minst mulig karbs, passe med proteiner og mye fett - så ville jeg ha droppa skinka og heller brukt spekeskinke - ikke melk? Inkluderer det smør?? gjør vel det - hvis ikke hadde jeg spist smør - på rugsprø. Lykke til :)
Smør har nesten ikkje laktose (dersom det er det du reagerer på). Eg bruka ofte å spise kjøttpålegg med majones på. Kanskje drikke et glass laktosefri matfløte ved siden av (viss du tåla det). Ofte spise eg løvbiff med ost og kvitløksmajones og til frokost. Men eg spise gjerne ikkje frokost før etter kl 11. Har dårlig matlyst om morningen. Man kan jo ete det samme som til andre måltid egentlig. Eventuelt en kald grilla kylling med salat til om du ikkje vil ha varm mat. Veit ikkje om det va nåke hjelp. Er jo nesten en mnd sida du starta den her tråden.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.