< Tilbake til oversikten

Hva med festligheter?

Betty00boop sa for siden:

I går var jeg i et selskap hvor vi fikk servert en halv skive med røkelaks og salat til forrett, kalvested til hovedrett og cappuchinofromasj til dessert. Ellers var det vin til maten og Irish coffee med sukker i (selvfølgelig)

Jeg tok en halv potet til middagen, men det ble 4 stykker grandiosa til nattmat :mad:

Regnet ut sånn ca at det ble rundt 150g karber på meg i går...:veitikke:

Hva gjør dere i sånne situasjoner? Gjør det noe om man skeier ut en sjelden gang?:confused:

Gerd sa for siden:

Ikke fortvil.
Slike ting skjer de aller fleste i starten.
Det er bare å fortsette i god lavkarbostil med en gang. :)

Men pass på at ikke det blir for ofte :)

Et tips før man skal i slike lag, er å spise seg god og mett før man drar. Rett og slett for da er det ikke sååå lett å falle for fristelser.

hadde ikke følt det som noe offer å skippe både poteten og brødskiva jeg egentlig, men folk reagerte jo på at jeg la igjen en halv potet og kommenterte det.. så hvis jeg hadde lagt igjen skive også hadde de vel sagt enda mer... Liker liksom ikke å tiltrekke meg oppmerksomhet på sånne ting, har vært opplært til å spise det man får servert i selskap enten man liker det eller ei. Så det henger litt i merker jeg..

Gerd sa for siden:

Skjønner deg veeeldig godt :ja:
Det er nok noen slike "barrierer" som må overstiges etterhvert. Vanskelig i starten, men etterhvert som man blir tryggere på seg selv og kosholdet så blir det lettere.
Jeg sa alltid fra viss noen bemerka min matstil at jeg ikke tålte sukkersvingningene som raske karber gir :ja: (Og det er ingen løgn heller....)

Åh, ja det var lurt! Det kan jo faktisk jeg også si.. :D Men uansett.. hvor stor "skade" har denne kvelden gjort i opplegget mitt tro?

Gerd sa for siden:

Kanskje litt, kanskje ingenting :) Går man opp litt, så er det ikke fett man har lagt på seg ;) Mest vann og avfallstoffer :ja:

Cluet er å ta det med som en erfaring, ikke straffe seg selv for det og bare stå på videre :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.