< Tilbake til oversikten

Mango-is!

Sivensvans sa for siden:

Hva tror dere om denne, folkens? Fant oppskriften i "Glad i mat"-magasinet som man får på ICA. Jeg har ikke forsøkt den, men DET skal jeg virkelig gjøre. Ser ut som en enkel og god oppskrift, spør du meg - noe jeg har lett etter;)

Dette trenger du:

2 modne mangoer (600-700g)
1-2 ss flytende honning
1-2 sitroner - saft og finrevet skall
4-5 dl kremfløte
Mangoskiver til pynt

Slik gjør du:

1. Skrell og kutt mango i terninger. Ha det sammen med honning, sitronsaft og skall i en foodprosessor og kjør til en fin purè.
  2. Stivpisk fløten og vend inn mango-pureèn.
  3. Hell blandingen i en lav metallform (evt ildfast form), dekk med plastfilm og la det stå i fryseren i 3-5 timer.
  4. Rør kraftig med en gaffel når blandingen begynner å fryse. Gjenta denne prosessen hvert 20. minutt (tre eller fire ganger).
  5. Server iskremen i små boller pyntet med mangoskiver.

Si fra om du prøver deg på oppskriften og hva du synes! Jeg skal kjøpe mango i morgen, den dag!;)

Beatrixie sa for siden:

Mango inneholder 14 g karbo pr.100 g frukt. Så med 700 g mango er du oppe i 98 g karbo.
Så kommer ca 14,5 g karbo i fløten,og honning i tillegg.
Tvilsomt om denne isen er bra på ketolyse:p

Iset sa for siden:

Men den høres fantastisk god ut for oss andre, hehehe. Jeg må prøve den!

Lillemy71 sa for siden:

Kan jo kutte litt ned på mangoen og bruke annen søtning, så er det bare å begrense seg litt i inntaket så blir det ikke så ille allikevel :D

Minni1 sa for siden:

Den høres fantastisk ut for meg.

Tusen takk for oppskrift. :)

Lillemy71 sa for siden:

Kom på en annen variant jeg. Bytt mango med bringebær og søt med stevia, straks mye mindre karber og bringebær er jo yummi in the tummy :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.