Det fortelles om flere forskjellige matberergningsprogrammer, noen som koster penger , noen utenlandske og noen middelmådige. Hvilke bruker dere? :)
Jeg synes det er ganske viktig i forhold til det å holde seg innafor kh pr dag, og også for å holde øye med kaloriinntaket når det måtte trengs. :)
spis når du er sulten å spis så mye grønnsaker du klarer ( av de du skal spise )
stek i meierismør eller olje og du er godt på vei. egg og bacon til frokost eller en god omelett..
Jeg gjør det, men jeg ville vært møe tryggere om jeg hadde en sånn tabell.
Den viser jo - oppsumerer en god eller dårlig dag, og noen ganger er det kjekt sånn før en storhandel.
Bruker du ikke sånn?
Jeg bruker somebody.no :) Det koster penger.. Men så enkelt da gitt.
Og tallene som ligger der er i det minste riktig.. Det kan man ikke si om mange av de utregningsprogrammene.
Innmeldingsavgiften er på 199 kroner og da kommer mndbetalingen på 175 kroner i tillegg. Også er det da 175 kroner måneden.
Så det beste er sikkert å regne ut selv, men det tar jo så lang tid:p Også kan man jo legge inn oppskrifter og sånt, sånn at man slipper all ganginga og delinga og dritt og møk.
Mangler butikken en vare (noe den veldig sjeldent gjør) så er det bare til å sende inn en mail, så legger de det inn.
Man får oversikt over karbohydrater, proteiner og fett, men "anbefalingene" der er etter de "vanlige" Norske rådene, men det er det vel bare til å overse..
Man kan også "rangere" matvarer etter kh-innhold osv.
Man får en ganske grei demonstrasjon på somebody.no
:rolleyes: Den var dyr du :eek:
Men må jo titte da. Og det med å finne kh i ting er veldig viktig for meg.
Må si du har vært flink og gått ned møe. Grattis:D
Jeg googlet karboteller og endte opp med noe gratis jeg ikke husker navnet på
ulempen er at du må fylle inn selv, men det er helt ok, for fyller jo bare inn det med karbs:)
Jeg sjekker hva jeg spiser pa www.diett.no en gang i blant. Den er gratis.
Star bra stille mht vekt akkurat na, og tok en sjekk pa hva jeg spiste i gar. For lite karbo og for lite fett. Protein OK. Godt a fa en korreksjon en gang i blant.
jeg bruker www.mylog.no den er gratis og veldig enkel. De fleste varene jeg bruker stemmer hvertfall! Mangler en vare er det en smal sak å legge den inn selv. En kan og legge inn trening, og det er en vekttabell som viser vekt/dato. Jeg har og prøvd mat på data, men det ble for tidkrevende i en hektisk hverdag!
Jeg har benyttet meg en del av www.fitday.com.
Det ligger mange matvarer inne i systemet, men jeg har selv lagt inn de produkter jeg bruker etterhvert, da dette kan variere fra merke til merke. Den regner ut kalorier, protein, fett og karbo og lager diagram for hva du har spist i løpet av dagen. Der er journal du kan skrive inn og en funksjon for dagens trening m.m.
Den har også en fin kopi-funksjon over det du har spist de siste dagene.
Jeg synes den fungerer veldig bra og er absolutt verd å ta en titt på - og så er den helt gratis i bruk.
Kan sterkt anbefales.
Oi:eek:.. her var det mange jeg ikke engang hadde hørt om av tabeller.
Jeg velger å prøve meg litt frem, men de som er gratis er selvfølgelig øverst på lista for de fleste av oss vil jeg tro.
Ingen vits i å betale i dyre dommer hvis man ikke må ;)
Bruker diett.no :)
Mange som sier at de ikke er helt nøyaktig på alt, men har fått intrykk av at det har blitt bedre. Var snakk om at bl.a. seterrømme var feil, men ser nå at det er rettet. Er man usikker på en matvare er det bare å dobbeltsjekke:) og det er ikke noe problem å eventuelt legge inn matvarer selv. Det mest geniale er vel egentlig å legge inn oppskrifter, og definere selv hvor mye en porsjon er :) Veldig greit for å få kontroll på alle disse lavkarbo-oppskriftene:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.