< Tilbake til oversikten

Billige nøtter?

The Cat sa for siden:

Jeg spiser endel nøtter, og lurer på om noen har noen gode tips om hvor man kan få nøtter billig...eller forholdsvis billig... Noen matbutikke har mandler i løsvekt, det hjelper jo, men det er ikke så lett å finne de butikkene...

(bor i Sandefjord)

Modezty sa for siden:

Tror det med løsvekt mandler er litt sesongbetont. Det går mye til kransekaker og marsipan i november/desember..:)

Men et tips er å kjøpe inn ganske mye når du først kommer over det. Jeg putter det i poser i fryseren og tar opp etterhvert som jeg trenger å etterfylle nøtteglasset mitt (et gammelt syltetøyglass)..

OBS! Ikke spis de rett fra frysa - de er knallharde

The Cat sa for siden:

Fryse nøtter, det har jeg ikke tenkt på!! Takk for tipset :)

Rin sa for siden:

Nøtter er dyrt, ja. Jeg liker dessverre også best de dyreste, para/pecan/macadamia, som jeg kjøper i relativt store poser på en sånn innvandrerbutikk på karl johan - uten at jeg er helt sikker på om det blir billigere enn å handle andre steder...

Vannmann sa for siden:

Meny skal ha løsvekt mandler hele året, spør i frukt og grønt avdelingen. Står ikke alltid så mye ute, men de kan skaffe.

nellie sa for siden:

De fleste Kiwiene her i nærheten har mandler i løsvekt hele året:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.