~Hilla~ sa for siden:
Nettopp kosa meg med bringebær med fløte og noen jordbær:D Namnam, men gleder meg til de norske kommer, de er ikke fullt så sure;)
~Hilla~ sa for siden:
Nettopp kosa meg med bringebær med fløte og noen jordbær:D Namnam, men gleder meg til de norske kommer, de er ikke fullt så sure;)
Matgud sa for siden:
Vuderer å lage KVikk-lunsj sjokolade eller smash jeg! Men usikker på hvor mange karber det er i sånn sukkerfrisjokkis..:)
Lill-B sa for siden:
Ahhhh - spiste norske jordbær fra Rogaland igår. nam-nam :sikle:
..og det skal gjentas idag... :ja:
MAR sa for siden:
Skogsbær-Skyr rørt ut med fløte, med fire-fem moste, frosne bringebær.. YUM :D
Beatrixie sa for siden:
3 dl pisket krem
1/3 beger cc
litt rørte jordbær/bringebær
av denne porsjonen har jeg nok til lørdagskos og søndagsdessert
smaker litt sånn riskremaktig:)
TrillTrall sa for siden:
Ah! Med litt søtning + litt mandeldråper så blir det vel omtrent som riskrem det der? NAM! Må prøves! sikle Riskrem er en av de aller beste dessertene! :sikle:
Beatrixie sa for siden:
Jeg bruker ikke søtning i noen av oppskriftene,jeg blir styggdårlig av det.
Kansje like greit,for da venner jeg kroppen av med søtsuget:)
En annen oppskrift jeg har brukt er en slags avlegger av dronning maud puddingen,har kalt den prinsesse maud:p
3 egg vispes til eggedosis
søtning om du ønsker
3 dl fløte
1 vaniljestang
3 pl gelatin
2 ruter revet 70% kokesjokolade
1/2 dl kokt vann til gelatinen
evt.litt kaffepulver i vannet om du ønsker "moccasmak"
pisk eggedosis,bland inn vaniljestang og gelatin,vend inn kremen og sjokoladen til slutt.
Fordel i små dessertglass.
Kan fryses:)
Labomba sa for siden:
Jeg får altså ikke til å bruke gelatin:(
Finnes det noen tips, eller er det sånn at det kun funker for kjøkkensmarte :o??
~Hilla~ sa for siden:
Om du ikke får til å bruke platene skal det finnes gelatin i dråper nå. Revlusjonerende HAHA
Beatrixie sa for siden:
Legg gelatinplatene til bløting i en skål med kaldt vann ca 10 min.
Så koker du opp 1/2 dl vann og rører ut gelatinen.
Hell den varme blandingen i en tynn stråle i eggedosisen(eller hva du lager)mens du visper godt.
Voila,null klumper:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.