Inspirert av denne (engelsk oppskrift) tok jeg 600g kjøttdeig og blandet med 1 beger tine naturell kremost og litt krydder (brukte chili, hvitløk og noen urter). Dette smurte jeg ut over bakepapir og stekte ca 15 min på 200 grader, før jeg la på pizzasaus, ost, osv. Det ble en del kraft, som jeg helte av etter forsteking.
Orginaloppskriften er å steke kjøttdeigen først i panne og så la den renne av seg før den blandes med mozarella.
Det ble et vellykket forsøk som jeg kommer til å gjenta.
Det ble en mektig pizza.
Jeg lagde en taco-versjon av denne i dag, og det var, på godt norsk, dritgodt :p
Brunet 400 g kjøttdeig, tilsatte hjemmelaget tacokrydder og litt vann, og lot det putre noen minutter.
Så la jeg kjøttdeigen i et dørslag, og lot overflødig væske renne av, før jeg blanda kjøttdeigen med 2-3 dl revet ost.
Brukte en slikkepott til å trykke det til en firkant på bakepapirkledd stekeplate, og la på Firstprice tacosaus, mere ost, og grønn paprika, løk og babymais.
Stekte den midt i ovnen, på 200 grader, i 20-25 minutter.
Når "pizzaen" var ferdig toppet jeg med litt rømme.
Det eneste negative med den er at det er veldig lett og overspise :spisesnak:sikle:
dette hørtes spennende ut, bare det gode som er med jo! Men en kan vel ikke holde i denne pizza'en, må skjæres i biter vel? Skal uansett prøve det en dag!
Nei, man kan ikke holde den i hånda..men det er likevel det beste pizza-alternativet jeg har lagd.. synes det blir så rar smak på de forskjellige pizza-bunn-alternativene :)
Denne vart ikkje verst faktisk! Og ikkje så "blaut" heller.
No må eg berre eksperimentere meg fram til ein pizzasaus eg er litt meir fornøgd med, så er det i boks for min del. ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.