Jeg har nettopp begynt å redusere karbohydrater i kostholdet mitt, og det er en omveltning, jeg er så utrolig glad i brødmat og sjokolade :)
jeg fører logg over hva jeg spiser og det jeg trener. Og i dag kom jeg til bare 600 kalorier (inneholdt ca. 60 kh), og 500 kalorier tapt i trening. Er litt skjelven i kroppen og føler meg litt uvel. Har spist hovedsaklig knekkebrød, salat og ost og litt frukt.
Bør jeg få opp kaloriinntaket eller er det bare bra for fettforbrenningen? :o
Det var da veldig lite mat for en som trener i tillegg!
Knekkebrød og frukt er ikke særlig lavkarbo, bytt det heller ut med proteinrik mat som kjøtt/fisk etc.
Ikke er det noe fett der heller, annet enn det lille som muligens var i osten!
Øk gjerne fettinntaket og pass på å få i deg minst et gram protein pr kilo kroppsvekt pr dag! Ellers mister du også muskelmasse, og DET vil du ikke!:eek:;):p
At du er uvel og skjelven er ikke rart. Kroppen din går jo i megaunderskudd på så og si alt!
Hold gjerne rede på hvor mye du spiser av hva, men spis nok mat, dette er IKKE noen sultekur!:D
Nei, jeg tenkte ikke å sulte, men inntaket bare ble slik når jeg kuttet ut brød, potet, melk, yoghurt og sjokolade :D Jeg er enda litt i villrede på hva jeg skal spise til frokost, så det blir liksom knekkebrød med masse pålegg. Det er jo bare 5-6 kh i et knekkebrød, og det er jo ikke så mye ? Liker ikke egg, så har kanskje et lite problem med tanke på frokoster :)
Får lete etter oppskrifter og være flinkere til å gjøre ting klart kvelden før!
Du burde nok spise mye mer. Du slanker deg vel ikke for å bryte ned kroppen din, fucke opp hele forbrenninga og tære opp alt som heter muskel og beinmasse? Poenget bør jo være å få en friskere og raskere kropp og det får du ikke ved å sulte den..
ET PAR (!!) knekkebrød om dagen går så fint på generelt lavkarbo atter. 5-6 stk .. litt for mye. Bare pass på å less dem opp med masse proteinrikt pålegg + fett. Og spis knekkebrød som er 100% fullkorn. Delikatess sesam fra Wasa er bra. Står på forsiden av pakkene hvor mye fiber og hvor mye fullkorn de består av..
Knekkebrød er ikke noe særlig lavkarbo uansett hvordan du snur og vender på det!:p Så sant det ikke er noen du har bakt selv feks etter denne oppskriften!:D
Eller denne!
Her har du en masse gode forslag til frokost både med og uten egg!:sikle:
Husk at det er du selv som definerer måltidene dine. Du kan godt spise biff med bernaise og salat til frokost om du vil! Det er liksom ikke en uskreven lov om at frokost MÅ være brød eller egg og bacon!;)
Ingen har sagt noe som helst om ketolyse heller ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.