Tiril77 sa for siden:
Noen som har erfaringer med den? hvordan er den kontra fløte?? tenker på at jeg må passe litt på fettinntaktet og kaloriene også... noen med erfaringer??
Tiril77 sa for siden:
Noen som har erfaringer med den? hvordan er den kontra fløte?? tenker på at jeg må passe litt på fettinntaktet og kaloriene også... noen med erfaringer??
elian sa for siden:
Jeg fikk gratisprøver av den på Meny og brukte den i bearnaise-saus og hadde en skvett i kaffe'n. Det smakte som fløte egentlig........ men er det ikke mer karber i den??
Tiril77 sa for siden:
Skal vi sjå.. Nå har jeg dratt med meg alle flaskene inn på datarommet:
Kremfløte: karbo 2,9 kalorier: 362
[color=darkgreen][/color]
Cremefine til visping 19%: karbo 4 kalori: 190
Cremefine til marlaging 15%: karbo 4 kalori: 160
Nå vet jeg at man vanligvis ikke teller kalorier på lavkarbo.. men enkelte har annbefalt meg det alikevel...
Så hva mener dere? hva er det beste alternativet?? (jeg har prøvd begge cremfinene i maten, og synes de er helt okey.. ikke prøvd å vispe enda da)
guro sa for siden:
Hva slagsfett er det i den? Eller hva er det i den i det hele tatt? Bare lurer...
Tiril77 sa for siden:
Lister bare opp den feteste på 19%:
vann, skummetmelk (20%) herdet vegetabilsk fettstoff (11%) vegetabilsk fett (7,2%) kjernemelkpulver (3,3%) melkesukker, emulgator (mono- og diglycerider av fettsyrer) stabilisatorer (guarkjernemel, johannesbrødkjernemel, carrageenan) aroma, farge (betakaroten)
guro sa for siden:
Ok, jeg har lært at herdet vegitabilsk fett er FY! Transfettfare = kreftfremkallende! Og det samme gjelder vegitabilsk fett som ikke kaldpresset (og det er den ikke om det ikke står). Så jeg ville ikke brukt Crem Fine!
Tiril77 sa for siden:
nei da blir det ikke mere bruk av den nei! jeg tenkte mitt da jeg skrev vegetabilsk fett her, mente å ha hørt før det du skrev. men tenkte jeg ikke skulle si noe før jeg fikk svar.. Blir nok en liten skvett fløte innimellom i steden da ja!
Aline sa for siden:
bland ut fløten med litt vann :) da blir den litt drøyere :)
luringen sa for siden:
Litt av poenget med ånk'lig fløte etc er at man trenger liiite av den for å få god smak! Lettproduktene må man gjerne bruke mer av...og da er vi jo like langt...Er nok litt mentalt og det...i allegfall her. jammen-herregud-det-er-jo-fløte-da-må-jeg-bare-ta -litt
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.