< Tilbake til oversikten

Alkohol og lavkarbo

Paris sa for siden:

Jeg får en helg bestående av mye festing nå. Og jeg vil være med, så kommer til å drikke litt. Leter derfor etter en hvitvin jeg kan leve med, men må ha noe øl også.

Hva gjør dere når dere drikker? Jeg er ikke så stor-spist om dagen, så kanskje lurt å være litt forsiktig. Der er nok lite tilgang på lav-karbo-mat, så jeg må basere meg på å ta med noe. Noen som har noen gode tips til å ta med? Uten kjøleskap kanskje. Må ha noe "snacks" også - som er enkel. Lurte litt på baconsnacks, men jeg kan ikke si at jeg er helt tilhenger og solgt til den akkurat. Syns litt går greit å spise, men har somregel en pose i flere uker - og da spiser jeg kun litt i helgene når de andre spiser chips. Men ja, ikke min favoritt akkurat.

Hvis jeg lager med noe oste-chips. Hva oppbevarer jeg de helst i? En tett boks? Pose så blir de vel myke?

Gi meg noen tips da ;)
Mensen er også fullt på vei inn kjenner jeg - og den forverrer seg når jeg går på lavkarbo...skikkelig kjedelig. Tom pms er tilbake:mad:

En annen ting...Noen som har et tips til luft i magen? Kan kanskje bli litt mye luft i magen sånne dager. Tips til noe kost-tilskudd eller noe som hjelper?

Ha en fin helg da dere...Gleder meg til helga!!:)

Piesa sa for siden:

Drikk og kos deg!!

Jeg er ikke lenger noen stordrikker men jeg koser meg mere enn sjelden med deilig vin eller en øl eller to. Velg Vin med lavt restsukker!
Jeg liker mest rødvin og har funnet ut at mine favoriter ex. "Amarone" inneholder 4gr/l restsukker -og det kan jeg glatt leve med :D.

Øl rekomenderer jeg Ass Lite 1Kb/100gr den har mye smak, liker du litt "tynnere" øl så kjøp Tuborg -den er og bare 1Kb/100gr og renner lett ned:)

Snacks er og et av mine problemer,blir ofte det samme.
Jeg synes faktisk at baconsnacks er helt ok men blir litt kjedelig i lengden.
Jeg tar ofte med meg grillet strimler av kylling eller svinekjøtt, oststaver når jeg ska på fest. Eller hvorfor ikke spekeskinke -det er digg :).

Uansett kos deg med god samvittighet, det kan man uten store problem.

Junitrening 265/1200

Paris sa for siden:

Takk for deilig mail! Ja jeg skal kose meg. :) Jeg er visst nokså kresen på alt som dere syns er godt jeg ;) liker ikke å maule ost, spekeskinke syns jeg ikke er godt:p og ja...da blir det ofte bare øl...men men...jeg får finne på noe lurt...

binia sa for siden:

Rødvin må bare læres å like :D Likte det ikke selv, og er utrolig glad i øl, men så begynte jeg så smått og smake på rødvin, og nå er det godt :)

Gwen sa for siden:

Jeg koser meg også med rødvin, men tar litt fet ost først, så blodsukkeret ikke blir så veldig påvirket.
Ellers så har jeg drukket litt Cava...
Øl bryr jeg meg ikke noe om.

Ostekjeks i mikroen putter jeg i pose, holder seg en stund det altså.
Jeg spiser også litt baconcrisp, syns det er helt greit. Men kjedelig som Piesa sier.

Tror det finnes en oppskrift her inne på tørrstekt spekeskinke, skal visst være godt!

Lykke til :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.