I dag holdt jeg nesten på å sprekke. Var utrolig sulten på handletur (noe jeg vet ikke er bra), på en butikk rett ved siden av Mac Donalds :eek::eek::eek:. Men, så klarte jeg heldigvis å tenke på alle fordelene lavkarbo kostholdet gir meg. Jeg er så glad for at jeg klarte å styre meg. Det tror jeg ikke jeg hadde klart på et vanlig lavkalori kosthold, så takk gud for lavkarbo og ketose :D
Ja, fristelser er et jammen nok av, har måttet kjøpe en pakke med ost å maule mange anger jeg ;) Dumt å gå sulten på butikken ja;) Og det blir ofte mye dyrere da;)
Hvis du har sett filmen "Fathead" så vet du at McDonalds ikke er den værste plassen du kan spise. Det du må passe på, er å ikke spise pommes frites, innbakte saker eller hamburgerbrødet, ellers er det nesten "fritt fram".
Det er nok litt sukker i dressinger, ketchup osv, men det er bedre enn å kjøpe seg frukt/kaker/boller/sjokolade/baguetter... ;)
Jeg jobber i et bakeri der det lukter nybakte boller HELE dagen...Alt er tilgjengelig OG gratis så jeg kjenner at det er EKSTREMT vanskelig å la være når sukkersuget kommer og tar meg. Har derfor med meg sukkerfri gele og funlight så jeg greier å få stilt det verste, men jeg håper inderlig det går over snart (sukekrsuget altså) for det er grenser på min viljestyrker også....Har riktignok bare holdt på i halvannen uke, så litt til går nok, men noe mer enn et par uker til kjenner jeg at kan bli vanskelig å styre unna med tankekraft og gele :P
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.