Jeg har spist lavkarbo siden før 17.mai og nå ENDELIG får jeg utslag på keto sticken.
Jeg ble super fornøyd, men lurer litt på om det betyr at jeg automatisk kommer til å gå ned i vekt? Jeg skjønner jo det at dersom jeg stapper i meg altfor mye fett så går ikke det, men jeg tenkte i forhold til det jeg har spist hittil.
Jeg har for lavt stoffskifte og har gått ned en kilo hittil og må være fornøyd med det, selvom det ikke akkurat har gått veldig fort. Jeg har vært flink med maten. Jeg er ikke akkurat veldig tykk, men skal ned rundt 8 kg.
Så det jeg lurer på er altså om jeg kan håpe på at vekt tapet går litt raskere, eller om jeg bare må glede meg over at det er større sannsynlighet for at det jeg går ned er fett, ikke muskler?
Hvis du har en tilnærmet normal vekt, så går det saktere. I tillegg til individuelle forskjeller da.
At stixen viser at du er i ketose (de måler ketoner i urinen) er som du selv sier, ingen garanti for vektnedgang. Du har jo selv opplevd at du har gått ned allerede, uten utslag på stixene.
Drikk masse vann, spis når du er sulten, stopp og spis når du er mett.
Sov nok og ikke stress. :)
Jeg tror også at dette har noe å si - hvor mye overvektig vi er. Jeg har heller ikke gått ned noe særlig siden første uka. Bare litt opp og ned:( Blir derfor litt usikker på hva jeg gjør feil, men tror det er riktig at det går seinere når vi ikke er så veldig overvektig.
Nå får jeg bare lyst å spise lavkarbo - pms herjer i kroppen (selv om jeg har hormonspiral og var nesten kvitt mensen før jeg begynte på lavkarbo!!)
Sist gikk jeg ned 9 kg på ca 2-3 mnd, men siden det har jeg trena en god del styrketrening, så tror (og håper:p) at det er noe muskler også. Føler meg igrunn ganske ok nå, bortsett fra rundt låra og putene på ryggen. magen også ønsker å bli flatere:D Så jeg går for lavkarbo!!! Uansett ser jeg at magen min har blitt mye finere...synd jeg ikke tok før-bilder. tror det ville vært motiverende!
Jeg vet jo at jeg har gått ned selv om jeg ikke har hatt utslag på stixen, men jeg lurte på om det var større muligheter for at jeg gikk ned fortere nå siden jeg hadde utslag? Det var det som var det store spørsmålet!:D
Jeg er veldig fornøyd med å spise på den måten. Føler ikke at jeg forsaker noe egentlig, men jeg må ha melk i kaffen min så det bruker jeg. (Men det er jo ikke mye det dreier seg om)
Hovedårsaken til at jeg har lagt om kostholdet er kronisk migrene og det ser ut til at dette bedrer seg vesentlig på dette kostholdet.
Det som er litt problematisk er at jeg plutselig får bivirkninger av de medisinene som jeg går på for å forebygge migrenen. (Betablokkere og epilepsi medisiner)
Så nå skal jeg prøve å trappe ned litt på den ene på egen hånd. Legen er ikke begeistret for lchf kostholdet så jeg har ikke involvert henne i dette:)
Men så har jeg jo fått litt blod på tann når det gjelder den slankingen da, det var jo endelig en fin bivirkning av noe:D:D. Så jeg har det egentlig ikke travelt men jeg er sånn som funderer og lurer på ting og da spør og graver jeg!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.