Jeg er litt forvirret over hva jeg trenger av kosttilskudd i ketolysekuren... Kan noen hjelpe meg? Trenger jeg "full pakke" med magnesium, sink, krom, kalsium osv - eller er det bare et par jeg trenger? Tror jeg må ha denne inn med teskje... :confused:
Jeg trenger b-vitaminer også, masse!!! Hvis ikke jeg får tilskudd av det mister jeg myyye hår (fikk helt sjokk!:eek:), også får jeg "munnsår", dvs huden i munnvikene "sprekker"... Nå hiver jeg innpå 3-4 piller med b-vitaminer hver dag og klarer meg bra på det :D
Multivitamin hadde vært en salig enkel (og billigere) løsning, men holder dessverre ikke. Selvfølgelig kan ingen tvinge deg til å få i deg alt det som det er beregnet at man skal få på ketolysekuren, men jeg anbefaler deg sterkt å kjøpe kosttilskudd som er spesialtilpasset ketolysekuren fra [url]www.ketolyse.no[/url].
Jeg kjenner flere som går på ketolysekuren, av dem en som ikke tar noe ekstra i det hele tatt (men prøver å få det i seg fra mat), og to som driver med kosttilskudd som ikke kommer fra ketolyse.no. Den ene av dem prøver å sette sammen en lignende blanding av tilskudd som hun har kjøpt litt her og der, den andre bruker multivitaminer. Det er også disse tre som slet mest i begynnelsen, og to av dem går fortsatt rundt og har anfall av svimmelhet og ubehag. Det er også kun disse tre som sliter nevneverdig med søtsug og sånt.. tipper det ikke er tilfeldig :rolleyes:
Jeg tenker at det er ikke SÅ dyrt, og det er vel verdt pengene å kunne føle seg vel og virkelig få erfare hvor deilig det kan være å gå ned i vekt med ketolysekuren! :)
Kunne du gitt forslag til kosttilskudd ? Begynner i dag på Atkins og har egentlig bare tenkt at butikk-kosttilskudd skulle holde hehehe Huff, jeg er sånn som pleier å reagere VELDIG når jeg er på kurer, så her vil jeg ikke bomme i det hele tatt! :)
Jeg har brukt multivitamin og omega 3 fra butikken, i tillegg tar jeg ekstra magnesium ved behov. Funker fint det :) Får ikke tak i ketolyseprodukter her jeg bor.
Jeg har dessverre satt meg lite inn i hvordan Atkins fungerer, så det tryggeste vil nok være å spørre inne i den delen av forumet.
Selv tar jeg følgende:
krom/kalium/kalsium til frokost
selen/sink til lunch
krom/kalium/kalsium til middag
magnesium til kvelds
Dette er de kosttilskuddene som anbefales og kan bestilles fra [url]www.ketolyse.no[/url] - jeg er veldig fornøyd. I tillegg tar jeg tran og betakaroten hver morgen slik som jeg alltid gjør (dette har ingenting med ketolyse å gjøre for min del), og tar en ss. eller to med Cocosa de dagene jeg ikke spiser veldig fet mat.
For å ikke fremstå så veldig bastant kan jeg jo nevne at grunnen til at jeg passer på å få i meg dette er mer enn bare det at jeg tror at det for mange blir lettere å gå på ketolysekuren uten dem, jeg er også veldig obs på at kroppen min reagerer veldig så snart jeg får "for lite" av noe. Fastlegen min sa at han trodde ketolysekuren kunne være en fin idé, men da kun hvis jeg var nøye med å ta alle de anbefalte tilskuddene. :)
Nøler likevel ikke et sekund med å anbefale alle på ketolyse å kjøpe disse - det er tross alt ikke så dyrt når de holder i 2 mnd og de sikrer at man får i seg det meste av det man trenger.
Har du tenkt på å bestille fra nettet? Man får ikke kjøpt det i noen butikker her hvor jeg bor heller (hurra for nordnorske utkantstrøk) :)
Er du ikke bekymret for å få i deg for lite av noe nødvendig over tid, da? Jeg spør ikke for å kverulere eller fordi jeg tror min måte er den eneste, jeg er bare nysgjerrig :)
Jeg bruker de til Ketolysekuren. Glemte kveldstablettene mine på hytta søndagda vi dro hjem, og i natt til i dag og dagen(tirsdag) har jeg hatt kramper i leggene. Kommer ikke til å glemme de igjen seinere.
Jeg har satt sammen selv, det fungerer også helt fint! Spiser krom, kalsium, magnesium og jern som de viktigste. Innimellom husker jeg selen og kalium også.
Man får jo alt man har behov igjennom kosten, så kan egentlig ikke skjønne hvorfor man trenger så mye ekstra vitaminer. Har gått igjennom to bokser hver av de ketolysepillene, så nå skal jeg bare ta multivitamin å kanskje litt magnesium til kvelds.. burde holde mer enn nok..
Nei, det er jeg ikke. Har aldri spist så mye grønnsaker som jeg gjør nå, og jeg spiste mye tidligere også! I tillegg til fisk og kjøtt, "ren" mat laget fra grunnen. tror ikke det kan bli stort sunnere :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.