Det er en ting jeg har begynt å fundere på etter at jeg satte meg (får vel heller si begynte å sette meg inn i) inn i lavkarbo. Jeg er vant til å tenke at man har utvidet magesekken når man har spist for mye over tid, slik at man må spise mer for å få metthetsfølelse. Man skal derfor fylle opp magen med grønnsaker o.l. Når man spiser mindre krymper magesekken igjen.
Dette rimer jo ikke helt i forhold til at man blir fortere mett når man spiser fett, fett tar jo ikke akkurat så stor plass...:confused:
Noen som vet noe om dette?
Sultfølelse har ikke noe å gjøre med om magesekken er full eller ikke. Det er i hovedsak kroppens tilgang på næring som styrer sultfølelsen. Fallende blodsukker kan også trigge sultfølelse.
Ja, jeg skjønner jo at det må være sånn når man blir fortere mett med fett/metthetsfølelsen varer lengre, men det høres jo litt logisk ut med den andre varianten også.
Jeg husker jo godt at etter sykdom (hvor jeg f.eks bare spiste karbohydratrik is og andre godsaker) ikke orket særlig mye når jeg ble frisk igjen:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.