< Tilbake til oversikten

Magnesiumoxid?

Tvilling82 sa for siden:

Vi som går på ketolyse får jo anbefalt magnesiumoxid ved forstoppelse.
Er det andre ting man kan ta? Som ikke påvirker ketosen? F.eks. Duphalac(eller åssen det skrives... )?
Sliter skikkelig med magen enda, etter 2 mnd på ketolyse... Ganske frustrerende, for føler meg jo så stor og oppblåst...

Ferskenbeinet sa for siden:

linfrø og fiberhusk skal jo ha god effekt? mange får jo full gang av ting som er søtet med maltitol også... ;)

Lillemy71 sa for siden:

Duphalac (det er flytende søte skvipet man får på apoteket) kan absolutt brukes og det virker, men jeg får utrolig mye gass av det og blir litt ubehagelig å være i hus med. Det er visstnok en vanlig bivirkning og det er ikke sikkert du får det slik. Jeg tar en avføringspille i ny og ne dersom det blir for ille, men det bør man ikke bruke fast.

Ellers er det jo å prøve med mer fiber (ha f.eks fiberhusk i cottage cheese, omeletter osv for å øke fibermengde), husk også å drikke rikelig med vann. Cola zero (og annen brus) binder magen, så bruk vann evt urtete.

Når det gjelder tipset om malitol (eller sukkeralkolholer generelt) så virker ikke det for alle. Jeg får bare masse gass og ingen bevegelse i magen. Mange her inne vil nok anbefale deg mer fett i maten, men for meg tok det veldig lang tid før magen hadde vent seg til kostholdet. Jeg brukte stor dose magnesiumoxid og tilsatte fiberhusk der jeg kunne.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.