< Tilbake til oversikten

Ketolysepølser

Ada sa for siden:

Heisann!

I dag var jeg å kjøpte Ketolyse grillpølser og winerpølser på Meny. De var KJEMPEGODE :D Det eneste jeg reagerte på var at det ikke stod antall karbohydrater på varedeklerasjonen???? :confused: Ble rett og slett litt skeptisk. Pølsene var å finne i frysedisken, og har Meny sitt klister, om dere forstår hva jeg mener, der det står "....pølse m/ketolyse LV". Er dette de rette pølsene? Håper noen kan svare meg :D

mvh,
Ada

Torkil sa for siden:

Hei

Hvilken meny-butikk var dette?
Var det ikke en liten lapp på pakken med ketolyselogo der det sto : Karbohydrat 0,2 gram / 100 gram? :D
Det er soyaprotein som binder pølsene sammen. Så de er fullt lovlige ( Med klistermerke med logo).

Vennlig Hilsen
Torkil :)

Yonah sa for siden:

Må bare spørre: FInnes dte ketolyse wiener også? Savner noen litt mindre grove pølser i blandt til blomkål/brokkoligmos.Det er godt med bratwûrst og slik, men noen litt mindre grove kunne vært godt når man først skal kjøpe "ferdigprodukt". Og kan hvilken som helst MENY-butikk bestille disse? Jeg spør siden det er nesten 10mil til nærmeste MENY-butikk, men siden vi er i byen( Elverum) nå og da, så kanskje de har eller kan skaffe.. For jeg kan sikkert kjøpe mange pakker på en gang jeg, putte i kjølebag og rett i fryseren hjemme.

Torkil sa for siden:

Hei
Ja det finnes winerpølser, grillpølser og middagspølser. Av og til ostegrill og julepølse til jul.
Ring menybutikken og be dem ta inn pølsene. Men de må få dem solgt, så kjøp godt inn og frys ned og tips andre ketolytikere . Ring ALLTID butikken for å høre om pølsene er inne.
Pølsemakeren på Meny - Stoa i Arendal, som lager og selger pølsene , snakket jeg tilfeldigvis med i dag til morgen, han skal produsere ny porsjon til uka. Han ringer rundt til MENY-butikkene i distriktet (sørlandet), mens ALLE andre meny-butikker selv må ringe å bestille pølsene.
Konklusjon: ønsker man pølser må man mase på sin menybutikk.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Ada sa for siden:

Hei igjen.

Pølsene er kjøpt på Oslo City, og på pølsepakken er det bare Meny sitt klistermerke. Ingrediensene i grillpølsene er det følgende:

svinekjøtt 54 %, småflesk 19,8 %, soyaisolat, hvetefiber, melkekasinat, konserveringsmiddel E250, stabilisator E452, muskat, hvit pepper, antioksidanter E 326 og E 300.

Men som sagt står det "Grillpølser med ketolyse" på Meny sitt klistermerke. Hun jeg snakket med i butikken sa at de fikk pølsene frosne, i fra en annen Meny butikk.

Er dette de rette lovlige pølsene?

Tusen takk for svar :D

Torkil sa for siden:

Hei
Helt sikkert , ja. Kanskje var klistermerket fallet av? Prøv å se neste gang du kommer i butikken om det ikke er ketolyse-klistermerker på pølsene som ligger der.
Det er meny stoa som lager dem og selger dem, jeg leverer klistermerkene som garanti for KH-innhold etter å ha gått gjennom oppskriften, så jeg er interessert i å vite at ketolysepølser er OK

MVH
Torkil

Ada sa for siden:

Hei,

Jeg kjøpte alle pølsepakkene de hadde :p, men ingen har ketolyseklistermerket. Godt å vite at det uansett er de rette pølsene, for de var vanvittig gode. Mye bedre enn vanlige grillpølser :D

Hilsen en som skal kose seg max med god pølsemiddag i dag :p

Trulte67 sa for siden:

• og jeg som tenkte meg på Oslo City i ettermiddag og kjøpe pølser, etter å ha lest i denne tråden! Fyyyy deg som kjøpte alle :p

Mumle sa for siden:

Jeg bor i Tromsø og her har vi ingen Meny-butikk. Ikke som jeg har klart å få med meg i hvertfall. Finnes det andre kjeder som kan ta inn ketolysepølser hvis man etterlyser det?

Jeg vet Eide Handel (tror ikke de tilhører en kjede) rett utenfor Tromsø selger ketolyseprodukter som bakemiks, soyaprotein, stix, bok og dvd. Har de dermed "lov" til å ta inn ketolysepølser? Tenkte jeg i såfall kunne drive litt lobbyvirksomhet overfor dem. ;)

Eller kanskje de allerede har sånne pølser?

Biggie Small sa for siden:

Grillpølserversjonene (bratwurst/ost/hvitløk) av pølser (3 for 69kr) på COOP har jo ned i under 2 karb. pr. 100 gr. Holder ikke det til ketolyse-nivå eller mildere form av ketose?

BiSm

Trulte67 sa for siden:

Det tror jeg helt sikkert. Og Rema1000 har også pølser man kan spise! - men ingen wienerpølser dessverre.

Ada sa for siden:

Trulte67; jeg tror det var et par pakker med middagspølser igjen. Det er ikke jeg så veldig gla i, så jeg tok bare med en pakke. Men ellers så fikk jeg med meg alt det de hadde av grill og winerpølser :p Hun på butikken sa heldigvis at de skulle bestille inn ny forsyning :D Jeg går ofte innom Meny på Oslo City, så kan gi beskjed her når de har fått dem inn igjen :)

Trulte67 sa for siden:

kanskje jeg må trøstespise middagspølser frem til wienerpølsene kommer tilbake da ler

Torkil sa for siden:

Eide handel er meg bekjentt en del av Norgesgruppen og kan således ta inn ketolysepølser - hvis de vil ;-)
God Grillsommer
Torkil:)

siri0109 sa for siden:

jeg fant noen pølser på meny som het johns pølser eller noe? de var det 0.1 g karbohydrat i. er det disse?

Lillemy71 sa for siden:

Her i Stavanger har vi en fantastisk slakter som heter Idsøe. De lager deilige pølser som er glutenfrie, laktosefrie og ikke tilsatt noe form for stivelse. De flest pølsene inneholder under 1g kh per 100g og de er virkelig laget av topp råvarer, ikke MUK.

Jeg vet at Idsøe selger sine produkter rundt omkring i hele landet siden de er regnet som en av landets beste slaktere og varmt anbefalt av Helstrøm. Så dere kan jo evt sjekke om butikken deres tar inn varer fra de. Koster litt mer enn Remapølser men er definitivt verd det i ny og ne :D

SnartGudinna? sa for siden:

Siri0109: Jeg kjøpte bratwurstpølser av merke Jacobs med 0 karber på Meny idag, er det de du mener kanskje?
Har ikke smakt de neda, men de virker å ha rene råvarer og jeg gleder meg til å prøve de:)!

Lillemy71 sa for siden:

Jacobs skal jo ha kvalitetsprodukter så de er sikkert bra, må kanskje prøve ut de også jeg :D

vimsen85 sa for siden:

Fant bratwurst fra nordfjord kjøtt på butikken i dag. Den va bare 0,5 g karbs i. Men har ikkje testa dei. Håpa dei e gode :)

blåbær sa for siden:

Enig med Lillemy71 om Idsøe-pølsene! De er helt fantastiske! I Oslo selges de hvertfall på Gutta på Haugen. Og Jacobs på Meny er også ganske gode, og litt lettere tilgjengelige. :)

Lisbeth sa for siden:

Jacobs sine baconpølser med 0,1g kh er veldig gode :)

Lill-B sa for siden:

Prøvde å få tak i Ketolyse pølsene idag, men hyllen var tom. :eek: Vet i allefall hvor jeg kan finne de nå. :heia:
I mellomtiden får jeg kose meg med Jacobs sine produkter; pølser, biffkjøttdeig og tjukke hamburgere m/biffkjøtt.:sikle: Blir alltid så motivert når jeg har vært ute og funnet noe mer å variere med. :ja:

Ferskenbeinet sa for siden:

hvor var det du fant "plassen" til ketolysepølsene? Har enda ikke funnet dem i området ser du!

Lill-B sa for siden:

Jeg fant plassen hvor de skulle ligge i pølsehyllene på Meny Karmsundgaten - Haugesund. :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.