< Tilbake til oversikten

Hva er spinning bra for?

aslaug sa for siden:

Hei!
Har endelig tatt mot til meg og prøvd spinning. Syns det er veldig kjekt og veldig slitsomt.
Det er jo bra for kondisen har jeg skjønt, for makan til svetting har jeg aldri opplevd!!:D
Men er det styrke trening også? For beina og låra? Får man store lår og legger av spinning?:eek::eek:
Er 3 x spinning i uka (a 45 min) for mye??
Håper noen som har greie på det, vil svare meg

lille_Venn sa for siden:

Akkurat det samme lurer jeg på hehe :D La inn en tråd i dag, håper å få svar :rolleyes:

wollafruen sa for siden:

Om du blir stor i låra av sykling kommer i størst grad an på din egen genetikk. Og du skal trene MYE for å få det, typ tung knebøy, markløft og masse spark/lårcurl. La oss si minst to styrkeøkter i uka. Spinning alene gir ikke store lår, med mindre "det ligger til familien".

Spinning er kondisjonstrening. Spinning er ikke styrketrening, nesten samme hvor tungt du sykler.

Hva er spinning godt for? Det er en veldig "snill" måte å komme i form på. En enkel form for trening som de aller fleste mestrer, og etter hvert finner morsom og motiverende.

Hilsen spinninginstruktør på 9. året :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.