Jeg lurer på om det er noen av dere som følger Ketolysekuren uten å ha kjøpt boka? Og dere som har kjøpt boka, hvor nødvendig har den vært for dere? Jeg prøver å fortelle min bedre halvdel at jeg vil ha utnytte av den, men han er skeptisk. Trenger noen erfaringer fra dere så jeg kan se om han, eller jeg har rett. ;)
Jeg hadde ikke klart kuren uten boka. Rett og slett fordi jeg hadde ikke kunnskap om hverken lavkarbo eller selve ketolysekuren. Boka las jeg ut første kvelden, og har brukt den massevis i ettertid, både oppskrifter og infoen der :ja:
Man kan finne mye info her også, men husk at mye av det som finnes her inne er personlige erfaringer, og det er ikke alltid det som passer for en, passer for en annen.
Så for å få kunnskap og komme lett igang bed kuren, ja da anbefaler jeg boka. :)
Jeg har boken...og merker at jeg savner den nå som den er lånt bort.
Hadde ikke min alt vært lånt bort kunne du fått lånt den og sett gjennom den... om nicket ditt speiler sånn ca hvor du bor er det jo ikke langt unna... :p
Hvis biblioteket ikke har boken, kan du få dem til å bestille dem fra et annet bibliotek. Men det er selvsagt best å ha en egen bok, så du kan brette hjørner, bruke gul tusj etc. på det som er interessant å finne tilbake til.
To argumenter FOR å skaffe seg boken:
Det er ulogisk å begynne på en stor omlegging av kostholdet (= gjøre en investering) uten å skaffe seg mest mulig kunnskap om hvordan det gjøres riktig (= optimalisere sjansen for suksess). Det blir virkelig å "spare på skillingen og la daleren gå".
Ketolyseboken er skrevet av en fagmann (lege) som en strukturert innføring og et helhetlig grunnlag for kostomleggingen. Diskusjonstrådene her er utrolig nyttige på enkeltområder, men de fleste av oss er amatører og trådene er alt for "tilfeldige" og "ufullstendige" til at de kan fungere som eneste informasjonskilde til ketolysekuren.
(Etter å ha lest innlegget ditt ble jeg plutselig klar over følgende: Det er få ting som irriterer meg mer enn når mannen min prøver å sabotere noe som er viktig for meg. Noen ganger er han en "brems" simpelthen fordi han ikke har fått tilstrekkelig informasjon om saken. Andre ganger er vi reelt uenige. Men hvis noe er viktig nok for meg - og innenfor rimelighetens grenser, som f.eks. et bokinnkjøp - skjærer jeg bare gjennom uten å bruke mer energi på å overbevise ham før jeg anskaffer en sak. Men det er etter snart 30 års ekteskap … :D)
Det er bare å spørre om de kan "bestille" den til deg, det har jeg gjort med andre bøker på mitt blibliotek. Du kan til og med ordne det på internett hvis du har lånekort. Bøker tilsendes fra et annet blibliotek og du får beskjed når den er inne. kjempelett!! :)
I tillegg til det som Gerd sier om at mye her inne er personlige erfaringer, så ser jeg at det også er en del påstander som kan være gale eller spørsmål som blir oppfattet som påstander. En del av det som står i boka kommer jo heller aldri fram på forumet, fordi det er en "selvfølge" for de som har lest boka og de som ikke har lest den, vil ikke komme på å spørre...:rolleyes:
Mange artikler i aviser/magasiner om Atkins/Ketolyse og generell lavkarbo inneholder ofte grove feil og uriktige påstander siden journalisten ikke har satt seg inn i hva LCHF er for noe. Dermed sitter en del mennesker med egenkomponerte lavkarbo/ketolysekurer som ikke er "helt etter boka", for å si det pent...
Klart at du kan leve på generell lavkarbo uten å lese så mye, men hvis du ønsker å gå på ketolysekuren eller leve ketogent, så bør du vite hva du skal gjøre.
Jeg synes boka er kjempeviktig! Det er så mange her inne som advarer mot såkalte "partystoppere" som en ikke burde spise, fordi de har hatt negativ virkning av den og den maten. Jeg følger boka, å der står det svart på hvitt hva jeg kan spise, partystopper eller ikke. Å nå sier jeg ikke at medlemmene i forumet ikke kan dietten sin. Skulle jeg oppleve problemer så kan forumet bidra med mange gode tips! Men til syvende å sist synes jeg det er enklest og mest riktig å lese i "Slank med Ketolysekuren" for å finne de svar jeg trenger.
Jeg følger kuren uten boka, og det går fint det - men det innebærer maaange timer her inne på forumet og andre steder, og flere ganger har jeg virkelig ønsket at jeg hadde boken. Anbefaler å kjøpe den, selv om jeg mener det skal gå greit uten om du er villig til å jobbe for det :)
Kjøp boka, 300 kr er ikke mye å nyse over, når man skal investere tid og krefter for en bedre kropp og helse. Både fysisk psykisk. Jeg kommer sikkert til å angre på dette, men slå på bordet. Jeg vedder på mannen din bruker 300 kr på småting engang iblant også, og kanskje på noe uvesentlig tull? :p
Jeg selv har hatt nytte av boka, og bruker den som oppslag og frisker opp hukommelsen litt, slik at jeg kan fortelle andre hvordan ketolysekuren fungere. Spread the Word!
Han er ikke så veldig negativ egentlig. Men han lurte på om ikke mye var tilgjengelig her på forumet. Så når jeg kan forklare han at dere som har erfaring sier at det er bra med boka, så sier han seg nok enig i ett bokkjøp. Jeg var innom Meny for å se litt i den, og var på nippet til å kjøpe den. Men for å vise min kjære litt respekt så ventet jeg. Skal prøve om jeg får han til å kjøre innom å kjøpe den selv på vei hjem fra jobb i morgen. For han kjører nesten rett forbi på vei hjem.
Jeg må også si at han hadde nok ikke vært så "gnien" hvis ikke vi hadde fått nesten 25.000 i uventede reparasjoner på bilen i løpet av 2 uker....
Hei
Meny er trege til å oppdatere priser og mange steder står den til 279 fortsatt! Og portoen spares naturligvis.
Ellers vil biblioteket skaffe den på forespørsel.
Vennlig Hilsen
Torkil:)
Har kjøpt boka, har vel brukt forumet her for oppskrifter og innspirasjon, men boka blir den jeg bruker , lettere å finne svar på hva du måtte lure på, så annbefaler at du kjøper den :D ikke dyre innvesteringen, når du ser hva du får igjen av info;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.