Litt artig å lese hvor mange som er sulten... og hva Drevon svarer....
Eks: Det sunne kosthold inneholder ikke mye egg og bacon, men mye grønnsaker, en del frukt, grove kornprodukter, magre kjøtt- og melkeprodukter og fisk i alle varianter
Ja, ja, magert må det være, en slank person er en sulten person :rolleyes:
leste akkurat samme artikkel... husker hvordan det var å være en av de "sultne"...
hadde vel ikke vært så vanskelig å bevise at svigermors "egg og bacon" diett fungerer bedre enn kun lavkalorikuren til Drevon :rolleyes: - det er jo bare å ta en tur innom dette forumet :D
Sulten ja...
Innsendt av: Anja bli ny, 06/06 - 2010 kl. 00:00
Hei Startet på vektklubb for to uker siden med -10kg som mål. Men må si at jeg er mye sulten! Hva kan jeg gjøre med dette for ikke å sprekke? Kroppen stritter liksom i mot og jeg får vondt i magen..."
Hei, Med vektreduksjon følger det sultfølelse. Slik er kroppen innrettet. Man kan dempe denne sultfølelsen ved ikke å gå ned 10 kg i vekt på noen uker eller måneder. 10 kg fettvev representerer faktisk 70 000 kcal og det er ikke gjort i en håndvending å kvitte seg med et slikt energioverskudd. Mitt råd til deg er at du fokuserer på å få sunne vaner, med sunt kosthold og regelmessig fysisk aktivitet daglig. Du bør redusere kroppsvekten mer gradvis enn det de fleste legger opp til. Da vil du ikke ha sultfølelse som er ubehagelig, du får vaner som du kan leve lenge med, og du må bruke litt lengre tid på å nå dine mål. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon
"Med vektreduksjon følger det sultfølelse"???
Hva er det for pisspreik???
Stakkars mennesker! Får så lyst og si: LØØØP! Og se deg aldri tilbake!
Men sukk, vi ser vel de med 10 kilo eller MER på kroppen om et par år... Skulle ønske noen fortale meg om lavkarbo da jeg veide noen og seksti kilo etter fødsel.. Og ikke oppdaget det når jeg veide 80!
Oi... da burde jo jeg egentlig være sulten ganske ofte... det var underlig...
Rare greier... Fra å spise 2-3000kcal hver dag i småspising av alt mulig jeg har hatt i skapene til å så vidt være sulten når det er middagstid, 5timer etter forrige måltid med et par egg og bacon... mystisk det der as! kan det ha noe å gjøre med HVILKEN mat man spiser? nei, det ville jo være utenkelig :P
Been there - done that. Jeg var konstant sulten og fyste på alt mulig. Dessuten gikk jeg ned kun 3 kg på 8 uker på GR for kroppen gikk jo helt i sparebluss. Fikk kjeft av kursleder som mente på at jeg jukset både med mat- og treningsjournal, for dersom jeg spiste så "riktig" og trente så mye burde jeg rast ned i vekt. Jada - kroppen bare protesterte mot all den uriktige maten den tenker jeg :D
Helt enig. skulle gjerne vært med i en slike klubb. Skulle gjerne hatt den kaka som viser hvor mye karbo, fett og proteiner man får i seg også. Slik som de har i vektklubb.no. Hadde forenkla det hele veldig.
lavkarboklubb.no - garantert vekttap OG god helse!!
Kanskje noen på forumet her burde slått seg sammen og satt i gang? :cool:
Jeg kunne tenkt meg å starte lavkarbo-kursing a la GR stil, med treff, smaksprøver (viktig!!), oppskrifter og motivasjon. Mye info om helse og vekt-effekt. Tenk å hatt 8 ukers kurs hvor de aller fleste hadde gått ned 10 kg??
Og Drevon er kanskje ikke helt god i matte? Eller vet han bare ikke kaloriinnholdet i fett? Et gram fett inneholder 9kcal. 1000g (1kg) inneholder da??? Riktig 9000kcal. 10kg * 9000kcal er 90000kcal. Jeg får bare si som vår kjære samferdselsminister Kleppa: Uffda Drevon, dette ble stryk.
Det har noe med at for å få bort 1lb fett må man forbrenne 3500 kcal ifølge visse kilder. 1lb = 0.453 gram
Jeg tipper Drevon har tatt en kjapp overslag med 2lb = 1kg
Hence 1kg fett = 7000kcal
Det er godt at han er ingen ingeniør og bare gir råd om mat og ernæring og ikke om konstruksjon av byggninger.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.